پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دوازدهمين جشنواره ابن سينا برگزار مي‌شود
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
دوازدهمين جشنواره ابن سينا به منظور معرفي فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي برگزيده دانشگاه علوم پزشکي تهران 17 بهمن ماه با حضور رئيس مجلس، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و وزير بهداشت برگزار مي شود.

به گزارش مهر، اين دوره از جشنواره ابن سينا با معرفي فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي برگزيده دانشگاه علوم پزشکي تهران و ارائه گرنت‌هاي آموزشي و پژوهشي همراه خواهد بود.

دوازدهمين جشنواره به دو بخش پژوهش و آموزش تقسيم مي شود که در بخش پژوهش جوايزي به همراه هزينه شرکت در همايش هاي خارج از کشور براي برگزيدگان در نظر گرفته شده است.

اين دوره از جشنواره در بخش آموزش نيز جوايزي را به فعالان حوزه آموزش پزشکي اعطا مي کند. جايزه کشوري ابن‌سينا، جايزه آموزش پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران، جايزه حکيم جرجاني، جايزه اخلاق پزشکي و جايزه پيشکسوتان دانشگاه از جمله جوايزي است که در اين دوره به برگزيدگان اعطا مي شود.

جايزه نفر اول در بخش پژوهش 80 ميليون ريال به اضافه 30 ميليون ريال اعتبار پژوهشي، جايزه نفر دوم در بخش پژوهش 60 ميليون ريال به اضافه 20 ميليون ريال اعتبار پژوهشي و جايزه نفر سوم در بخش پژوهش 40 ميليون ريال به اضافه 15 ميليون ريال اعتبار پژوهشي در نظر گرفته شده است.

شرط دريافت اعتبار پژوهشي داشتن حداقل يک مقاله پذيرفته شده در همايش مورد نظر و تاييد معاونت پژوهشي است.

جايزه کشوري ابن‌سينا در دوازدهمين دوره اين جشنواره نيز 80 ميليون ريال گرانت آموزشي و 30 ميليون ريال هزينه شرکت در يک همايش يا کارگاه آموزشي خارج از کشور به علاوه هديه معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است.

همچنين در اين بخش برگزيدگان جايزه آموزش پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران 80 ميليون ريال گرانت آموزشي، 30 ميليون ريال هزينه شرکت در همايش يا کارگاه را دريافت مي کنند.

جايزه حکيم جرجاني شامل 60 ميليون ريال گرانت آموزشي و 20 ميليون ريال هزينه شرکت در همايش يا کارگاه و جايزه اخلاق پزشکي شامل  80 ميليون ريال گرانت آموزشي و هزينه يک سفر حج عمره با يک نفر همراه خواهد بود. جايزه پيشکسوتان دانشگاه هم شامل 80 ميليون ريال گرانت آموزشي و 30 ميليون ريال هزينه شرکت در همايش يا کارگاه آموزشي است. اين گرانت ها به صورت اعتبار براي اجراي طرح‌هاي پژوهش در آموزش قابل استفاده است.




آخرين اخبار از کنکور دستياري
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
وزير بهداشت ،‌ درمان و آموزش پزشکي درباره تامين امنيت آزمون دستياري سال 89 تاکيد کرد: داوطلبان با خيال راحت درس بخوانند چرا که وزارت بهداشت تمام جنبه هاي امنيتي و حفاظتي مربوط به آزمون را رعايت کرده است و هيچگونه تخلفي را شاهد نخواهيم بود.

دکتر مرضيه وحيددستجردي در گفت و گو با مهر درباره آزمون دستياري سال جاري و اطمينان بخشي به داوطلبان گفت: داوطلبان در اين دوره خيال شان راحت باشد چرا که ما تمام تلاش مان را براي حفظ امنيت آزمون دستياري و سئوالات امتحان به کار خواهيم بست.

وي افزود: در دوره قبل ما خودمان متوجه شديم که آزمون مشکل داشته است و به همين علت آزمون را ابطال کرديم و آزمون دوم را هم در کمال صحت برگزار کرديم. ديوان عدالت اداري نيز که به برخي از شکايات رسيدگي کرد در پاسخي که دادند و حکمي که صادر کردند صحت آزمون دوم را تاييد کردند.

وزير بهداشت تاکيد کرد: امسال تمام جوانب امنيتي و حفاظتي را رعايت کرده ايم. براي اين امر از مدتي پيش براي مرکز سنجش وزارت بهداشت ساختار جديدي طراحي کرديم. همچنين براي طراحي سئوالات نيز از طراحي جديدي بهره گرفتيم. در اين طراحي چندين گروه از اساتيد دعوت شدند و در چند گروه طراحي سئوال انجام شد و در بانک سئوالات قرار داده شد. غير از سئوالاتي که از نظر قانوني بايد در بانک موجود باشد اساتيد ديگري را هم در سه گروه براي طراحي سئوال دعوت مي کنيم.

وي يادآور شد: داوطلبان با خيال راحت درس بخوانند چرا که وزارت بهداشت تمام جنبه هاي امنيتي و حفاظتي مربوط به آزمون را رعايت کرده است.

وحيددستجردي به داوطلبان اين دوره از آزمون دستياري توصيه کرد تمام نيرو و ظرفيت خود را به مطالعه اختصاص دهند و افزود: رقابت براي ورود به دوره دستياري رقابت تنگاتنگي است، رشته ها و ظرفيت پذيرش محدود است و برترين ها پذيرفته مي شوند و داوطلبان حتماً بايد با آمادگي کامل در آزمون شرکت کنند.

سرنوشت متهمان و متخلفات دوره سي و هفتم آزمون دستياري در دادگاه

وي درباره سرنوشت متهمان و متخلفات دوره سي و هفتم آزمون دستياري گفت: همه متهمان به دادگاه تحويل داده شدند که دادگاه براي برخي حکم صادر کرد و براي برخي نيز حکمي صادر نکرد.

وزير بهداشت اضافه کرد: ما در مورد احکامي که براي آنها صادر شده که شامل زندان و چند دوره محکوميت است اعتراض داشته ايم چرا که محروميت از شرکت در آزمون شامل آنها نشده است و آنها را بايد از آزمون محروم مي کرده اند.

وي گفت: هم شخص من اعتراض شفاهي خود را بيان کرده ام و هم از راه هاي ديگري اين اعتراض را بيان کرده ايم که مجازاتها بايد سنگين تر از اين ميزان مي بود اما با اين حال قواي مجريه و قضائيه مستقل از هم هستند و نظر ما تنها توصيه اي است و اميدواريم که قوه قضائيه اين موضوع را جدي بگيرد.

وحيددستجردي اضافه کرد: کساني که موجب اختلال در آزمون شده اند تنها به خودشان ظلم نمي کنند بلکه به جو عمومي جامعه و گروه عظيمي از افراد اجحاف مي کنند و علاوه بر آن تشويش، اضطراب و التهاب در جامعه ايجاد مي کنند که مي تواند به منجر به بحران عمومي شود و بايد با آنها با اشد مجازات برخورد شود.

وي با اشاره به برخورد شديد با متخلفان در هيئت هاي بدوي و تجديدنظر که در اختيار وزارت بهداشت بوده است، گفت: احکامي که به ما در وزارت بهداشت ارجاع شد را با شدت اجرا کرديم و اساتيد و حقوقداناني که در اين هيئت ها بودند با افرادي که حتي کمترين تخلف را هم داشتند با شدت برخورد کردند.

سوالات تقلبي براي خريدار محروميت در پي داشت

وزير بهداشت خاطرنشان کرد: فردي بوده که در آزمون وارد شده، سئوال را خريد و فروش کرده اما سئوال، سئوال واقعي نبوده است و برايش سئوال نمايي کرده اند. در واقع از او پول گرفته اند و او فريب خورده است. اين فرد نيز از شرکت در امتحان محروم شده است.

وحيددستجردي اظهار داشت: وزارت بهداشت در مقابله با موضوع برخورد با متخلفان بسيار جدي است، براي اينکه اگر جدي نباشد امکان تکرار آن در آينده وجود دارد و حتماً بايد از طريق قوه قضائيه با آن به شدت برخورد شود.

سي و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحاني و 25 رشته تخصصي برگزار شد آزمون از سوي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي به دليل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. در نهايت 2 هزار و 443 نفر در اين آزمون پذيرفته شدند.




انتقال فني ‌‌حرفه‌‌اي‌ها به دانشگاه‌ها
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
مدير کل دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از انتقال آموزشکده هاي فني و حرفه اي به دانشگاه ها خبر داد و گفت: به زودي ساير جزئيات مربوط به پذيرش دانشجويان فني و حرفه اي در وزارت علوم نيز مشخص مي شود.

ابوالفضل حسني در گفت و گو با مهر، از تشکيل کميته مشترک ميان وزارت علوم و آموزش و پرورش در خصوص انتقال آموزشکده هاي فني و حرفه اي به وزارت علوم خبر داد و افزود: کميته مشترکي تشکيل شده و هفته آينده جلسه اي در خصوص بررسي انتقال و جزئيات اجراي اين طرح برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينکه به طور قطع بحث انتقال دانشجويان آموزش و پرورش به وزارت علوم عملياتي مي شود ، گفت: مقرر شده آموزشکده هاي فني و حرفه اي در درون دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي شکل بگيرند و زماني که اين ادغام صورت گيرد ديگر آموزشکده هاي فني و حرفه اي نخواهيم داشت.

مدير کل دفتر گسترش آموزش عالي افزود: روش پذيرش دانشجو در اين زمينه هنوز مشخص نشده است و در جلسه آينده بررسي مي شود که مکان هاي فيزيکي و روش پذيرش دانشجوي فني حرفه اي به چه صورت خواهد بود.

مسئوليت آموزشکده هاي فني و حرفه اي و پذيرش دانشجوي فني و حرفه اي پيش از اين بر عهده آموزش و پرورش بود که با مصوبه اخير کميسيون تلفيق مقرر شد اين آموزشکده ها با همه امکانات به وزارت علوم واگذار شود بر اساس اين مصوبه وزارت‌ علوم موظف به پذيرش دانشجوي کارداني و کارشناسي فني و حرفه‌اي شده است.




شبکه مجازي نشريات دانشجويي افتتاح شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
شبکه مجازي ثبت نام ايرانيان خارج از کشور در نشريات دانشجويي توسط اسفنديار رحيم مشايي افتتاح شد.

به گزارش مهر، در نخستين نشست تخصصي نقش رسانه هاي دانشجويي در تعامل با ايرانيان خارج از کشور که صبح امروز يکشنبه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، شبکه مجازي ثبت نام ايرانيان خارج از کشور در نشريات دانشجويي راه اندازي شد.

ايرانيان خارج از کشور با ثبت نام در اين شبکه مي توانند با نشريات دانشجويي تعامل داشته باشند.

اين شبکه مجازي امروز با حضور اسنفديار رحيم مشايي - جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور و خواجه سروي - معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم افتتاح شد.




انتشار نتايج آزمون هاي علمي ‌‌کاربردي
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي متمرکز و معرفي شدگان چندبرابر ظرفيت برخي از کد رشته هاي نيمه متمرکز آزمون دوره هاي کارداني ، کارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاه علمي کاربردي سال 89 پنجشنبه منتشر مي شود.

به گزارش مهر، فهـرست اسامي پذيرفتـه شدگان نهايـي آزمون دوره‌هاي کارداني، کارشناسي پيوسته و ناپيوسته و همچنيـن فهرست اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمرکز آزمون سال 1389 دانشگاه جامع علمي-کاربردي از ساعت 16 روز پنجشنبه 21 بهمن ماه بر روي سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قابل رويت است.

پذيرفته شدگان ضرورت دارد بر اساس برنامه زماني مندرج در اطلاعيه‌اي که به همراه فهرست آنان برروي سايت اين سازمان قرار داده مي‌شود، براي ثبت‌نام با در دست داشتن مدارک لازم به موسسه محل قبولي مراجعه کنند.
 
سازمان سنجش آموزش کشور پيش از اين زمان انتشار نتايج اين آزمونها را فردا اعلام کرده بود.




تعيين سرفصل هاي جديد 2 رشته علوم انساني
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
مديرکل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت‌ علوم، تحقيقات و فناوري از تعيين سرفصل هاي جديد دو رشته علوم انساني «حقوق» و «مديريت» در ماه جاري و معرفي منابع جديد رشته «روانشناسي» و «جامعه شناسي» در مهر ماه آينده خبر داد.

سعيد قديمي در گفتگو با مهر افزود: بحث بازنگري در معاونت آموزشي وزارت علوم با دو رويکرد بازنگري سرفصل ها و به روزکردن آنها و ديگري معرفي محتوا و منابع جديد براي رشته ها و دروس صورت مي گيرد.

وي اظهار داشت: برهمين اساس تا پايان ماه جاري براي رشته هاي حقوق، مديريت و تاريخ سرفصل هاي جديد را معرفي مي کنيم که هر آنچه در بهمن ماه در اين زمينه اعلام شود براي ترم آينده تحصيلي اجرايي مي شود. بخشي نيز که به معرفي محتوا و منابع جديد مربوط مي شود در رشته هاي روانشناسي و جامعه شناسي براي مهر ماه آماده و معرفي مي شوند.

مديرکل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت‌ علوم گفت: در بخش به روز رساني سرفصل ها 380 سرفصل را در دستور کار داريم و در بخش معرفي محتوا و منابع جديد نيز سعي مي کنيم منابع بين المللي و ملي جديد را مطابق با دستاوردهاي روز به دانشگاه ها معرفي کنيم.

مديرکل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت‌ علوم پيش از اين از پايان تدوين سرفصل هاي 240 رشته بين رشته اي خبر داده و گفته بود: اين سرفصل ها براي سنجش ميزان تطبيق با شاخص هاي بازنگري در اختيار معاونت آموزشي قرار گرفته است.

سعيد قديمي افزوده بود: يکي از برنامه هاي وزارت علوم در بخش سياستگذاري توسعه رشته هاي بين رشته اي در حوزه علوم انساني است و براي اين کار نيازها شناسايي شده و پژوهشکده مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم نيز کار تدوين سرفصل 240 رشته را به اتمام رسانده است.

وي اضافه کرده بود: سرفصل هاي اين 240 رشته به کميته هاي مربوطه در وزارت علوم ارائه شده است تا با شاخص هاي بازنگري علوم انساني از جمله به روز و کارآمد بودن مورد سنجش قرار گيرند.




مدارس دو نوبته حذف مي شود
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش اعلام كرد حذف مدارس دو نوبته از اولويت هاي معاونت عمراني وزارت آموزش و پرورش است و بايد تمام مدارس كشور به شيوه يك نوبته اداره شوند.هم اكنون حدود 20 هزار مدرسه كشور بصورت دو نوبته اداره مي شوند.

مرتضي رئيسي در گفت و گو با ايرنا گفت: از ميان بيش از يكصد هزار فضاي آموزشي كشور، كمتر از 20 درصد مدارس دو نوبته اداره مي شوند كه بايد به آموزشگاه هاي يك نوبته تغيير وضعيت دهند.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش به زمان تبديل تمام مدارس دو نوبته كشور به مدارس يك نوبته اشاره اي نكرده است. مدارس دو نوبته به مدارسي گفته مي شود كه فعاليت هاي آموزشي در دونوبته صبح و عصر براي دو دسته از دانش آموزان اجرا مي شود.

وي به اعتبارات استانداردسازي سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مدارس اشاره كرد و گفت: امسال 40 ميليارد تومان اعتبار براي استانداردسازي سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مدارس كشور اختصاص يافت.

وي درباره پيش بيني ميزان افزايش اعتبارات بخش تجهيزات مدارس در سال 1390 گفت: پيش بيني مي شود در سال آينده 500 ميليارد تومان اعتبار براي استانداردسازي سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مدارس اختصاص يابد.

وي به لزوم اختصاص اين اعتبارات اشاره كرد و گفت: براي استانداردسازي اين سيستم ها در تمام مدارس كشور، بايد اعتبار قابل توجهي اختصاص يابد.

رئيسي به استانداردسازي تجهيزات و وسايل كمك آموزشي مدارس اشاره كرد و اظهار داشت: تجهيزات و وسايل كمك آموزشي مدارس با استانداردها و تكنولوژي پيشرفته كنوني فاصله دارد بنابراين با توجه به اهداف 1404، مدارس بايد از تجهيزات استاندارد و متناسب با فن آوري روز برخوردار شوند.

رئيسي ، توجه به حوزه پرورشي و احداث سالن هاي ورزشي را از اولويت هاي ديگر اين معاونت ذكر كرد و افزود: آموزش و پرورش در اين راستا تجهيز مدارس دخترانه به امكانات ورزشي را در اولويت ويژه خود قرار داده است.




ثبت‌نام پودماني دانشگاه جامع از20 بهمن
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
ثبت نام دوره‌هاي کارداني پودماني دانشگاه جامع علمي کاربردي از روز چهارشنبه 20 بهمن به صورت اينترنتي آغاز و در روز سه شنبه 26 بهمن پايان مي‌پذيرد.

به گزارش مهر، داشتن ديپلم نظام قديم آموزش متوسطه (چهارساله، شش ساله نظري و هنرستان) يا ديپلم سه ساله نظام جديد، ديپلم نظام جديد فني و حرفه­اي و يا کاردانش شرط ثبت نام در اين دوره است و کليه پذيرفته­شدگان در مراکز آموزش علمي-کاربردي تابع قوانين، مقررات و ضوابط دانشگاه جامع علمي-کاربردي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هستند.

دانشجو همزمان حق ثبت نام و ادامه تحصيل در بيش از يک رشته و در هر رشته بيش از يک گرايش در يک يا چند دانشگاه يا موسسه آموزش عالي را نخواهد داشت و در صورت تخلف طبق آيين نامه انضباطي دانشجويان با وي رفتار خواهد شد. کارمندان دولت نيز در صورتي مي‌توانند به تحصيل در اين دوره ها بپردازند که موافقت­نامه رسمي وزارتخانه يا سازمان متبوع خود، مبني ‌بر شرکت در کلاس­ها، آزمايشگاه­ها و فعاليت­هاي ديگر دوران تحصيل را به همراه ساير مدارک ثبت­نام به مرکز آموزش علمي-کاربردي محل قبولي، ارايه کنند. تغيير رشته، نقل و انتقال و مرخصي تحصيلي در نخستين پودمان مجاز نيست.

تغيير محل تحصيل در ساير پودمان­ها به جز پودمان اول، با موافقت مراکز آموزشي مبدا و مقصد و تأييد دانشگاه جامع علمي-کاربردي فقط در شرايط خاص و طبق ضوابط امکانپذير نيست.تغيير رشته بعد از پودمان اول فقط براي يک بار با رعايت ضوابط امکانپذير است.

گزينش دانشجو در هر يک از کدرشته محل­هاي تحصيلي براساس معدل کل مندرج در گواهينامه اصل يا موقت ديپلم و با توجه به صلاحيت­هاي عمومي داوطلبان و نوع ديپلم در سهميه هاي آزاد، شاغل و ايثارگر و بومي بودن براساس ضوابط دانشگاه جامع علمي-کاربردي و مصوبات مربوط صورت مي‌گيرد.




ثبت نام کنکور کارداني به کارشناسي سال 90
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
سازمان سنجش آموزش کشور زمان و نحوه ثبت نام از داوطلبان آزمون پذيرش دانشجو از دوره کارداني (فوق ديپلم) به دوره کارشناسي ناپيوسته سال 90 را اعلام کرد.

به گزارش مهر ، ثبت نام آزمون کارداني به کارشناسي ناپيوسته سال 90 از روز سه ‌شنبه 3 اسفند ماه به صورت اينترنتي آغاز مي‌شود و تا روز دوشنبه 9 اسفند پايان مي‌پذيرد.

داوطلبان اين آزمون مي توانند براي اطلاع از شرايط و ضوابط و نحوه ثبت نام از ساعت 14 روز يکشنبه 24 بهمن به اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اين آزمون مراجعه کنند. اين اطلاعيه در روزهاي دوشنبه 25 بهمن و 2 اسفند در نشريه پيک سنجش نيز منتشر مي‌شود.

 




محققي: بودجه آموزش سخاوتمندانه ديده شود
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه هنوز سرانه آموزشي سال 90 در حوزه علوم پزشکي تعيين نشده است، يادآور شد: بودجه بخش آموزش سرمايه گذاري است و بايد سخاوتمندانه ديده شود.

دکتر محمدعلي محققي در گفتگو با مهر افزود: بودجه هاي بخش آموزش علوم پزشکي در دو بخش دانشگاهي و ستادي ديده مي شود که بخش عمده آن دانشگاهي بوده و به صورت سرانه آموزشي ميان دانشگاه ها توزيع مي شود.

وي افزود: هنوز سرانه آموزشي سال 90 به طور دقيق اعلام نشده است اما بخش عمده اي از بودجه که براي آموزش تعيين کننده است ، مربوط به ساختارهاي توسعه اي دانشگاه ها و نيروي انساني مخصوصاً حقوق هيئت علمي است.

محققي يادآور شد: سرانه آموزشي و بودجه علوم پزشکي بايد سخاوتمندانه ديده شود چرا که اين بودجه هزينه نبوده و به نوعي سرمايه گذاري است که در اعداد و ارقام بودجه اي ديده نمي شود.

معاون آموزشي وزارت بهداشت، ارتقاي سطح علمي دانشگاههاي علوم پزشکي، توليدات علمي در قالب مقالات، ارتقاي فرهنگ و تحکيم ميراث پزشکي و تاکيد بر سلامت را از جمله مهمترين فعاليت هاي دانشگاه هاي علوم پزشکي برشمرد و گفت: اين توليدات علمي با بودجه مناسب ادامه مي يابد.

پيش از اين دکتر مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در گفتگو با مهر با اشاره به ميزان افزايش بودجه اي که از سوي معاونت بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري براي اين وزارتخانه اعلام شده است ، گفت: اين ميزان بودجه براي وزارت بهداشت و فعاليتهايي که در اين حوزه بايد به ثمر برسد بسيار کم است.

وي يادآور شده بود: بر اساس اعلام معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري بودجه وزارت بهداشت در بخش بودجه جاري 6 درصد و در ساير بخشها 4 درصد رشد خواهد داشت و اين ميزان با توجه به افزايش فعاليتهاي وزارت بهداشت بسيار کم است.

وزير بهداشت همچنين در جمع روساي دانشگاههاي علوم پزشکي نيز تاکيد کرده بود: قطعاً در سطح دانشگاههاي علوم پزشکي با کسري مواجه مي شويم و متمم و اصلاحيه بودجه نيز نخواهيم داشت.




اعمال حق سختي كار و رتبه شغلي معلمان
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
وزير آموزش و پرورش گفت: وضعيت سختي كار و رتبه شغلي معلمان از ابتداي فروردين 88 به بعد بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري اصلاح شده است و در فيش حقوقي بهمن‌ آنان اعمال مي‌شود.

به گزارش فارس، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در حاشيه مراسم معارفه سيدعلي يزديخواه به عنوان مديركل آموزش و پرورش شهر تهران كه در سالن حجاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد ، در جمع خبرنگاران درباره وضعيت نهايي اصلاح سختي كار و رتبه شغلي معلمان اظهار داشت: طي چند روز گذشته اين موضوع را به طور تلفني پيگيري كرده‌ام كه بر اساس آن به طور ميانگين حدود 70 درصد استان‌ها اين كار را انجام داده‌اند و پس از اين نيز طي 2 تا 3 روز آينده اين كار را نهايي مي‌كنيم.

وي افزود: بر اساس اين اقدام، وضعيت سختي كار و رتبه شغلي معلمان از ابتداي فروردين 88 به بعد بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري اصلاح مي‌شود و در فيش حقوقي بهمن‌آنان اعمال خواهد شد.

حاجي‌بابايي اضافه كرد: اين اقدام بايد از ابتداي فروردين 88 انجام مي‌شد كه باقيمانده بود اما با دستور رئيس جمهوري و با پيگيري معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري، اقدامات اوليه آن انجام شده است كه به همين دليل از نيروهاي كارگزيني آموزش و پرورش در سراسر كشور كه طي 3 روز اخير مشغول انجام اين كار بوده‌اند، تشكر مي‌كنم.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: اين مسئله شامل حال 40 هزار نيروي استخدامي جديد نمي‌شود چرا كه براي آنان موضوع تفاوت تطبيق اعمال شده است كه بر اساس آن 150 هزار تومان به حقوق آنها افزوده شده است.

گسترش سامانه ساهت براي افزايش مدارك تحصيلي

وي با اشاره به كشف و دستگيري باند جعل مدارك تحصيلي در آموزش و پرورش اظهار داشت: از يك سال پيش كه وارد وزارتخانه شدم با همكاري وزارت اطلاعات و نهادهاي نظارتي آموزش و پرورش كارهاي مربوط به اين اقدام آغاز و پس از يك سال جمع‌بندي شد ؛ بر اين اساس شبكه‌اي كه اقدام به جعل مدارك تحصيلي مي‌كرد با پيگيري وزارت اطلاعات و همكاري آموزش و پرورش كشف شد كه اين حركت، اقدامي براي ايجاد امنيت مدارك تحصيلي بوده است.

حاجي‌بابايي تأكيد كرد: همچنين سامانه احراز هويت تحصيلي دانش‌آموزان (ساهت) را نيز در مركز سنجش آموزش و پرورش راه‌اندازي كرديم و با استفاده از آن اطلاعات تحصيلي تمام ديپلمه‌هاي سال 84 به بعد را وارد اين سامانه كرده‌ايم اگر بتوانيم تمام امور را وارد اين سامانه كنيم و سايتي داشته باشيم كه تمام مدارك آموزش و پرورش وارد آن شود و افراد در هنگام استخدام يا ورود به دانشگاه اطلاعات لازم را از اين سامانه به دست آورند، امنيت خوبي به آموزش و پرورش از جهت اسناد و مدارك داده مي‌شود.

90 درصد كار استخراج آمار آموزش و پرورش انجام شده است

وزير آموزش و پرورش درباره زمان اعلام آمار دقيق اين وزارتخانه كه پيش از اين وعده آن داده شده بود، گفت: آمار 14 ميليون و 300 هزار نفري، آماري است كه تا امروز به دست ما رسيده است اما در حال بررسي و جمع‌بندي نهايي هستيم تا هيچ شبهه‌اي باقي نماند و تقريباً مي‌توان گفت بيش از 90 درصد آمار مدنظر، همين است كه اعلام شد.

وي با بيان اينكه آمار آموزش و پرورش را به طور رسمي اعلام خواهيم كرد، افزود: در شهر تهران و برخي از شهرها مشكلاتي از قبيل ورود آمار پيش‌دبستاني‌ها به آمار دبستان و عدم جداسازي آن وجود داشته است كه در حال رفع آن هستيم.

حاجي‌بابايي به طرح نظام جامع آماري در روستاها اشاره كرد و اظهار داشت: طرح تدوين آمار دقيق آموزش و پرورش بر اساس همان هدف بوده است و اساساً مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي بر اين اساس تعريف شده‌اند تا با جمع‌آوري تمام اسناد آموزشي در روستاها به مركز آمار و فناوري وزارتخانه در تهران متصل شده و تمام داده‌ها را به‌روز كنند.

وي در پاسخ به پرسشي درباره اقدامات انجام شده براي رفع مشكلات دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده ريگان در استان كرمان، گفت: اعتباري به ميزان 2 ميليارد تومان براي اين دانش‌آموزان پيش‌بيني شده است و همكاران ما نيز پيگير هستند تا مشكلات آنها را رفع كنند.

آغاز بازنگري حجم كتب درسي

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي درباره كاهش حجم مطالب كتاب‌هاي درسي و افزايش تصاوير آنها و نيز تأثيرات اين امر خاطرنشان كرد: شيوه‌ها و روش‌هاي تدريس متفاوت است و عكس‌ها نيز اثر تربيتي دارند.

وي اظهار داشت: بررسي حجم كتب درسي و بازنگري آن آغاز شده است و در برنامه درسي ملي كه نقشه جامع كتب درسي است، نگاه‌هاي جديدتري به كتب درسي داريم تا دانش‌آموزان را به انديشه و خلاقيت وادار كند.

حاجي‌بابايي درباره نياز مدارس به مشاوران‌ گفت: اخيراً تعدادي مشاور با دستور رئيس جمهور در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند كه اين آغاز كار است و حتي معتقديم كه اگر از كلاس‌هاي مدارس بكاهيم و به حجم مشاوره‌ها بيفزاييم، كارآيي كلاس‌هايمان بيشتر خواهد شد.




بازدید : 22
نویسنده : مولوی
کتاب «انفجار رياضيات» آلبومي است که منظره چندين قله جالب از سرزمينهاي فتح شده در جريان گسترش روابط بين رياضيات محض و کاربردي را، که تنها يکي از فصلهاي مهم فعاليت انسانيِ دهه هاي آخر قرن بيستم است، نمايش مي‌دهد. هدف اين کتاب اشاعه رياضيات بين جمعيتِ گسترده اي از خوانندگان است.

به گزارش جام جم آنلاين، متن اصلي آن به زبان فرانسه از سوي انجمن رياضي فرانسه و انجمن رياضيات کاربردي و صنعتي انتشار يافته است. انتشار نخستين چاپ فرانسه کتاب، در ژوئيه 2002، شاهد پيروزي شايان توجهي بود و با استقبال دبيران رياضي رو به رو شد. در اين کتاب که از چندين مقاله تشکيل شده است، به مقالات جالبي چون هوا چگونه خواهد بود، پشت پرده تلفن همراه، يافتن ژني که مسئول سرطان است و چگونه  مي توان رياضيدان شد برمي خوريد.

اين کتاب به کوشش ارسلان شادمان و با ويرايش برديا حسام در 144 صفحه به صورت چهار رنگ در قطع رقعي منتشر خواهد شد.

 انتشارات فاطمي اين کتاب را با همکاري انجمن رياضي ايران و مجوز انجمن رياضي فرانسه  منتشر کرده است .

براي آشنايي بيشتر با کتاب هاي انتشارات فاطمي از وبگاه اين مؤسسه به نشاني www.fatemi.ir  ديدن نماييد.




نتايج آزمون دستياري فوق تخصصي پزشکي20 بهمن
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي با اشاره به پايان بخش هاي کتبي و شفاهي بيست و هشتمين دوره پذيرش دستيار فوق تخصصي گفت: نتايج نهايي اين آزمون چهارشنبه 20 بهمن اعلام مي شود.

دکتر سيد اميرمحسن ضيايي در گفت و گو با مهر افزود: آزمون کتبي با حضور 474 نفر در 24 رشته تخصصي روز پنجشنبه 14 بهمن برگزار شد و آزمون شفاهي نيز امروز شنبه 16 بهمن به پايان مي رسد.

وي افزود: پس از جمع بندي نتايج آزمون کتبي و شفاهي و انتخاب تعيين محل براي تعهدات دستياران ، نتايج نهايي روز 20 بهمن اعلام خواهد شد.

ضيايي خاطرنشان کرد: از ميان شرکت کنندگان 374 نفر مرد و 100 نفر زن بودند و پذيرفته شدگان در دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران ، شهيد بهشتي ، شيراز ، اصفهان ، مشهد ، تبريز ، اهواز ، کرمانشاه ، بابل ، کرمان ، بقية الله ، گيلان و مازندران پذيرش مي شوند.

دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي درباره نحوه پذيرش دستياران فوق تخصصي يادآور شد: پذيرش بر اساس دو سوم نمره آزمون کتبي و يک سوم آزمون شفاهي (آسکي) صورت مي گيرد.




ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد تمديد شد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
مرکز آزمون دانشگاه آزاد، آخرين مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسي ارشد اين دانشگاه را تا روز چهارشنبه 20 بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش مهر، داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد فرصت دارند تا ساعت 24 چهارشنبه 20بهمن ماه اطلاعات ثبت نامي خود را در آدرس  WWW.azmoon.com  وارد کنند.

آزمون دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 90 دانشگاه آزاد 22، 23 و 24 ارديبهشت ماه سال 90 براي تمامي گروههاي آزمايشي برگزار مي شود.
 
زمان دريافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته 3 تا 4 روز قبل از برگزاري آزمون و از طريق سامانه اينترنتي مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود.
 
نتيجه آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 90 نيز در نيمه دوم شهريور ماه 1390 از طريق سامانه اينترنتي اعلام مي شود.




جزئيات دريافت کارت کنکور ارشد
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
جزئيات زمان ، نحوه پرينت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون ورودي دوره هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 90 و شانزدهمين دوره المپياد علمي - دانشجويي کشور دوشنبه 18 بهمن اعلام مي شود.

به گزارش مهر، داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون ورودي تحصيلات تکميلي دوره هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 90 و شانزدهمين دوره المپياد علمي - دانشجويي کشور مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org  از جزئيات چگونگي دريافت کارت خود مطلع شوند.

تاريخ، نحوه پرينت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه 18 بهمن بر روي سايت سازمان سنجش قرار داده مي‌شود و در نشريه پيک سنجش روزهاي دوشنبه 18 و 25 بهمن نيز منتشر مي شود.

کارت هاي ورود به جلسه آزمون براي کليه داوطلبان آزمون مذکور از روز دوشنبه 25 بهمن بر روي سايت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر مي شود و داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد بايد در فرصت تعيين شده نسبت به پرينت کارت ورود به جلسه آزمون خود اقدام کنند. شهرستان محل برگزاري آزمون و آدرس حوزه امتحاني مربوط در ذيل کارت ورود به جلسه آزمون هر داوطلب درج شده است.

آزمون ورودي تحصيلات تکميلي دوره هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 90 در صبح و بعدازظهر روزهاي 27، 28 و 29 بهمن در 40 شهر مختلف کشور و در 142 کد رشته امتحاني برگزار مي شود.

870 هزار نفر در آزمون کارشناسي ارشد سال 90 ثبت نام کرده اند و حدود 80 هزار نفر نيز در دو رشته ثبت نام کردند.




تمديد مهلت ويرايش اطلاعات داوطلبان دکتري
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات ثبت نامي آزمون دکتري را طي روزهاي 1 تا 4 اسفندماه منتشر مي کند و داوطلبان در اين فرصت مي توانند نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات اقدام کنند.

به گزارش مهر، داوطلبان مي توانند جهت مشاهده و بررسي صحت اطلاعات وارد شده ثبت نامي در آزمون نيمه متمرکز دکتري 1 اسفندماه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه کنند و از اين طريق در صورت مغايرت اطلاعات، نسبت به ويرايش اطلاعات اقدام کنند.

سازمان سنجش به داوطلبان اجازه مي دهد تنها تا 4 اسفندماه نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت نامي در آزمون دکتري اقدام کنند.