بازگشت اسپرز به جمع مدعيان فتح N.B.A
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازگشت اسپرز به جمع مدعيان فتح N.B.A
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
سن آنتونيو اسپرز پس از كسب عنوان قهرماني ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا (N.B.A) در سال‌هاي 1999، 2003، 2005 و 2007، دو، سه سال بد را سپري كرد.

اما نتايج فصل جاري اين مسابقات كه از 5 آبان به راه افتاد و اواخر خرداد 90 پايان مي‌گيرد حاكي از بيداري مجدد اسپرز و تبديل شدن دوباره اين تيم به مدعي جدي قهرماني است.

فصل جاري با تلاش لس‌آنجلس ليكرز براي كسب سومين قهرماني متوالي‌اش شروع شده و بوستون سلتيكز قهرمان فصل 2008 و نايب‌قهرمان 2010 نيز يك تيم نيرومند است اما ميامي هيت به رغم اضافه‌كردن پر سر و صداي لبرون جيمز و كريس بوش به دوواين ويد هنوز به وزنه و قدرتي بدل نشده است كه گمان مي‌رفت از ابتداي فصل قبضه‌كننده ليگ باشد. در چنين شرايطي اوجگيري مجدد سن آنتونيو و رسيدنش به 11 برد متوالي در نيمه دوم آبان‌ و اوايل آذر حاكي از دوباره مدعي شدن تيمي است كه نظم بازي‌اش شهره بوده و مهره‌هايش به سبب سال‌ها بازي در كنار هم حتي با چشم‌هاي بسته هم يكديگر را در زمين مي‌يابند.

مثلث آشنا

اسپرز در دهه اخير هميشه بر مثلث اصلي تهاجمي‌اش متشكل از تيم دانكن آمريكايي، مانو جينوبيلي آرژانتيني و توني پاركر فرانسوي تكيه داشته است و هرگاه آنها به حركت درآمده‌اند اين تيم قوي‌ترين حريفان خود را نيز برده است.

با اين حساب اصلا جاي تعجب ندارد كه سبب اصلي احياي اسپرز بعد از گذراندن 3 سال كم‌ثمر در N.B.A همين 3 نفر بوده باشند. در اوايل آذر كه اسپرز در زمينش اورلاندو مجيك نايب‌قهرمان فصل 2009 ليگ و تيم مجهز به دووايت هاوارد (ملقب به سوپرمن) را 97 ـ 106 شكست داد، همين 3 بازيكن فني و چالاك دمار از روزگار حريف درآوردند و بسيار سرحال نشان دادند.

در آن روز جينوبيلي 25 امتياز كسب كرد و پاركر هم 24 پوئن و 10 پاس گل را بر آن افزود. اين چنين بود كه يازدهمين برد متوالي اسپرز به ثبت رسيد و با بالغ شدن كارنامه اين تيم به 12 برد و يك باخت بهترين شروع در تاريخ حيات اين باشگاه در سال‌هاي طولاني شركتش در مسابقات N.B.A شكل گرفت. شروع درخشاني كه حتي در 4 سال منتهي به قهرماني اسپرز هم نظير آن مشاهده نشده بود. اضافه بر اين تعداد پيروزي‌هاي پياپي اسپرز طولاني‌ترين نوار برد اين تيم در 3 سال اخير به شمار مي‌آمد و حريفان و ناظران بوضوح احساس كردند تيمي كه قافيه را در سال‌هاي اخير به طور محسوس به ليكرز و سلتيكز باخته بود، دوباره احيا شده است و مي‌خواهد از نو قهرمان شود. جينو بيلي در آستانه زمستان 2011 مي‌گويد: در ابتداي فصل گفتند بردهاي ما در برابر رقبايي معمولي بوده اما حالا كه يوتا، فينيكس و اورلاندو را هم برده‌ايم، مجبورند حرف‌هايشان را تعديل كنند.

چندضعلي غيرقابل تشخيص

جيمز نلسون بازيكن كارساز اورلاندو از افراد پرشماري است كه اعتقاد دارد در فصلي كه قرار بود زمان شكل‌گيري سيطره ميامي هيت و اين امر وسيله‌اي براي پايان ـ ولي موقتي ـ جولان تيم‌هاي ليكرز و سلتيكز باشد، اسپرز با بازي‌هاي خوب و تهاجمي و حساب‌شده‌اش معادلات قبلي را به‌هم ريخته و شانس‌داران قهرماني را به يك چند‌ضعلي غيرقابل تشخيص تبديل و موضوع را مبهم‌تر و پيچيده‌تر كرده كه در پايان فصل سر بر آوردن هر واقعه‌اي از درون آن محتمل است و كمتر چيزي را مي‌توان در ارتباط با آن حدس زد.

يك ويژگي جالب اسپرز توانايي گل كردن پرتاب‌هاي 3 امتيازي‌اش در اين فصل بوده است و در بازي با اورلاندو مجيك كه مورد اشاره قرار گرفت، از 19 مرتبه تلاش مردان اسپرز براي فروريختن سبد حريف از پشت محوطه 3 امتيازي آنها 12 بار به هدف زدند و موارد و مسابقاتي را هم در اين فصل داشته‌ايم كه اسپرز 87 درصد پرتاب‌هاي 3 امتيازي‌اش را گل كرده كه مساله واقعا عجيبي بوده است.ديگر ويژگي مفيد اسپرز درخشش‌هاي گاه به گاه ساير بازيكنان اين تيم و افرادي بجز مثلث مذكور و منجمله مت بونر بوده است. توني پاركر مرد اول بسكتبال فرانسه در واپسين روزهاي پاييز 2010 مي‌گويد: همه ما از نحوه بازي و قاطعيت بونر در اين فصل لذت برده‌ايم و او زماني درخشيده كه يارگيري حريفان روي من، جينو بيلي و دانكن شدت گرفته است. معتقدم جينو بيلي در تمام طول فصل جاري خوب كار كرده و حتي در يكي از 15 بازي نخست ما بد ظاهر نشده است. نه فقط تحرك‌مان در طول و عرض زمين بهتر از گذشته شده، در پرتاب‌هايمان به سمت سبد نيز بهتر و دقيق‌تر از گذشته عمل كرده‌ايم. فكر مي‌كنم هريك از اعضاي اين تيم هرچه از دستش برمي‌آمده، انجام داده است.

آنها از كجا مي‌آيند؟

تيم دانكن كه در 12 سال اخير ستون اصلي اسپرز بوده و بعد از بازنشستگي ديويد رابينسون (ملقب به ادميرال) تبديل به نماد اين باشگاه شده، امسال مجددا همان پايه و بنياد تيم جلوه كرده و به طور متوسط در هر بازي 16 پوئن براي سن آنتونيو كسب نموده و اين تيم رشارد لوييس مجرب را هم در اختيار داشته كه هميشه مي‌توان روي او حساب كرده و بسيار منظم و سريع اسپرز را روي خط دلخواه بازي‌اش قرار مي‌دهد.حرف آخر در مورد اسپرز را هم جيمز نلسون مي‌زند. مهاجم كلافه‌شده اورلاندو مي‌گويد: بازي اخيرمان با اسپرز تجربه بدي براي ما بود. هر موقع كه تعدادي امتياز مي‌اندوختيم و خودمان را بالا مي‌كشيديم رقيب با مهاجمان پرشمارش كه معلوم نبود از كجاي زمين سبز مي‌شوند، باز از ما فاصله مي‌گرفت. اين روزها بازي با اسپرز واقعا سخت است.

نيويورك تايمز 
مترجم: وصال روحاني



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: