ادامه آتش سوزي در جنگلهاي آمل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ادامه آتش سوزي در جنگلهاي آمل
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان آمل گفت: آتش سوزي جنگلهاي منطقه زائرسر لهاش بخش مرکزي اين شهرستان همچنان ادامه دارد و نيروهاي يگان حفاظت و کارکنان منابع طبيعي و مردم محلي توانستند از سرايت آتش سوزي به ساير مناطق پيشگيري کنند.

عبدالرضا گروسي در گفتگو با مهر در آمل، با اشاره به اينکه آتش سوزي جنگلهاي منطقه زائرسر آمل از صبح جمعه آغاز شده و تاکنون خاموش نشده است، افزود: تلاش نيروهاي امدادي براي اطفاي حريق آتش‌سوزي در منطقه جنگلي آمل، همچنان ادامه دارد.

وي با بيان اينکه حدود 30 نفر از نيروهاي يگان حفاظت و کارکنان منابع طبيعي و مردم محلي مشغول اطفاي حريق در اين منطقه صعب العبور جنگلي حضور دارند، تصريح کرد: نيروهاي امدادي در محل آتش سوزي با قطع درختان در مسير آتش و گودبرداري زمين از سرايت آتش به ساير مناطق اقدام کردند.

رئيس اداره منابع طبيعي آمل با اشاره به اينکه درآتش‌سوزي جنگل‌هاي منطقه زائرسر لهاش، درختان با ارزش جنگلي ازنوع  ممرز، توسکا، آزاد و گونه هاي ديگرکه در آتش سوخت، تصريح کرد: متاسفانه تاکنون بيش از 30 هکتار از اين اراضي جنگلي در آتش سوخت.

گروسي با بيان اينکه متاسفانه صعب العبور و صخره اي بودن منطقه جنگلي لهاش، اطفاي حريق را براي نيروهاي امدادي مشکل ساز کرده است، ادامه داد: با هماهنگي اداره کل منابع طبيعي منطقه ساري دو اکيپ کمکي از اداره منابع طبيعي بابل و ساري براي اطفاي جنگلهاي منطقه زائرسر به آمل اعزام شدند.

گروسي با بيان اينکه نيروهاي يگان حفاظت و کارکنان منابع طبيعي يکي از عوامل محلي را که گمان مي رفت عامل اصلي وقوع آتش سوزي در منطقه جنگلي لهاش باشد، شناسايي کردند، افزود: اين فرد هم اکنون شناسايي شده و متاسفانه به آتش زدن جنگل اين منطقه و نحوه و محل آن نيز اعتراف کرده واکنون با تشکيل پرونده تنظيمي به مراجع قضايي تحويل داده شد.

وي از شکارچيان و دامداران مناطق جنگلي اين بخش خواست با ديدن دودي ناشي از آتش سوزي هاي کوچک مراتب را به دهياران روستاهاي اطراف و منابع طبيعي اطلاع دهند.

آتش سوزي دو هفته گذشته نيز حدود 20 هکتار از جنگلهاي منطقه "زائرسر لهاش" بخش مرکزي آمل را نابود کرده بود.

درحوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 295 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: