پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



راه‌اندازي پرديس شهدا در 22 دانشگاه كشور
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
مديركل فرهنگي وزارت علوم از راه‌اندازي پرديس شهدا در 22 دانشگاه كشور طي ماه‌هاي آينده خبر داد.

جليل دارا مديركل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه طرح احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور در كميته‌اي با حضور نمايندگان معاونت فرهنگي و اداره كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم، بنياد شهيد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و شهرداري تهران پيگيري مي‌شود، اظهار داشت: اين طرح از حدود سال 86 در دانشگاه‌هاي كشور اجرايي شده و مسئوليت اصلي آن نيز با اداره كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم است.

وي با بيان اينكه اين كميته مسائل مربوط به طراحي، معماري و مسائل عمراني احداث پرديس شهدا را پيگيري مي‌كند، افزود: تاكنون دانشگاه‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان، صنعتي اصفهان، صنعتي اميركبير و علم و صنعت ايران، پرديس شهداي خود را احداث كرده‌اند.

مديركل فرهنگي وزارت علوم همچنين گفت: مراحل احداث و بهره‌برداري از پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي اروميه، اصفهان، تبريز تربيت دبير شهيد رجايي، تربيت مدرس، تربيت معلم سبزوار، تفرش، زابل، زنجان، شهيد بهشتي تهران، شهيد چمران اهواز، شاهد، فردوسي مشهد، گيلان، و ملاير در حال پيگيري است.

دارا با بيان اينكه در اين برنامه 22 دانشگاه ديگر پرديس شهداي خود را احداث خواهند كرد، يادآور شد: هدف از احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور، ترويج فرهنگ متعالي ايثار و شهادت در خانواده دانشگاهي و آشنايي بيشتر نسل جوان و آيندگان كشور با ماهيت و جنبه‌هاي فرهنگي و ارزشي انقلاب و دفاع مقدس است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مكان‌يابي احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هاي موجود پرديس شهدا بايد حتي‌المقدر در محور اصلي ورودي دانشگاه و در كنار مسجد و مجموعه‌هاي فرهنگي قرار داشته باشد.

مديركل فرهنگي وزارت علوم در همين زمينه خاطرنشان كرد: همچنين موضوع فضاسازي و نوپردازي مناسب نيز براي اين اماكن مورد تاكيد ويژه قرار دارد، ضمن اينكه تلاش مي‌كنيم مفاهيم و مضامين ايثار و شهادت در اين اماكن به خوبي جلوه‌گر باشد.

دارا با بيان اينكه مشخصات و وصيت‌نامه شهدا بايد در اين پرديس‌ها وجود داشته باشد، گفت: در همين زمينه از عناصر نمادين عزاداري ائمه، آيات و احاديث مذهبي و همچنين خاطرات و مطالب مربوط به دوران دفاع مقدس نيز استفاده خواهد شد.

وي در پايان تصريح كرد: منابع مالي احداث پرديس شهدا از معاونت فرهنگي و اداره‌كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم، بنياد شهيد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و دانشگاه‌ ميزبان تامين خواهد شد.




اعلام آخرين مهلت ثبت نام در کنکور ارشد آزاد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي ساعت 24 فردا شنبه به پايان مي رسد.

به گزارش مهر،  ثبت نام در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي از 4 بهمن آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

داوطلبان تا ساعت 24 فردا شنبه مي توانند نسبت به ثبت نام خود در اين آزمون از طريق پايگاه اطلاع رساني www.azmoon.org اقدام کنند.

آزمون دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 90 دانشگاه آزاد 22، 23 و 24 ارديبهشت ماه سال 90 براي تمامي گروههاي آزمايشي برگزار مي شود.
 
زمان دريافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته 3 تا 4 روز قبل از برگزاري آزمون و از طريق سامانه اينترنتي مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود.
 
نتيجه آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 90 در نيمه دوم شهريور ماه 1390 از طريق سامانه اينترنتي اعلام مي شود.




اجراي آيين‌نامه پوشش دانشجويان از ترم بهمن
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
معاون دانشجويي و فرهنگي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به انجام ويرايش چهاردهم آيين نامه پوشش و رفتار حرفه‌اي براي دانشجويان علوم پزشكي از نهايي شدن و اجراي آن در نيمسال دوم سال تحصيلي 90 ــ 89 خبر داد.

دكتر فرحناز تركستاني در گفتگو با مهر افزود: نگارش آيين نامه پوشش و رفتار حرفه‌اي به پايان رسيده است و پس از ويرايش چهاردهم به تعيين شيوه نامه اجرايي رسيده است كه پس از تهيه اين شيوه نامه به دانشگاهها ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: ابلاغ نهايي آيين نامه پوشش و رفتار حرفه‌اي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشكي از سوي وزير بهداشت صورت مي‌گيرد و پس از آن دانشگاهها ملزم به رعايت آن به جاي آيين نامه‌هاي داخلي خود هستند.

تركستاني اظهار كرد: يكي از دلايل تهيه اين آيين نامه از سوي معاونت نيز تهيه آيين نامه‌هاي داخلي متفاوت و متعدد از سوي دانشگاههاي علوم پزشكي بود كه با توجه به اين آيين نامه، اين موضوع ساماندهي شد.

معاون وزير بهداشت يادآور شد: با توجه به روند تهيه شيوه نامه از سوي معاونت آموزشي وزارت بهداشت، پيش بيني مي‌شود اين آيين نامه در نيمسال دوم سال تحصيلي 90 ــ 89 اجرايي شود.

جزئياتي از آيين نامه پوشش دانشجويان علوم پزشكي

سرپرست امور فرهنگي معاونت دانشجويي وزارت بهداشت نيز پيش از اين با اشاره به جزئيات آيين نامه پوشش دانشجويان علوم پزشكي گفته بود: پوشش تنها 10 درصد آيين نامه رفتار حرفه‌اي را شامل مي‌شود و رفتار يك دانشجو در مجموع ارزيابي مي‌شود.

دكتر فريبا قربانيان افزود: مقرر شده است دستورالعمل اجرايي اين آيين نامه از سوي معاونت آموزشي تدوين شود كه در حال حاضر اين معاونت قرار است در فرصتي دو ماهه اين دستورالعمل را تدوين كند.

وي افزود: ضمانت اجرايي آيين نامه بر عهده معاونت آموزشي است و به همين دليل دستورالعمل از سوي معاونت آموزشي تدوين مي‌شود تا تخلفات و مصاديق آن مشخص باشد.

پوشش تنها 10 درصد كل رفتار حرفه‌اي را تشكيل مي‌دهد

قربانيان اظهار كرد: لباس و پوشش و رفتار گزينه‌هايي است كه در آيين نامه به آن پرداخته شده است. بايد در آيين نامه مشخص باشد كه مشكل دانشجو و يا رفتار در برابر بيمار و گزارش نحوه برخورد آن بر عهده چه كسي است.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس آيين نامه‌اي كه طراحي شده است پوشش تنها 10 درصد كل رفتار حرفه‌اي را تشكيل مي‌دهد. بر اساس آيين نامه رفتار حرفه اي، دانشجو بايد در بيمارستانها ديسپلين خاص و مسائل اخلاقي را نسبت به بيمار، استاد و همكاران خود رعايت كند.

سرپرست امور فرهنگي معاونت دانشجويي وزارت بهداشت گفت: معيارهاي پوشش مشخص شده است و در واقع دستورالعمل، در توضيح و تشريح آيين نامه انضباطي است تا در دانشگاهها همسان رفتار شود و برخوردها نيز بر اساس تفسير دانشگاهي صورت نگيرد.

آيين نامه پوشش و رفتار حرفه‌اي براي دانشگاههاي علوم پزشكي اختصاصي است

وي يادآور شد: پيش از اين آيين نامه‌اي مربوط به پوشش دانشجويان با ذكر مصاديق از سوي نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها تهيه شده بود كه به دانشگاههاي علوم پزشكي ارائه شده است اما وزارت بهداشت اعلام كرده است كه با توجه به وسعت كاري، بخش‌هاي بيمارستاني و ارتباط با مردم، آيين نامه‌اي وسيع تر براي دانشگاههاي علوم پزشكي تدارك ديده است.

قربانيان اظهار كرد: به دليل وسعت كاري در وزارت بهداشت، رفتار حرفه‌اي در محيط آموزشي، درماني و خدماتي نيز به آيين نامه اضافه شده است كه در دستورالعمل اجرايي نيز اين موضوع در نظر گرفته مي‌شود. نصب اتيكت و اجراي منشوراخلاقي و جزئيات اين موضوع در دستورالعمل ديده شده است.

حق بيمار است كه بداند با دانشجوي چه رشته‌اي و چه مقطعي روبرو است

وي با ذكر مثالي يادآور شد: نكته مهم در پوشش و رفتار حرفه‌اي اين است كه به طور مثال وقتي يك دانشجو بر بالين بيمار حاضر مي‌شود حق بيمار است كه بداند با دانشجوي چه رشته‌اي و چه مقطعي روبرو است بنابراين دانشجو بايد با نصب اتيكت خود اين حق بيمار را رعايت كند. همچنين مسائلي مانند رفتار با بيمار يا همكار نيز مهم است.

سرپرست امور فرهنگي معاونت دانشجويي وزارت بهداشت درباره رنگ و اندازه لباس گفت: جزئيات رنگ و اندازه روپوش و مدل لباس به طور كامل در دستور العمل معاونت درمان ديده شده است. معاونت درمان از گذشته فرمهاي متحد الشكل و نحوه پوشش افراد را در فرم‌هايي در اختيار همه قرار مي‌دهد و در اين زمينه با معاونت دانشجويي هماهنگ عمل كرده است.

وي درباره لزوم تدوين دستورالعمل پوشش و رفتار حرفه‌اي از سوي معاونت آموزشي وزارت بهداشت يادآور شد: بخش‌هايي از اين دستورالعمل نياز به مداخله اجرايي دارد و ما به خودمان اجازه نمي‌داديم در بخشهايي كه مداخله بر عهده مدرس است حوزه معاونت دانشجويي وارد شود و از همين رو اجرا بايد بر عهده معاونت آموزشي باشد تا بتوان معيارهاي ارزشي و اخلاقي را به صورت قانونمند اجرا كرد.

قربانيان با اشاره به تجربياتي كه در ساير كشورها در زمينه رعايت پوشش و رفتار حرفه‌اي در محيط دانشگاههاي پزشكي وجود دارد گفت: در كشورهاي غربي بر اساس تخلفي كه صورت مي‌گيرد كليه مسووليت‌ها بر عهده معاونت آموزشي است به طور مثال محروميت‌هايي از كلاس براي دانشجوي متخلف درنظر مي‌گيرند كه از يك ساعت تا يك هفته تفاوت دارد و حتي در مواردي تخلف فرد در نمره دانشجو تاثير دارد.




127 هزار نفر ثبت‌نام كردند
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
معاون فني و آماري سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 127 هزار داوطلب در کنکور نيمه متمرکز دکتري خبر داد.

ابراهيم خدايي در گفتگو با مهر با بيان اين خبر در پاسخ به اينکه تعداد داوطلبان کدام رشته در آزمون نيمه متمرکز دکتري بيشتر است گفت: با توجه به اينکه ثبت نام داوطلبان آزمون نيمه متمرکز دکتري تا آخرين ساعت 14 بهمن ماه ادامه داشته است، هنوز در اين زمينه تفکيک اطلاعات صورت نگرفته است.

وي افزود: آزمون نيمه متمرکز دکتري 25 فروردين 90 برگزار مي‌شود و اطلاعيه سازمان سنجش درباره توزيع کارت آزمون 16 اسفند ماه 89 منتشر مي‌شود.

معاون فني و آماري سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارت‌هاي آزمون نيمه متمرکز دکتري بين روزهاي 22 و 23 فروردين ماه منتشر مي‌شود.




امروز آخرين مهلت ثبت نام در کنکور دکتري
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 29
نویسنده : مولوی
داوطلبان شرکت در آزمون نيمه متمرکز دکتري تنها تا پايان امروز مهلت دارند جهت ثبت نام در اين آزمون از طريق سايت سازمان سنجش اقدام کنند.

به گزارش مهر، داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون دکتري اقدام کنند. داوطلبان در اين آزمون حق انتخاب 50 کد رشته محل را دارند.
 
آزمون نيمه متمرکز دکتري 25 فروردين 90 برگزار مي شود و اطلاعيه سازمان سنجش درباره توزيع کارت آزمون 16 اسفند و کارت هاي آزمون بين روزهاي 22 و 23 فروردين ماه منتشر مي شود.




کنکور کارشناسي ارشد مجازي دانشگاه تهران
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 33
نویسنده : مولوی
زمان برگزاري سومين آزمون کارشناسي ارشد آموزش هاي الکترونيکي (مجازي) دانشگاه تهران 21 بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش مهر، سومين دوره آزمون کارشناسي ارشد آموزش هاي الکترونيکي (مجازي) دانشگاه تهران در دانشکده هاي مديريت، محيط زيست، کارآفريني، تربيت بدني و علوم ورزشي و پرديس قم 21 بهمن ماه جاري برگزار مي شود. نتايج اين آزمون 3 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

پذيرش دانشجو در دوره‌هاي الکترونيکي بر اساس امتياز نهايي داوطلب که شامل امتياز حاصل از آزمون کتبي (50 درصد)، سوابق پژوهشي و اجرايي (30 درصد)، معدل مقطع کارشناسي (20 درصد) و مشروط به احراز کسب 25 نمره از 50 نمره آزمون کتبي صورت خواهد گرفت. همچنين دو برابر ظرفيت پذيرش در هر رشته دعوت به مصاحبه خواهند شد و اسامي پذيرفته شدگان نهايي پس از مرحله مصاحبه از طريق سايت دانشگاه تهران اعلام مي‌شود.

با آنکه سازمان سنجش آزمونهاي مجازي را سراسري برگزار مي کند اما به گفته قمصري- معاون آموزشي دانشگاه تهران بر اساس مجوزي که دانشگاه تهران از وزارت علوم براي جذب دانشجو در نيمسال دوم کسب کرده است اين آزمون بار ديگر به صورت جداگانه در دانشگاه تهران برگزار مي شود.




دکتري نيمه‌حضوري بي‌اعتبار شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 35
نویسنده : مولوی
ارزشيابي مدارک تحصيلي کسب شده در خارج تابع شرايط تحصيلي فرد و نحوه آموزش دانشگاهي است اما بر اساس آخرين تصميم وزارت علوم در صورت آغاز به تحصيل دانشجويان دکتري از اسفند 89 در دوره نيمه حضوري، مدارک اين افراد ارزشيابي نمي شود.

به گزارش مهر، بر اساس آخرين تصميم وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره نحوه ارزيابي مدارک دانشگاهي در مقطع تحصيلي دکتري، شرايط ويژه اي براي دوره هاي نيمه حضوري مقطع دکتري اعلام شد.

اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نحوه ارزشيابي مدارک دانشگاهي تحصيلات نيمه حضوري مقطع دکتري را اعلام کرده است که بر اساس آن در صورتي که فردي تحصيل خود در مقطع دکتري در دوره نيمه حضوري از اول مارس 2011  يا 10 اسفند 89 آغاز کرده باشد، مدارک دانشگاهي وي که حاصل از اين تحصيلات است قابل ارزشيابي نيست.

بر اساس مصوبات شوراي ارزشيابي وزارت علوم، مدارک دانشگاهي حاصل از دوره هاي پيوسته کارشناسي به دکتري (BY Research) در خارج از کشور با تاريخ شروع به تحصيل پس از اول مارس 2011 به ماخذ دکتري پژوهشي قابل بررسي و ارزشيابي است.

بر اساس قوانين موجود در نظام هاي ارزشيابي، ذکر نظام آموزشي براي تحصيلات‌ "نيمه‌حضوري" در ارزشنامه ضروري است و تحصيلات نيمه حضوري به تحصيلاتي اطلاق مي شود که براي انجام آن، مدت حضور دانشجو در محل تحصيل (به استناد گذرنامه) بين يک سوم الي دو سوم طول تحصيل باشد.

ارزشيابي مدارک تحصيلي با توجه به مدارک پيش نياز ارزشيابي مي شوند و مدارک تحصيلي خارجي در سطح کارشناسي ارشد يا دکتري از موسسات معتبر که مستقيما و بدون اخذ مدارک تحصيلي قبلي اخذ شده اند بر اساس نظر مديرکل امور دانش آموختگان، کميسيون و يا شوراي ارزشيابي، نظام آموزشي در موسسه محل تحصيل، فاصله زماني شروع تا فراغت از تحصيل و در صورت لزوم با ارزيابي توانمندي هاي علمي، پِژوهشي و حرفه اي قابل ارزشيابي خواهند بود.

بر اساس شرايط جديدي که بر نحوه ارزشيابي مدارک نيمه حضوري دانشگاههاي خارج از کشور حکمفرما است هيچگونه تحصيلات نيمه حضوري و غير حضوري در مقاطع کارداني، کارشناسي و کارشناسي ارشد از اول ژانويه 2009 پذيرفته نيست.




بازدید : 30
نویسنده : مولوی
ثبت نام دوره هاي کارداني پودماني دانشگاه جامع علمي کاربردي از 20 بهمن ماه آغاز مي شود.

به گزارش مهر، ثبت نام داوطلبان متقاضي ثبت نام در پذيرش دوره‌هاي کارداني علمي- کاربردي پودماني دانشگاه جامع علمي- کاربردي بهمن ماه 1389 از 20 تا 26 بهمن ماه انجام مي شود.

شرايط، ضوابط و نحوه پذيرش دوره‌هاي کارداني علمي- کاربردي پودماني بهمن ماه 1389 متعاقباً از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org  و هفته نام پيک سنجش اعلام مي شود.

بازدید : 29
نویسنده : مولوی
پژوهشگاه صنعتي شريف به عنوان اولين پژوهشگاه دانشگاهي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي شريف راه اندازي مي شود.

به گزارش مهر،‌ پژوهشگاه صنعتي شريف براساس توصيه اخير مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان جوان مبني بر تاسيس يک پژوهشگاه جدي در دانشگاهها و در راستاي گسترش و تقويت ارتباط و تعامل با مراکز پژوهشي دانشگاهي و صنعتي داخلي و  بين المللي، برنامه ريزي آينده نگر در جهت مواجهه با مسائل و نيازهاي صنعت با تمرکز بر نوآوري، کارايي و اثربخشي در دانشگاه صنعتي شريف راه اندازي مي شود.

اين پژوهشگاه متشکل از پژوهشکده هاي الکترونيک، مطالعات و تحقيقات حمل و نقل، علوم و فناوري نانو، علوم و فناوري انرژي، مخابرات نظري و مراکز پژوهشي همچون انستيتو آب و انرژي و مرکز تحقيقات مهندسي بيوشيمي و کنترل محيط زيست دانشگاه است و تلاش دارد تا به صورت هماهنگ و هم جهت با سند چشم انداز 20 ساله کشور به منظور استفاده حداکثري از ظرفيت ها و منابع موجود و بررسي و شناسايي نيازهاي پژوهشي و صنعتي کشور در زمينه توسعه فناوري هاي نوين اقدام کند.

اين پژوهشگاه 16 بهمن ماه که با عنوان روز "انقلاب اسلامي، آزاد انديشي، تعالي فرهنگ و تمدن اسلامي" نامگذاري شده است در محل سالن شوراي دانشگاه با حضور اساتيد دانشگاه و مقامات علمي و پژوهشي کشور افتتاح خواهد شد.




جدايي خوابگاهها از دانشگاهها
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
معاون مالي، اداري و مديريت منابع وزارت علوم گفت: يکي از مشکلات دانشگاهها به نحوه ارائه خدمات از جمله خدمات دانشجويي بر مي گردد که بر اين اساس با تشکيل کميته تجميع و نظارت کامل دانشگاهها مقرر است در طول برنامه پنجم با اختصاص وامهاي 4 درصدي بخش خوابگاهها از دانشگاهها جدا شود.

به گزارش مهر، دکتر علي اکبر متکان در جلسه شوراي دانشگاه تبريز با اشاره به توليد مقالات ISI در کشور تاکيد کرد: توليد مقالات ISI نمي تواند همه نيازهاي کشور را تامين کند. بسياري از اين مقالات که از سوي اساتيد کشور ما تهيه مي شود در کشور کاربردي نداشته و اين نتايج و زحمات قابل تقدير در خدمت ساير کشورها قرار مي گيرد بدون آنکه هزينه اي براي آن صرف کرده باشند.

وي در ارتباط با اهميت توسعه متوازن دانشگاهها گفت: زماني در دانشگاهها شاهد توسعه خواهيم بود که اين توسعه، متوازن بوده و رشد صورت گرفته در همه بخش ها به لحاظ کمي و کيفي يکسان باشد.

متکان با بيان اينکه در کنار توسعه دانشگاهها، خروجي هاي مراکز علمي کشور نيز از اهميت ويژه برخوردار است اظهار داشت: فارغ التحصيلان دانشگاهي بايد در جهت ارتباط با نيازهاي جامعه تربيت شوند و اگر خروجي دانشگاه ها افراد متخصصي باشند اما نتوانند به درستي نياز کشور را رفع کنند، نقص بزرگي قلمداد مي شود که بايد به اين موضوع توجه ويژه شود.

معاون مالي، اداري و مديريت منابع وزارت علوم، ضمن اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در توسعه آموزش عالي کشور افزود: هم اکنون تعداد دانشجويان کارشناسي ارشد کشور از 20 هزار دانشجو در سال 84 به 55 هزار نفر و همچنين تعداد دانشجويان دوره دکتري از 4 هزار نفر به بيش از 20 هزار دانشجو رسيده است.

وي با بيان اينکه در اواخر دهه هاي 70 و 80 بسياري از جوانان ما براي تحصيل به خارج از کشور آن هم به دانشگاههاي با کيفيت پايين مي رفتند خاطرنشان کرد: هم اکنون با توسعه آموزش عالي در دوره هاي تحصيلات تکميلي در کشور شاهد هستيم که روند اين حرکت تغيير پيدا کرده است.

متکان با تاکيد بر اينکه فعاليتهاي پژوهشي در دانشگاهها بايد در جهت رفع مشکلي از مسائل جامعه انجام پذيرند، گفت: در صورتي که چنين نگاهي بر فعاليتهاي پژوهشي حکمفرما نباشد، سرمايه گذاري هاي ما در اين بخش سودي نخواهد داشت.

وي کاربردي شدن پژوهش هاي دوره هاي تحصيلات تکميلي را در دانشگاهها از ضروريات خواند و گفت: در کنار اين موضوع بايد بسترسازي هاي لازم براي فعاليت هاي پژوهشي نيز در دانشگاهها فراهم شود که خوشبختانه يکي از سياستهاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين راستا بوده است.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به بحث آمايش سرزمين، آن را يک موضوع اساسي خواند و گفت: ضرورت دارد توسعه آموزش عالي در استانها و کشور بر اساس اين برنامه صورت گيرد اما بايد براي دانشگاههاي مادر و برتر شرايط ويژه اي را در نظر داشت.

متکان با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور و تغيير نگرش نسبت به برخي فعاليتهاي دانشگاهها گفت: يکي از مشکلات دانشگاهها بدون آنکه نقشي در بحث آموزش و پژوهش آنها داشته باشد به نحوه ارائه خدمات از جمله خدمات دانشجويي بر مي گردد که بر اين اساس با تشکيل کميته تجميع و نظارت کامل دانشگاهها مقرر است در طول برنامه پنجم با اختصاص وامهاي 4 درصدي بخش خوابگاهها از دانشگاهها جدا شود.

دکتر متکان با تاکيد بر گراميداشت ايام دهه فجر اظهار داشت: در اين ايام بايد ياد حضرت امام (ره)، شهداي انقلاب اسلامي و تمامي آنهايي را که سبب سربلندي و عزت و توسعه ايران اسلامي شدند را گرامي داشته و بر ادامه راه آنان تاکيدي دوباره کنيم.

وي با اشاره به تحولات اخير در کشورهاي اسلامي، رهنمودهاي مقام معظم رهبري را در اين زمينه يادآور شد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبري چندي قبل بحث خاورميانه اسلامي را مطرح کردند که اينک اين تئوري در چندين کشور اسلامي از جمله مصر، اردن، تونس و يمن شکل عملي به خود گرفته و جاي بسي خوشحالي است که در آستانه ورود انقلاب اسلامي به سي و دومين سالگرد پيروزي خود شاهد بيداري مردم مسلمان هستيم.




تاييد حکم رياست 7 دانشگاه
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 30
نویسنده : مولوی
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به تصميمات اخير شورا به رياست رئيس جمهور از تاييد انتخاب 7 نفر از روساي دانشگاههاي وابسته به وزارت بهداشت و وزارت علوم خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا مخبر دزفولي با اشاره به مصوبات جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: احکام رياست اردشير شيخ‌آزادي براي رياست دانشگاه علوم پزشکي کردستان، عباس اسماعيلي براي رياست دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان، رضا ايماني براي رياست دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد و عبدالرضا صباحي براي رياست دانشگاه علوم پزشکي کرمان مورد تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفت.

وي افزود: همچنين شورا احکام جهانشير اميني براي رياست دانشگاه کردستان، محمد زادشکويان براي رياست دانشگاه مراغه و مسود گنجي براي رياست دانشگاه محقق اردبيلي را مورد تاييد قرار داد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين از بررسي وضعيت تعطيلات در ايران توسط اين شورا خبر داد و گفت: اين جلسه شورا که به رياست احمدي‌نژاد تشکيل شد وضعيت تعطيلات کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي افزود: علي‌رغم برداشتي که از ميزان تعطيلات در کشور است، بررسي‌هاي مقايسه‌اي و تطبيقي نشان مي‌دهد که مجموع تعطيلات رسمي و آخر هفته در ايران، پس از کشور يمن از نظر ميزان کم بودن در رده دوم جهان است.

مخبر دزفولي با بيان اينکه تعطيلات کارکردهاي مختلفي دارد و نگاه تک بعدي اقتصادي به مقوله تعطيلات نگاه درستي نيست، گفت: در بحث تعطيلات بايد نگاه جامع به تمام ابعاد فرهنگي، اجتماعي، سياسي و همچنين اقتصادي داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: کشور ما کشوري با ويژگي‌هاي اسلامي، انقلابي و ملي است که هر کدام از اين ويژگي‌ها، نقش‌هاي مختلفي براي تعطيلات دارند. از منظر اقتصادي گرچه در نظام رسمي، کار در ايام تعطيلي غيرفعال است ولي در نظام غيررسمي مسافرت‌ها افزايش پيدا کرده و صنايعي که با گردشگري مرتبط هستند، رونق بيشتري پيدا مي‌کنند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: اين گزارش نشان داد که وضعيت تعطيلات در ايران در مقايسه با وضعيت تعطيلات با ساير کشورهاي جهان در سطح کمي قرار دارد و گزارش ارائه شده به اتفاق مورد تاييد اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفت و مقرر شد گزارش به ‌صورت سندي رسمي منتشر شود تا براي برنامه‌ريزي بهينه ساماندهي وضعيت تعطيلات مورد استفاده قرار گيرد.




ضوابط ادامه تحصيل فرهنگيان داراي مدرك كارداني
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
وزارت آموزش و پرورش شرايط و ضوابط ادامه تحصيل فرهنگيان داراي مدرك كارداني را در موسسات آموزش عالي وابسته به خود به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد.

به گزارش ايرنا ، مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه اعلام كرد، دارندگان مدارك كارداني مي‌توانند مطابق ضوابط با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور از سوم تا نهم اسفندماه سال جاري در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1390 شركت كنند.

بر اساس اين گزارش ، اين افراد در صورت قبولي در كد رشته محل هاي مربوط به مراكز تربيت معلم، دانشگاه تربيت دبيرشهيد رجايي و دانشكده وآموزشكده هاي فني وحرفه اي مي توانند ادامه تحصيل دهند.

دارا بودن حكم كارگزيني رسمي يا پيماني آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون الزامي است و تاريخ صدور حكم استخدامي رسمي يا پيماني داوطلبان نيز بايد قبل از دهم اسفندماه سال 89 باشد ؛ در غير اين صورت مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي ويژه فرهنگيان نخواهند بود.

دريافت فرم معلم مبني بر موافقت كتبي با ادامه تحصيل شاغلين (رسمي و پيماني) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت بر اساس شرايط مندرج دردستورالعمل مربوط و عدم ارايه فرم معلم توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرايط ثبت نام درآزمون است.

بر اساس اين گزارش ، در صورتي كه داوطلب بدون داشتن موافقتنامه كتبي (فرم معلم) درآزمون شركت كند و پذيرفته شود، قبولي وي كان لم يكن تلقي خواهد شد.

دارا بودن مدرك تحصيلي كارداني (فوق ديپلم) مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا گواهي فراغت از تحصيل حداكثر تا 31 شهريورماه سال 1390 براي رشته هاي تحصيلي نيمسال اول و 30 بهمن ماه سال 1390 براي رشته هاي تحصيلي نيمسال دوم از ديگر شرايط نام نويسي در اين آزمون است.

همچنين دارندگان مدرك تحصيلي معادل كارداني فقط به شرط قبولي در آزمون جامع، مجاز به شركت در آزمون هستند.

عدم اشتغال به تحصيل همزمان در هر يك از دوره هاي تحصيلي اعم از پيوسته يا ناپيوسته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي از ديگر شرايط لازم براي نام نويسي در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال است.

فرهنگياني كه به هر نحوي پيش از اين، مدرك كارشناسي (پيوسته - ناپيوسته) و بالاتر از دانشگاه و موسسات آموزش عالي دولتي، غيردولتي يا آزاد بصورت معادل يا غيرمعادل دريافت كرده اند، مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي ويژه فرهنگيان نيستند.

با توجه به قانون مديريت خدمات كشوري و ممنوعيت صدور ماموريت آموزشي، فرهنگيان در خارج از ساعت اداري موظف مي توانند ادامه تحصيل دهند.




توکلي مشاور رئيس سازمان سنجش شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
حسين توکلي پس از واگذاري سمت معاونت اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مشاور رئيس سازمان سنجش منصوب شد.

به گزارش مهر، حسين توکلي بيش از 30 سال است که در سازمان سنجش آموزش کشور فعاليت مي کند و هم اکنون در آستانه بازنشستگي قرار دارد.

وي امروز طي مراسمي از معاونت اجرايي سازمان سنجش خداحافظي مي کند و آن را به سيد جلال طباطبايي واگذار مي کند.

حسين توکلي از اين پس با حکم رئيس سازمان سنجش به عنوان مشاور رياست سازمان فعاليت مي کند.




زنگ انقلاب در مدارس نواخته شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
همزمان با فرارسيدن سالروز ورود تاريخي حضرت امام خميني(ره) به ميهن اسلامي ، وزير آموزش و پرورش روز سه شنبه با حضور در دبستان فجر منطقه 16 شهر تهران، زنگ انقلاب را به صورت نمادين در اين مدرسه به صدا در آورد.

به گزارش ايرنا، در نخستين روز از دهه فجر ، ساعت 9 و 33 دقيقه سه شنبه 12 بهمن ماه زنگ انقلاب همزمان در مدارس سراسر كشور نواخته شد.

حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش پس از به صدا در آوردن زنگ انقلاب در مدرسه فجر تهران ، فرارسيدن ايام دهه فجر را به فرهنگيان و دانش آموزان تبريك گفت.

در حال حاضر حدود 14 ميليون دانش آموز كشور در بيش از يكصد هزار مدرسه به تحصيل اشتغال دارند.




پيش ‌دبستاني‌ها همچنان بلاتكليفند
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 34
نویسنده : مولوی
مديركل دفتر دوره پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش درباره آخرين وضعيت دوره پيش ‌دبستاني كه قرار بود زير نظر آموزش و پرورش و با مجوز اين وزارتخانه فعاليت كند، گفت: هنوز تفاهم‌نامه واگذاري پيش‌دبستاني‌هاي بهزيستي به آموزش و پرورش امضا نشده است.

داريوش خاكي در گفت‌وگو با مهر با افزود: قرار است اين تفاهم‌نامه تا قبل از پايان سال 1389 به امضاي معاون آموزش ابتدايي و مشاركت‌هاي مردمي آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي برسد.

اين در حالي است كه معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در ابتداي سال تحصيلي جاري عنوان كرده بود كه اين تفاهم‌نامه به امضا رسيده و از اين پس، پيش‌دبستاني‌هاي وابسته به بهزيستي براي ادامه فعاليت بايد مجوز خود را از آموزش و پرورش دريافت كنند.

خاكي با بيان اين‌كه تعداد مراكز پيش‌دبستاني و نوآموزان اين دوره مشخص نيست و آمارهاي ارائه شده متناقض است ، گفت: هدف ما اين است كه تمام كودكان 6 ساله تحت آموزش‌هاي اين دوره در مراكز پيش ‌دبستاني ، دارالقران ‌ها و... قرار بگيرند تا حداقل بتوانيم به تعهدات بين‌المللي خود در اين زمينه پاسخگو باشيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه سياست وزارت آموزش و پرورش در خصوص دوره پيش‌دبستاني، توسعه، تقويت و تثبيت اين دوره است ، افزود: هم اكنون در شوراي هماهنگي نظارت بر دوره پيش‌دبستاني حوزه ستادي، برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اين دوره در حال انجام است.

برگزاري كلاس‌هاي زبان آموزي براي نوآموزان مناطق دوزبانه

خاكي از برگزاري كلاس‌هاي زبان‌آموزي فارسي براي نوآموزان مناطق دوزبانه، مرزي، حاشيه شهرها و محروم خبر داد و گفت: اين دوره يك‌ماه است و در تابستان براي كودكاني كه دوره پيش‌دبستاني را نگذرانده‌اند، برگزار مي‌شود.

وي افزود: هدف از برگزاري اين دوره آشنايي نوآموزان با زبان فارسي به عنوان زبان رسمي آموزش كشور است.

يكي از مشكلات معلمان مناطق دو زبانه در پايه اول ابتدايي، آشنا نبودن كودكان با زبان فارسي به عنوان زبان رسمي آموزش كشور است.




رقابت دستياران در آزمون فوق تخصصي پزشکي
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
بيست و هشتمين دوره پذيرش دستيار فوق تخصصي با رقابت حدود 500 نفر در روز پنجشنبه 14 بهمن ماه سال 89 برگزار و کارت آزمون نيز از فردا توزيع مي شود.

به گزارش مهر ، آزمون در 24 رشته فوق تخصصي پزشکي برگزار مي شود و بر اساس آخرين تغييرات اعمال شده در ظرفيت دانشگاه ها 331 نفر در اين مقطع پذيرش مي شوند. 474 نفر در اين دوره از آزمون شرکت کرده اند که از اين تعداد 374 نفر مرد و 100 نفر زن هستند.

مرحله اول آزمون به صورت کتبي روز پنجشنبه 14 بهمن ماه سال 89 در محل دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي برگزار شده و پس از آن، آزمون شفاهي نيز در روزهاي 15 و 16 بهمن ماه بر اساس جدول زمانبندي اعلام شده، برگزار مي شود.

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهاي 12 و 13 بهمن از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در محل برگزاري دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي توزيع مي شود.

دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران، شهيد بهشتي، شيراز، اصفهان، مشهد، تبريز، اهواز، کرمانشاه، بابل، کرمان، بقية الله، گيلان و مازندران داراي بخشهاي پذيرش دستيار فوق تخصصي هستند و پذيرش بر اساس دو سوم نمره آزمون کتبي و يک سوم آزمون شفاهي که به صورت آسکي است، صورت مي گيرد.