اجراي طرح تحول نظام بانکي از سال آينده
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اجراي طرح تحول نظام بانکي از سال آينده
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
مديرعامل بانک ملي از اجراي طرح تحول نظام بانکي از سال آينده خبر داد و گفت: تاسيس شعب مشارکتي در راستاي برطرف نمودن شبهات مطرح شده در مورد عقود مشارکتي در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمودرضا خاوري مديرعامل بانک ملي و مديران ارشد اين بانک با حضور در دفتر آيت الله  مکارم شيرازي با وي ديدار و گفتگو کردند.

مديرعامل اين بانک در نشست مذکور با اشاره به تلاشهاي آيت الله مکارم شيرازي در راستاي صيانت از ارزشهاي اسلامي نقش وي را قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بسيار موثر توصيف کرد.

وي در ادامه با اشاره به حضور نزديک به 300 روحاني در واحدهاي بانک ملي در سراسر کشور اظهار داشت: روحانيون حاضر در بانک ملي ايران علاوه بر اقامه نماز جماعت در واحدها ميان دو نماز احکام ديني مرتبط با بانکداري اسلامي را براي کارکنان بانک تبيين مي کنند.

 خاوري با بيان اينکه بانک ملي ايران در حال حاضر به عنوان بزرگترين بانک جهان اسلام مطرح است ابراز اميدواري کرد اين بانک بتواند در آينده نزديک به عنوان نماد اقتصادي جهان اسلام معرفي شود.

 وي افزود: بانک ملي ايران در بحث هدفمند کردن يارانه ها به تنهايي اجراي نزديک به يک سوم طرح را بر عهده گرفت و با تشکيل ستادهايي به همين منظور توانست منابع يارانه ها را به موقع بين مردم توزيع نموده و رضايت آنان را جلب کند.

 مدير عامل بانک ملي ايران حضور موثر اين بانک در طرحهاي زيربنايي و بزرگ کشوري را بيانگر عزم اين بانک براي حرکت در راستاي اهداف دولت برشمرد و اظهار داشت: تامين مالي طرح هاي ملي در دستور کار بانک ملي ايران قرار دارد.

 اين مقام مسئول در ادامه فعاليتهاي اين بانک در راستاي برآورده ساختن انتظارات جامعه از يک بانک اسلامي را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاسيس شعب و باجه هاي ويژه بانوان، فعال سازي شوراهاي امر به معروف و نهي از منکر، اعطاي 100 درصد منابع قرض الحسنه به عنوان تسهيلات قرض الحسنه، جداسازي منابع قرض الحسنه از ساير منابع بانک و گسترش شعب کارگشايي از جمله اين فعاليتها مي باشد.

خاوري با بيان اينکه تاسيس و گسترش شعب مشارکتي بانک ملي ايران در راستاي برطرف نمودن شبهات مطرح شده در مورد عقود مشارکتي مي باشد، از تاسيس بيش از400 شعبه مشارکتي توسط اين بانک در آينده نزديک خبر داد.

 وي در ادامه به تشريح نحوه عملکرد شعب مشارکتي بانک ملي ايران پرداخت و از نهايي شدن و اجراي طرح تحول نظام بانکي از سال آينده خبر داد.

در ادامه اين نشست آيت الله مکارم شيرازي ضمن معرفي بانک به عنوان يک ضرورت در دنياي امروز اظهار داشت: امروزه زندگي مردم و گردش اقتصاد کشور بدون بانک امکانپذير نيست.

 وي با اشاره به اهميت جايگاه اسلام در جامعه خاطر نشان کرد: بايد در بانکداري کشور از فرهنگ اسلامي استفاده شود.

 آيت الله مکارم شيرازي در ادامه تلاشهاي صورت گرفته در راستاي استفاده از فرهنگ اسلامي در بانکداري را شايان تقدير دانست و گفت: بانکداري اسلامي در کشور هنوز به سطح ايده آل نرسيده است.

 وي در ادامه با اشاره به استقبال مردم از واريز وجوه شرعي از طريق بانک ملي ايران بيان داشت: مردم به بانک ملي ايران اعتماد بالايي دارند.

 آيت الله مکارم شيرازي با بيان اينکه عملکرد اشتباه يک بانک ممکن است نظر مردم را نسبت به تمامي بانکها تغيير دهد گفت: تبيين معناي عقد خارج و به کارگيري آن در عقود اسلامي ضروري است.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد طرح تحول نظام بانکي با موفقيت اجرا شود.
مدير عامل بانک ملي و هيئت همراه با حضور در دفاتر آيت الله شاهرودي وحجت الاسلام و المسلمين اعرافي رئيس موسسه جامعه المصطفي العالميه با آنها ديدار و گفتگو کردند.

 مسائلي نظير ابعاد اجرايي بانکداري اسلامي در بانک ملي ايران و اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها از جمله موضوعات مطرح شده در اين جلسات بود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: