ايران ـ آنگولا امروز در قطر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ايران ـ آنگولا امروز در قطر
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
تيم ملي فوتبال ايران امشب و در آخرين بازي دوستانه‌اي كه تا قبل از جام ملت‌هاي آسيا دارد، به دنبال اين است كه بتواند با ارائه يك بازي روان، ضمن كسب پيروزي بر آنگولا، نگراني افكار عمومي را بابت سطح آمادگي اين تيم براي حضور در ميدان بزرگ دوحه كاهش دهد.

ايران در بازي تداركاتي قبلي اش مقابل قطر نمايش قابل قبولي نداشت تا اندك زماني كه تا آغاز جام ملت‌هاي آسيا باقي مانده براي خيلي‌ها از جمله علي پروين همراه با نگراني باشد. اين پيشكسوت فوتبال در آستانه جام ملت‌هاي آسيا و در حالي كه تيم ملي كشورمان فقط آنگولا را به عنوان آخرين فرصت براي رسيدن به يك تيم ايده‌آل پيش‌رو دارد، گفت: «با توجه به نمايشي كه از تيم ملي مقابل قطر ديدم، كمي براي اين تيم و نحوه عملكردش در جام ملت‌هاي آسيا نگرانم اما معتقدم هميشه‌ ما ايراني‌ها مي‌توانيم در زمين مسابقه كارهاي بزرگي انجام دهيم و خودمان را ثابت كنيم.»

به هر حال اين نگراني‌ها بجاست چراكه از صحبت‌هاي كادر فني و بازيكنان هم چيزي جز دشوار بودن شرايط، سخت بودن گروه ايران و اميدواري شنيده نمي‌شود. در اين ميان جواد نكونام، كاپيتان تيم ملي يكي از كساني است كه تيم 4 سال پيش را از اين تيمي كه براي رقابت‌هاي دوحه آماده مي‌شود بهتر مي‌داند و مي‌گويد: «در تيم سال 2007، 5 بازيكن لژيونر بودند و حتما بازيكنان خوبي بوده‌اند كه مي‌توانستند در خارج از ايران بازي كنند، اما در اين تيم با توجه به تغيير نسل شرايط فرق مي‌كند و چهره‌ها جوان‌تر هستند.»

از صحبت‌هاي عليرضا منصوريان دستيار اول افشين قطبي هم اين‌گونه بر مي‌آيد كه چون كسي روي اين تيم حساب نمي‌كند مي‌تواند موفق باشد: «احساسم اين است كه تيم ملي فعلي حال و هوايي شبيه به حال و هواي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي 1996 دارد. در آن زمان به خاطر تغيير نسلي كه وجود داشت، فضاي عمومي چندان همراه تيم محمد مايلي‌كهن نبود. اكنون هم يك مشت جوان با انگيزه بالا آمده‌اند كه نشان دهند نسل تازه فوتبال ايران مي‌تواند فوتبال را دوباره به خانواده‌هاي ايراني بازگرداند. فكر مي‌كنم اين تيم ملي مي‌تواند سورپرايز خوبي براي همه باشد.»

در اين شرايط تيم ملي از ساعت 19:15 امشب بازي با آنگولا را آغاز مي‌كند تا با توجه به گفته منصوريان به تركيب صددرصدي خود در فاصله 9 روز تا بازي با عراق در جام ملت‌هاي آسيا برسد.از سال 1989 كه تيم ملي كشورمان در تورنمنت صلح دوستي كويت به مصاف گينه رفت و با گل مجتبي محرمي مقابل اين حريف آفريقايي به تساوي يك ـ يك رسيد، تا امشب كه قرار است ايران در آخرين بازي تداركاتي‌اش، قبل از جام ملت‌هاي آسيا به مصاف آنگولا برود، تيم ملي كشورمان 20 بار با حريفاني از آفريقا روبه‌رو شده و اين براي بيست و يكمين بار در 21 سال اخير است كه بازي با تيمي از قاره سياه را تجربه مي‌كنيم.

9 پيروزي، 7 تساوي و 4 باخت حاصل 20 بازي قبلي ما با آفريقايي‌ها بوده است؛ ديدارهايي كه فقط 3 تاي آن جنبه رسمي داشت. دو بازي سال 1991 با الجزاير در چارچوب جام بين قاره‌اي و بازي با همين آنگولا در مرحله گروهي جام جهاني 2006.

حالا پس از 4 سال و 5 ماه و 10 روز نوبت آن است كه ايران و آنگولا براي دومين بار به مصاف هم بروند. بازي نخست دو تيم در ورزشگاه سنترال لايپزيك آلمان برگزار شد كه با تساوي يك ـ يك به پايان رسيد و حالا نوبت ورزشگاه خالي از تماشاگر السد قطر است كه بار ديگر از تقابل ايران و آنگولا ميزباني كند.

از آن تيمي كه با هدايت برانكو ايوانكوويچ در جام جهاني 2006 به مصاف آنگولا رفت، جواد نكونام، مسعود شجاعي، آندرانيك تيموريان و محمد نصرتي همچنان در تركيب اصلي تيم حضور دارند و ابراهيم ميرزاپور هم روي نيمكت مي‌نشيند. اين درحالي است كه انگولايي‌ها فقط كاپيتان خود كالي را در بازي امشب در اختيار دارند.

رضا پورعالي 
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: