خطرات كوكي ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خطرات كوكي ها
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 41
نویسنده : مولوی

كاربران وب معتقدند كه كوكي هاي اينترنت هيچگونه ريسك امنيتي را به دنبال ندارند. در مقابل، اخطاريه هاي مختلفي وجود دارند مبني بر اين كه كوكي ها، عادت هاي گردش در اينترنت شخص استفاده كننده را جمع آوري مي كنند. شما از خود مي پرسيد كه آيا بهتر نيست كه مرورگر را به گونه اي تنظيم كنيد كه ديگر هيچ كوكي براي شما فرستاده نشود. در اينجا به شما توضيح مي دهيم كه در كل چه خطراتي توسط كوكي ها وجود دارند. داده هاي متني بسيار كوچك كه بيشتر وقت ها هم بدون هيچگونه قفل مي باشند و در كوكي هاي %user profile% وجود دارند، هيچگونه خطر امنيتي ندارند زيرا هيچ كد اجرايي را دارا نمي باشند. اما agentهاي تبليغات اينترنتي با هدف هاي اقتصادي و مادي، از فعاليتهاي آن لاين كاربران سواستفاده مي كنند.
در اين ميان ارزيابي كوكي ها مي تواند در تئوري بازيگر نقشي داشته باشد. براي كاربران چنين سيستمي مفيد و ضروري مي باشد. زيرا كاربر لازم نيست هر بار تنظيمات پايه اي انجام دهد، مثلا اسمش را وارد كند يا زبان را عوض كند. سايت هاي خريد و فروش آن لاين نيز اساس خود را بيشتر با كوكي ها پي ريزي مي كنند. اما، چنين اطلاعاتي در بسياري از سايت ها به موازات هم به agentهاي تبليغاتي نيز فرستاده مي شوند و آنها نيز در همان موقع كوكي هاي خود را بر روي كامپيوتر كاربر مي گذارند. به همين علت اين امكان وجود دارد كه اطلاعات جمع شده در مورد يك user Profile را از سايت هاي مختلف گردآوري كرد و در تئوري حتي آن را براي شخص ديگري در دسترس قرار داد. يك راه مقابله اين است كه به سايت هايي كه براي ما آشنا هستند و به آنها مراجعه مي كنيم اجازه فرستادن كوكي ها را بدهيم اما به شركتهاي تبليغاتي و ارائه كنندگان غريبه، اجازه فرستادن كوكي ها را ندهيم.

براي چنين كاري در اينترنت Explorer به مسير زير برويد:
Tools->Internet Options->Privacy
بر روي كليد Advanced كليك كنيد و بر روي گزينه Override automatic coockie handling كليك كنيد. براي First-party coockies گزينه Accept و براي Third-party coockies گزينه Block را انتخاب كنيد. گزينه Always allow session coockies را مي توانيد انتخاب كنيد.
در «Firefox» و Netscape مي توانيد از Edit->Preferences يا Tools->Options گزينه Privacy را انتخاب و كوكي ها را فقط از وب سايت اصلي قبول كنيد كوكي هايي كه يكبار درست مي شوند تا آخر عمر بر روي دستگاه مي مانند.
هيچگونه ضرري نخواهد داشت كه كوكي هاي گرفته از وب سايت هايي كه هرگز به صورت مستقيم با آنها سروكار نداشته ايد را به صورت دستي پاك كنيد. Firefox با كمك فرماني كه در بالا داده شد و قسمت Show Cookies اجازه پاك كردن كوكي هاي موردنظر را به شما مي دهد. اينترنت اكسپلورر با تنها اجازه پاك كردن برخي كوكي هاي مربوطه را مي دهد كه زياد هم مورد پيشنهاد نمي باشد. در حالت كلي كوكي هايي را كه نمي خواهيد با ويندوز اكسپلورر از پوشه user profile%cookies% پاك كنيد.

 

 

منبع : kharazmi.org



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: