موج جديدي از حملات هرزنامه‌اي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
موج جديدي از حملات هرزنامه‌اي
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
عمر پديده اي که به تازگي در ارسال هرزنامه ها در سطح جهاني مشاهده شده بود بسيار کوتاه بود زيرا شبکه اي از رايانه هاي آلوده که براي توليد هرزنامه هاي به کار گرفته مي شدند ، پس از هفته ها سکون، فعاليت خود را از سر گرفته اند.

به گزارش مهر ، همانطور که گفته شده بود باتنت روستاک به شکلي مرموز ارسال هرزنامه هاي خود را در اوايل ماه دسامبر متوقف کرد و منجر به کاهش ناگهاني و قابل توجهي در ارسال هرزنامه ها در سطح جهان شد. اما بر اساس گزارش جديد شرکت امنيتي NetWitness اين شبکه فعاليت هاي خود را از 10 ژانويه 2011 از سر گرفته است.

با اين حال ميزان کلي هرزنامه هاي جهاني پايين تر از سطح آن در آگوست 2010، زماني که روستاک فعاليت خود را به تدريج کاهش داد ، گزارش شده است. هنوز دليل اين کاسته شدن از ميزان ارسال هرزنامه ها توسط روستاک مشخص نشده است.

به گفته متخصصان امنيت شبکه، افرادي که گردانندگان روستاک هستند ، در واقع در حال اداره کردن يک تجارت، هر چند غير قانوني هستند، از اين رو آنها نيز به تعطيلات نياز دارند و اين تعطيلات مي تواند يکي از دلايل قابل قبول براي کاهش فعاليت هاي آنها باشد.

سيايمنتک نيز بيدار شدن شبکه روستاک را گزارش کرده و مي گويد اين شبکه در حال حاضر بيش از يک چهارم هرزنامه هاي در چرخش جهان را ارسال مي کند. به گفته سايمنتک ، اين شبکه تنها در 10 ماه ژانويه بيش از 67 ميليارد هرزنامه ارسال کرده است.

با اينکه روستاک به تازگي فعاليت هاي خود را از سر گرفته، هنوز قضاوت بر سر اينکه آيا روستاک خود را به سقف ارسال هرزنامه هايش در سال 2010 خواهد رساند يا نه، زود است. اين شبکه در سال گذشته روزانه 200 ميليارد هرزنامه به سرتاسر جهان ارسال مي کرده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: