پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سطل حرف گوش كن!
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی
يكي از ابزارهاي موجود در ويندوز، ‌Recycle Bin‌ يا همان سطل آشغال ويندوز است كه وقتي شما فايلي را از روي هارد‌ديسكتان حذف كنيد ابتدا فايل مربوطه به اين بخش منتقل شده و پس از حذف از اين بخش نيز به‌طور كامل از هارد‌ديسك شما حذف مي‌شود.

كاربران بسياري ديده مي‌شوند كه گاهي اوقات قصد دارند فايلي را حذف كنند اما مطمئن نيستند كه بعد‌ها به اين فايل نياز داشته باشند يا خير به همين دليل فايل خود را به سطل آشغال منتقل مي‌كنند و تا چندين ماه نيز آن را به‌طور كامل از هارد‌ديسك خود حذف نمي‌كنند. اما انجام اين كار به مرور زمان موجب مي‌شود تا نه تنها فضاي خالي هارد‌ديسك افزايش پيدا نكند بلكه براي حذف فايل‌هايي از سطل آشغال ويندوز نيز نمي‌توان فايل‌هاي خيلي قديمي را از فايل‌هايي كه به تازگي حذف شده‌اند تشخيص داد.

نرم‌افزار ‌Bin Manager‌ ابزاري بسيار كوچك و كم حجم اما قدرتمند براي مديريت سطل آشغال ويندوز شما است. اين نرم‌افزار كه حجم آن كمتر از 100كيلوبايت است به شما اين امكان را مي‌دهد تا به‌راحتي فايل‌هاي مورد نظر از تاريخ‌هاي مختلف را از سطل آشغال ويندوز خود حذف كنيد. به‌عنوان مثال با كمك اين برنامه مي‌توانيد تمام فايل‌هايي كه سه روز از تاريح انتقالشان به سطل آشغال گذشته است و يا تمام فايل‌ها به‌جز فايل‌هايي كه امروز به سطل آشغال منتقل شده‌اند را حذف كنيد. براي دانلود اين نرم‌افزار مي‌توانيد به لينك زير مراجعه كنيد:

http://www.cheztabor.com/BinManager/setup.exe


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی
شايد تا به‌حال به فكر يافتن راهي بوده‌ايد كه كامپيوتر خود را راحت‌تر از آنچه متداول است در حالت ‌Lock‌ قرار دهيد، اين كار بسيار ساده است و با طي كردن مراحل زير شما مي‌توانيد يك آيكون به صفحه نمايش يا ‌Quick Launch‌ اضافه كنيد كه با يك ضربه ماوس بر روي آن سيستم شما در حالت لاك قرار مي‌گيرد. ‌ ‌ 1– روي صفحه نمايش خود راست كليك كنيد و از ‌Shortcut‌، ‌New‌ را انتخاب كنيد.

2– پس از اين كار در پنجره اي كه ظاهر شده در قسمت ‌Type the location of the item‌ فرمان زير را بنويسيد:

‌.dll,LockWorkStation32.exe user32rundll‌

3- ‌Next‌ را بزنيد و نام ‌Shortcut‌ را وارد كنيد و كليد ‌Finish‌ را بزنيد.

جهت راحتي بيشتر پيشنهاد مي‌شود كه ميانبرايجاد شده را با ماوس به يك قسمت از فضاي خالي ‌Quick Launch‌ بكشيد تا از اين پس در هنگام نياز با زدن يك كليد دستگاه شما در حالت لاك قرار گيرد.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



حذف ‌Shutdown‌ و ‌Restart‌ در ويندوز 7
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی
گاهي اوقات ممكن است رايانه‌اي را با دوستان يا آشنايانتان به اشتراك گذاشته باشيد و بخواهيد مانع از خاموش كردن يا راه‌ندازي مجدد رايانه ‌(Restart)‌ توسط آن‌ها شويد. در اين ترفند با روش اجراي اين كار در ويندوز 7 آشنا مي‌شويد:

توجه: در اين ترفند از ابزار ‌Local Group Policy‌ استفاده مي‌شود كه در نسخه‌هاي ‌Starter‌ يا ‌Home‌ ويندوز 7 وجود ندارد.

1– ابتدا روي گوي ويندوز كليك كرده و عبارت ‌gpedit.msc‌ را در كادر جستجو وارد كنيد. سپس كليد اينتر را فشار دهيد.

2– پس از باز شدن پنجره ‌Local Group Policy Editor‌ از ستون سمت چپ به مسير زير رفته:

‌ User ConfigurationAdministrative TemplatesStart Menu and Taskbar‌

و روي گزينه زير دوبار كليك كنيد:

‌.Remove and prevent access to the Shut Down, Restart, Sleep, and Hibernate commands‌

3– حالا مي‌توانيد با انتخاب گزينه ‌Enable‌ در اين پنجره، اين قابليت را فعال كرده و مانع از نمايش گزينه‌هاي دلخواه شويد.

‌ ‌4– چنانچه مراحل فوق را به‌درستي انجام داده باشيد، مي‌بايد در منوي شروع ويندوز فقط گزينه‌هاي ‌Log off‌، ‌Switch user‌ و ‌Lock‌ را مشاهده كنيد.

توجه داشته باشيد كه براي بازگردانيدن اين قابليت به حالت قبل مي‌توانيد گزينه انتخابي در مرحله 3 را به ‌Disable‌ تغيير دهيد.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



محدود کردن کاربران
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی
اگر از کامپيوتري به‌صورت اشتراکي استفاده مي‌کنيد يا مرکزي را (مانند کافي‌نت يا سايت دانشگاه) اداره مي‌کنيد که چندين كاربر دارد و نگران اجراي برنامه‌هاي مختلف توسط کاربران هستيد، مي‌توانيد با طي مراحل زير و بدون نصب هيچ نرم‌افزاري، کاربران را به‌اجراي برنامه‌هاي خاص محدود کنيد:

 

روي منوي استارت کليک کنيد و عبارت gpedit.msc را در باکس جستجو وارد کنيد و اينتر را بزنيد. سپس به اين بخش برويد:

User Configuration -» Administrative Templates -» System

و روي گزينه زير دوبار کليک کنيد:

Run Only Specified Windows applications

حالا گزينه Enabled را انتخاب و سپس در بخش Options روي دکمه کنار List of allowed applications کليک کنيد.

در ديالوگي که باز مي‌شود، مي‌توانيد نرم‌افزارهايي که يک کاربر مي‌تواند اجرا کند را وارد کنيد. حالا گزينه OK را بزنيد تا ويرايشگر Local Group Policy بسته شود.

اگر کاربري بخواهد به‌نرم‌افزاري که در ليست تعيين نشده است، دسترسي پيدا کند، با پيغام خطا روبه‌رو مي‌شود.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



منظم کردن ديسک به‌طور خودکار
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 46
نویسنده : مولوی

ويندوز نرم‌افزارهاي مناسبي دارد که مي‌توان با آنها عمليات کامپيوتر را بهتر کرد. يکي از اين ابزارها، Disk Cleanup نام دارد که مي‌تواند فايل‌هاي موقت و فايل‌هاي بسيار قديمي را حذف کند تا فضاي سيستم بيشتر شود.


 


بسته به نوع استفاده شما از سيستم، اين عمليات بايد هفتگي يا ماهانه انجام شود. اما اين‌که آدم هفته‌اي يک بار پشت سيستم بنشيند و تميز شدن ديسک سخت خودش را تماشا کند، خصوصا در ساعات کاري، کمي دور از ذهن است. با يک حقه کوچک مي‌توان اين کار را به‌خود سيستم واگذار کرد تا در ساعات مشخصي، مثلا 3:30 بامداد عمليات تميزکاري شروع شود.

براي اين‌کار روي منوي استارت کليک کنيد و عبارت Task Scheduler را تايپ کنيد و اينتر را بزنيد. از منوي Action گزينه Create Basic Task را انتخاب کنيد. نام و شرح فعاليتي که قرار است به‌طور خودکار انجام شود را بنويسيد. در مرحله بعد زمان انجام کار را انتخاب کنيد.

در بخش Action‌ گزينه Start a Program را انتخاب کنيد و در باکسي که باز مي‌شود عبارت cleanmgr.exe را تايپ کنيد. در بخش Add Argument عبارت /sagerun:

1 را وارد کنيد. و پنجره را ببنديد.

حالا در منوي استارت عبارت cmd را تايپ کرده و برنامه خط فرمان ويندوز را اجرا و دستور زير را در آن تايپ کنيد:

cleanmgr.exe /sageset:

1

بعد از اجراي اين دستور، پنجره تميزکاري ويندوز باز شده و مي‌توانيد محل و تنظيمات مورد نظر را وارد کنيد. حالا هر بار که برنامه تميزکننده ديسک شما باز مي‌شود، اتوماتيک دستورات قبلي شما را دارد و ديسکتان را تميز مي‌کند.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 38
نویسنده : مولوی
يکي از مشکلاتي که خيلي از کاربران با ويندوز دارند، اين است که براي انتخاب چند فايل در يک فولدر مجبور هستند کليد Ctrl را نگه دارند و روي فايل‌ها کليک کنند. مشکل اين روش اين است كه اگر ناگهان دست شما از روي کليد Ctrl برداشته شود، دوباره بايد از اول تمام فايل‌هايي را که مي‌خواهيد تک‌تک انتخاب کنيد.

اين کار براي کاربران آزار‌دهنده و خسته‌کننده است. با روشي که براي‌تان توضيح مي‌دهيم مي‌توانيد به‌راحتي فايل‌هاي مورد نياز خود را انتخاب کنيد. اين روش از ويندوز ويستا به بعد معرفي شد و چون يکي از ويژگي‌هايي بود که به‌صورت پيش‌فرض غيرفعال بود، خيلي از کاربران از وجود آن آگاه نبودند.

براي فعال‌کردن اين گــزينه، ابتدا پنجره My Computer را باز کنيد و سپس به بخش Folder Options برويد يا اينکه در منوي Start عبات Folder Options را جستجو کنيد. در پنجره بازشده به تب View رفته و در آنجا گزينه زير را تيک بزنيد:

Use check boxes to selected items

سپس روي گزينه Ok کليک کنيد.

به‌ همين سادگي ديگر براي انتخاب فايل‌هاي مختلف نيازي به نگه‌داشتن کنترل نداريد و هر بار که ماوس را روي فولدر يا فايلي مي‌بريد، مربع کوچکي کنار آن نشان داده مي‌شود که با کليک روي آن مي‌توان آن‌را به‌ حالت انتخاب شده درآورد.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



چاپ فهرست دايرکتوري
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 50
نویسنده : مولوی
تا به‌حال خواسته‌ايد نام تمام فايل‌هاو پوشه‌هاي موجود در يک فولدر خاص را چاپ کنيد؟ اين قابليت به‌طور پيش‌فرض در ويندوز وجود ندارد و اگر بخواهيد نام تمام فايل‌ها و پوشه‌هاي موجود در يک دايرکتوري خاص را مشاهده کنيد، بايد يكي‌يكي به تمام پوشه‌هاي موجود در دايرکتوري مراجعه کرده و فايل‌هاي موجود در آنها را مشاهده کنيد.

حالا فرض کنيد از مجموعه اطلاعات خود يک نسخه پشتيبان تهيه کرده و پس از چند سال به فايل پشتيبان مراجعه مي‌کنيد تا اطلاعات مورد نظرتان را بيابيد. در اين صورت چنانچه فهرستي از فايل‌ها و پوشه‌هاي موجود در هر دايرکتوري را در اختيار داشته باشيد، به‌سادگي مي‌توانيد اطلاعات مورد نظر خود را پيدا کنيد اما در غير اين‌صورت پيدا کردن اطلاعات مورد نظرتان مي‌تواند بسيار وقت‌گير باشد.

نرم‌افزار Directory Printer ابزاري قدرتمند براي تهيه فهرست از محتواي فايل‌ها و پوشه‌هاي دايرکتوري‌هاي مورد نظر شما است. به کمک اين نرم‌افزار امکانات مختلفي همچون چاپ فهرست محتواي دايرکتوري با عمق معين، چاپ محتوا با ويژگي‌هاي خاص از جمله نام کوتاه، نام کامل، نوع فايل، حجم فايل و ...، چاپ محتوا با رعايت ترتيب طبق نام، پسوند، نوع فايل، تاريخ دسترسي، چاپ تعداد و حجم کل فايل‌ها، چاپ پوشه‌هاي موجود در دايرکتوري بدون ذکر نام فايل‌ها و ... در اختيار شما قرار مي‌گيرد. نسخه 15روزه اين نرم‌افزار از سايت زير فايل دريافت است:

http://www.galcott.com/dp_dl.htm


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



ميانبر براي خوابيدن
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 37
نویسنده : مولوی
اگر از لپ‌تاپ استفاده مي‌کنيد يا تعداد دفعاتي که سيستم خود را Hibernate مي‌کنيد بسيار زياد است، مي‌توانيد با ايجاد يک ميانبر (Shortcut) اين کار را سريع‌تر انجام دهيد.

براي ايجاد اين ميانبر عمليات زير را انجام دهيد:‌ روي دسک‌تاپ کليک راست کنيد و از منوي New گزينه Shortcut را بزنيد. در بخش آدرس، عبارت زير را تايپ کنيد:‌

C:\Windows\System32\rundll32.exe powrprof.dll, SetSuspendState 0,1,0

حالا مي‌توانيد يک نام به آن بدهيد، مثلا Hibernate Computer. همه چيز تمام است. حتي مي‌توانيد آيکن آن‌را نيز تغيير داده و ظاهر مناسبي به آن بدهيد. از اين به بعد هر موقع خواستيد مي‌توانيد با يک دابل کليک کامپيوتر خود را به خواب بفرستيد.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 57
نویسنده : مولوی

چه تجربه شما از کامپیوتر به زمان پادشاهی Dos برسد، چه به زمان ظهور ویندوز XP ، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری در مورد سیستم‌عامل مورد استفاده، وجود دارد. ما در اینجا تعدادی از نکات مهم در مورد استفاده از ویندوز را برای شما جمع‌آوری کردیم. غیر از بعضی از نکات خاص که مشخص شدند، بقیه موارد در مورد ویندوزهای 98 ، ME ، 2000 و XP صادقند.

- کیبرد را به خاطر بسپار
محیط ویندوز بر اساس آیکون‌ها، پنجره‌ها و نشانگرهاست که تمام این‌ها معمولا با موس اداره می‌شود و همین برداشتن دست از روی کیبرد، برای حرکت دادن موس، سرعت تایپ را کاهش می‌دهد. و حالا اگه اصلاً موسی نبود چی؟ مثلاً وقتی که مشکل درایوری وجود داره! تقریباً هر کاری که با موس انجام می‌شود را می‌توانید با کیبرد هم انجام بدهید. به طور مثال؛


- استفاده از Alt + Tab
هنگامی که چندین پنجره و برنامه باز و در حال اجراست، اسامی آن‌ها روی نوار ابزار نشان داده می‌شود که با کلیک کردن روی آن‌ها، می‌شود آن پنجره یا برنامه را فعال کرد. اما وقتی تعداد این پنجره یا برنامه‌ها زیاد باشد، اسامی‌ آن‌ها به علت کمبود جا خلاصه و غالبا نا‌مفهوم می‌شود و به علت کوچک شدن آیکن‌شان، دسترسی به آن‌ها مشکل. با زدن Alt + Tab لیست برنامه‌های جاری روی دسکتاپ ظاهر می‌شود و با زدن همین کلید‌ها می‌توان بین آن‌ها حرکت و هر کدام‌ را که می‌خواهید، انتخاب و فعال کنید. حتی بعضی مواقع برنامه‌هایی که روی نوار ابزار نشان داده نمی‌شوند هم، داخل این لیست هستند.


- جانشین برای کلید‌های ویندوز
کلید‌های ویندوز همان کلید‌هایی هستند که معمولا عکس پنجره یا آرم ویندوز روی‌ آن‌هاست و برای باز کردن منوی Start و کلیک‌‌راست استفاده می‌شوند. اگر هنوز به کیبردی که فاقد این کلید هاست، وفادار ماندید. می‌توانید از ترکیب کلید‌های Ctrl + Esc برای کلید Start و Shift + F10 برای کلیک‌راست استفاده کنید.


- پیدا کردن عملگر پنجره
در ویندوز وقتی تنظیمی تغییر می‌کند، باعث می‌شود که پنجره‌ها در پشت صحنه قرار بگیرند، در واقع غیر قابل انتخاب بشوند. با زدن Alt + Space منوی پنجره، در گوشه‌ی بالا (سمت چپ) ظاهر می‌شود که با زدن کلید M پنجره در حالت حرکت قرار میگیرد. در این حالت می‌توانید با کلید‌های جهت آن را جابجا کنید. این‌ها فقط تعدادی از کلیدهای میانبر موجود در ویندوز هستند. برای پیدا کردن کلید‌های بیشتر از منوی Start وارد قسمت Help شوید و عبارت shortcut keys را جستجو کنید.


- استفاده از Disk Cleanup
سیستمی که پر از فایل‌های غیرضروری و بلا‌استفاده‌ است، به مرور زمان کند و کندتر می‌شود و جستجوی فایل‌های مهم در آن مشکل‌تر. برای پاک کردن این فایل‌ها منوی Srart را باز کنید و این مسیر را طی کنید؛

Start Menu --> Accessories --> System Tools --> Disk Cleanup

ابتدا ویندوز به محاسبه فضایی که بعد از خالی شدن Recycle bin ، Temporary internet files و فایل‌های فشرده قدیمی ( در درایو‌های NTFS ) آزاد می‌شود، می‌پردازد. بعد از این کار گزینه‌های مورد نظرتان را علامت بزنید و روی Ok کلیک کنید تا این فایل‌ها پاک شده و مقداری از فضای هارد آزاد شود.


- تغییر حجم Recycle bin
بعضی مواقع ممکن است از فضایی که بعد از خالی شدن Recycle bin می‌بینید، شگفت‌زده بشین!

علت این است که ویندوز بطور پیش فرض 10 درصد فضای هر درایو را به Recycle bin اختصاص می‌دهد. این روش زمانی کاربرد داشت که درایو‌ها مقیاس مگا‌بایتی داشتند ولی این روزها که با گیگابایت سرو‌کار داریم، می‌توانید با کلیک راست روی Recycle bin و انتخاب Propertise این مقدار را به 1 درصد کاهش دهید.


- پاک کردن برنامه‌های بی‌استفاده
برای راحت شدن از برنامه‌هایی که اصلا یا به ندرت از آن‌‌ها استفاده می‌کنید به Control Panel رفته و Add / Remove Programs را اجرا کنید. در اینجا لیست برنامه‌های نصب شده روی سیستم، به همراه مقدار استفاده و حجمی که اشغال کردند، نشان داده می‌شود. اگر گزینه‌ای برای‌تان آشنا نیست، به آن دست نزنید چون ممکن‌ است برای سیستم ضروری باشد. در غیر اینصورت برنامه‌ای که می‌خواهید پاک شود را، انتخاب کنید و روی Remove کلیک کنید.


- پاکسازی Outlook Express
در OE یا همان Outlook Express وقتی ایمیلی‌ را پاک می‌کنید یا به پوشه‌ی دیگری منتقل می‌کنید، آن ایمیل به عنوان پاک‌شده، علامت‌گذاری می‌شود، بدون اینکه واقعاً پاک شود. که این‌امر به مرور زمان باعث حجیم شدن پیغام‌ها و کند شدن برنامه می‌شود. روی پوشه‌ پیغام‌های پاک‌شده، راست‌کلیک کرده و محتوای آن‌را خالی کنید. بعد این مسیر را طی کنید؛

Files --> Folder --> Compact all folders

تا فضایی که پیغام‌های علامت‌خورده اشغال کرده‌اند، آزاد شود. اگر قبلا این کار را نکردید، ممکن‌ است مقداری به‌طول بکشد. بعد از این، Outlook بطور قابل‌توجهی سریع‌تر اجرا می‌شود.


- به دست آوردن مشخصات سیستم
مواقعی که در استفاده از ویندوز یا کلا کامپیوترتان به مشکل برمی‌خورید، معمولا اولین سؤالی که تعمیرکارها از شما می‌پرسن، مشخصات سخت‌افزاری سیستم شماست. در اکثر مواقع این مشخصات را بدون باز کردن Case می‌توان به دست آورد. روی My Computer کلیک‌راست کرده و Propertiese را انتخاب کنید یا به Control Panel رفته و روی System کلیک کنید. سپس بسته به نوع ویندوز ( در ویندوز XP روی Hardware کلیک کنید ) به Device Manager بروید. در اینجا مشخصات سخت‌افزاری دستگاه شما، به همراه مدل هر قطعه، نشان داده می‌شود. با دوبار کلیک بر روی هر گزینه مشخصات جزئی‌تر آن و در بعضی مدل‌ها گزینه‌ای برای عیب‌یابی ظاهر می‌شود.


- بدست آوردن مشخصات جزئی‌تر سیستم
برای دیدن اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر از سخت‌افزار سیستم‌تان، به منوی Start رفته و روی Run کلیک کنید. حال عبارت dxdiag را وارد کرده و اینتر را بزنید. در اینجا اطلاعات کامل‌تر و همچنین گزینه‌ای برای تشخیص مشکلات مربوط به Directx وجود دارد. در گزینه Sound ، System و Display adapter اطلاعات مفیدی در مورد CPU، حافظه، کارت صدا و کارت گرافیک وجود دارد.

 

منبع:تبیان

:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



خلوت کردن با يک کليک
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 51
نویسنده : مولوی
اگر شما هم از آن دسته از افرادي هستيد که همزمان با برنامه‌هاي مختلفي کار مي‌کنيد، حتما تا آخر اين بخش را بخوانيد. خيلي از برنامه‌ها هستند که براي اجرا شدن نياز به يک برنامه ديگر دارند و هميشه بايد باز باشند و اين برنامه‌ها هميشه در نواروظيفه ويندوز وجود دارند. اگر تعداد اين برنامه‌ها زياد شود، براي كاربر آزاردهنده خواهد بود.

برنامه RBTry راه حل شماست. اين برنامه اين قابليت را مي‌دهد که شما بتوانيد تمامي پنجره‌هاي باز خود را با يک کليک راست ساده به System Tray بفرستيد.

و ديگر از شر تعدد برنامه‌هاي باز در نوار وظيفه خود خلاص ‌شويد. براي دريافت برنامه به نشاني زير مراجعه کنيد:

http://clicklinks.ir/29915a

زماني که برنامه را دانلود کرديد آن را از حالت زيپ خارج کنيد و مطابق نوع سيستم عامل خود (نسخه ?? يا ?? بيتي) برنامه را اجرا کنيد.

اين برنامه کوچک و مفيد متن‌باز بوده و کد آن در دايرکتوري Source موجود است.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 52
نویسنده : مولوی

چاپ کردن از داخل مرورگرِ ویندوز اگر لازم باشد مقاله‏ای-مثلاً یک فایل وُرد- را چاپ کنید، هیچ لزومی ندارد که خودِ برنامه‏ی وُرد را به اجرا در آورید. کافی است به دنبال فایلی که می‏خواهید آن را چاپ کنید، سخت‏دیسک‏تان را بگردید، و سپس روی شکلکِ آن، کلیک راست بزنید و آخرالامر، گزینه‏ی Print را از منوی متعاقب آن انتخاب کنید. به این ترتیب، فایل مزبور به صورت خودکار و بدون اجراشدنِ برنامه‏ی وُرد، یک راست به چاپگر خواهد رسید.

 

میخ کوب کردن برنامه‏ها به منوی شروع دل‏تان نمی‏خواهد برنامه‏های دوست‏داشتنی خود را به منوی Start اضافه کنید؟ برای این منظور، از منوی Start، روی All programs کلیک کنید. برنامه‏ی موردنظر خود را پیدا کرده، و روی شکلکِ آن کلیک راست بزنید، و سپس از منوی متعاقب، گزینه‏ی Pin to start menu را انتخاب کنید. تمام! یک راه دیگر برای میخ‏کوب کردن برنامه‏ها، گیردادن به شکلکِ برنامه‏ی مورد نظر در All programs و کشاندنِ آن به منوی Start است. آن برنامه اکنون به منوی Start میخ‏کوب شده است. اما برای میخ کش کردن، باید روی شکلکِ برنامه در منوی Start کلیک راست کرده سپس از منوی متعاقب آن، گزینه‏ی Unpin from start menu را انگشت بزنید.

 

در منوی شروع از شکلک‏های کوچک استفاده کنید! بعد از نصب یک دو جین برنامه، منوی Start می‏تواند بیش از حد شلوغ شود. یک راه برای کاستن از این شلوغی، استفاده کردن از شکلک‏های کوچک است؛ آن هم به این ترتیب: روی منوی Start کلیک راست کرده و از منوی متعاقب آن گزینه‏ی Properties را انتخاب کنید. سپس، به زبانه‏ی Start Menu بروید و شستی Customize را کلیک کنید. اینک به زبانه‏ی General بروید، دایره‏ی Small icons را علامت زده وسپس دوبار پیاپی شستی Ok را فشار دهید.

 

 گشتن به دنبال یک پوشه گاهی وقت‏ها که سراغ یک فایل را می‏گیرید، یادتان نمی‏آید که آن را در کدام پوشه قرار داده‏اید، ناچار می‏شوید زانوی «چه کنم؟چه کنم؟» در بغل بگیرید. اما این راهش نیست! پیدا کردن یک فایل حتا اگر در هزار توی پیچ در پیچ زیرشاخه‏ها یک خروار خاک هم روی آن ریخته باشند، مثل آب‏خوردن است، منتها به این شرط: پوشه‏ای را که حدس می‏زنید فایل مزبور در آن قرار دارد، پیدا کرده و روی آن کلیک راست بزنید، وسپس از منوی متعاقب آن، گزینه‏ی Search را انتخاب کنید. به این ترتیب، یک پنجره‏ی جست‏وجو باز می‏شود تا پوشه‏ی منتخب و فقط همان پوشه را زیرو رو کند. این روش خیلی سریع‏تر از متوسل شدن به Find و کندو کاو در میانِ شاخه‏های انبوه سخت‏دیسک است.

 

از هر جایی که هستید، پیوست ای‏میل بفرستید. این،؟ واقعاً یک ترفندِ حسابی است: اول از همه، فایلی را که می‏خواهید ای‏میل کنید، پیدا کرده و روی شکلک آن کلیک راست بزنید و از منوی متعاقب آن گزینه‏ی Send To را انتخاب نموده، و سپس روی Mail Recipient انگشت بزنید. به این ترتیب، یک پیغام پستی جدید با فایل پیوست‏شده باز خواهد شد، ولی آماده‏ی ارسال. اما چیزی که این ترفند را به یک ترفندِ حسابی تبدیل کرده است، آن است که برنامه‏ی ای‏میل شما به اجرا در نیامده است. این کار، باعث شد که فقط یک پیغام پستی جدید تولید گردد. اکنون برای فرستادن پیوست مزبور، کافی است نشانی ای‏میل گیرنده را در حوزه‏ی To وارد کنید، و هر یادداشتی‏که دوست دارید اضافه کرده، وسپس روی شکلک Send کلیک نمایید. نگران نباشید! حوزه‏های موضوع و پیوست نیز از قبل پر شده‏اند.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,
:: برچسب‌ها: ۵ فوت بهره‏‏وری برای ویندوز ایکس‏پی , , , ,



بازدید : 53
نویسنده : مولوی

شما ممکن است کار با کامپیوتر را از زمان سیستم‌عامل DoS شروع کرده باشید یا از تازه‌واردهایی باشید که کامپیوتر را با ویندوز XP شناخته‌اید. در هر صورت همچنان چیزهای زیادی وجود دارند که بتوانید درباره سیستم‌عامل بیاموزید. بیست نکته‌ای که می‌خواهیم در این‌جا به آن‌ها اشاره کنیم از جمله همین کارهایی هستند که ممکن است شما بعضی از آن‌ها را بدانید و بعضی دیگر برایتان تازگی داشته باشد. اغلب این نکات را می‌توانید در ویندوزهای ۹۸، Me، ۲۰۰۰ یا XP به‌کار بگیرید. نکته دیگر آن است که صفحه کلید را از یاد نبرید. درست است که در ویندوز همه چیز با منوها و ماوس و آیکون کار می‌کنند، اما اگر ماوس از کار بیفتد چه کار می‌کنید؟ حداقل این است که برای رفع اشکال درایور ماوس باید از صفحه کلید استفاده کنید. پس صفحه کلید را فراموش نکنید.


۱) از ترکیب Alt+tab استفاده کنید.
با کلیک کردن روی برنامه‌های موجود در نوار ابزار می‌توانید آ‌ن‌ها را فراخوانی کنید اما اگر آیکون برنامه‌ها کوچک باشند یا نام برنامه‌‌های فعال به‌طور کامل دیده نشوند، آن وقت کمی استفاده از این روش سخت می‌شود. به جای آن می‌توانید از ترکیب کلیدهای Alt+tab به‌طور متناوب امکان حرکت بین برنامه‌های مختلف را فراهم می‌کند و حتی برنامه‌هایی که در taskbar دیده نمی‌شود را در آنجا می‌توانید ملاحظه کنید.


۲) کلید ویندوز و کلید Application
اگر از صفحه کلید استفاده می‌کنید ولی کلید ویندوز Application که به جای کلیک سمت راست ماوس کار می‌کند در آن وجود ندارد یا کار نمی‌کند، می‌توانید از ترکیب Ctrl+Esc و Shift +F۱۰ استفاده کنید.


۳) پنجره‌های گم شده را پیدا کنید.
گاهی اوقات بعضی از پنجره‌ها، از خارج از کادر قابل دیدن دسکتاپ قرار می‌گیرند. تنها راه برگرداندن آن‌ها، استفاده از صفحه کلید است. کلیدهای Alt+space منوی سیستمی ویندوز را ظاهر می‌کنند که معمولاً در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. با زدن کلید M برای حرکت و استفاده از کلیدهای مکان‌نما می‌توان آن را به محدوده قابل دیدن دسکتاپ آورد. البته میان‌برهای زیادی برای انجام دادن کارها با استفاده از صفحه کلید وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی با آن‌ها به راهنمای ویندوز مراجعه کنید.


۴) استفاده از «پاکسازی دیسک»
سیستم‌های کامپیوتری معمولاً دارای انبوهی از فایل‌های بدون استفاده هستند که سیستم را کند می‌کنند و یافتن فایل‌های موردنظر نیز دشوار می‌سازند. برای رفع این مشکل به منوی start رفته و مسیر programs و بعد Accessories و بعد Tools System و سپس Disk Cleanup را طی کنید. پاکسازی دیسک مقدار فضایی که در اثر این پاکسازی آزاد می‌شود را محاسبه می‌کند و به شما اعلام می‌کند. خالی کردن سطل بازیافت و حذف فایل‌هایی موقتی اینترنتی از جمله راه‌های آزادسازی فضای کامپیوتر هستند. موارد موردنظرتان را علامت زده و OK را بزنید.


۵) اندازه سطل بازیافت را تغییر دهید.
ممکن است از دیدن فضایی که پس از خالی کردن سطل بازیافت به کامپیوترتان برمی‌گردد، شگفت‌زده شود. به‌طور پیش‌فرض ویندوز حدود ۱۰ درصد از فضای هر درایو را به سطل بازیافت اختصاص می‌دهد. این موضوع مربوط به زمانی بود که ظرفیت دیسک‌ها کم بود اما اکنون اگر شما یک درصد از یک درایو بزرگ را به این کار اختصاص دهید هم باز فضای زیادی در اختیار سطل بازیافت قرار داده‌اید. برای تغییر این اندازه، روی سطل بازیافت کلیک راست کرده و به properties بروید و اندازه جدید را تعیین نموده و OK کنید.


۶) برنامه‌های بدون استفاده را کنار بگذارید
برای حذف برنامه‌های که هرگز استفاده نمی‌کنید یا به ندرت مورد استفاده قرار می‌دهید از طریق Control Panel به Add/Remove Programs بروید. ممکن است بعضی برنامه‌های ناشناخته را آن‌جا ببینید که توسط خود سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر برنامه‌های کاربردی دارید که مدت طولانی بلااستفاده مانده‌اند، در حذف آن‌ها تردید نکنید.

 


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch  در ویندوز XP  

هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

- ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP :

برای انجام این ترفند به ترتیب زیر عمل نمایید :

 1- با کلیک بروی آیکون My Computer وارد این بخش شوید

 2- در صفحه My Computer بروی دکمه Folders که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا پنجره Windows Explorer باز شود .

3- در پنجره Windows Explorer مسیز زیر را مطابق تصویر دنبال کنید تا به پوشه Quick Launch برسید .

 C:Documents and Settings{Username}Application DataMicrosoftInternet ExplorerQuick Launch

 ( {Username} نام کاربر سیستم عامل کامپیوتر شما میباشد )

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch  در ویندوز XP

 4- در پوشه Quick Launch یک فولدر جدید ایجاد کنید و نام آنرا New Folder بگذارید

 5- بعد از انجام این مراحل یک آیکون به نام New Folder در نوار ابزار Quick Launch قابل مشاهده است

 6- از این به بعد هر موقع خواستید یک پوشه جدید ایجاد کنید کافیست دکمه Ctrl را از روی کیبورد فشار دهید و نگه دارید و آیکون New Folder که در Quick Launch قرار دارد را با موس بکشید (drag ) و در هر جایی که میخواهید پوشه جدید قرار گیرد رها کنید ( آیکون New Folder در نوار ابزار Quick Launch باقی خواهد ماند)

- ایجاد پوشه با استفاده از میانبر صغحه کلید در  ویندوز XP ، ویندوز ویستا . ویندوز 7

متاسفانه در ویندوز xp و  ویندوز ویستا ( Vista ) کلید های میانبر  مشخصی برای ایجاد فولدر وجود ندارد اما میتوانید از این ترفند استفاده کنید ، دکمه Alt را فشار دهید و نگه دارید و به ترتیب دکمه های F و W و مجددا F را فشار دهید تا یک فولدر جدید ایجاد شود . ( Alt+F +W +F ) البته این میانبر بروی صفحه دسکتاپ عمل نمیکند . اما در سیستم عامل ویندوز 7 این مشکل حل شده است و کافیست دکمه های Ctrl+Shift+N را فشار دهید تا یک فولدر جدید ایجاد شود .


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی

با کلیک راست بر روی desktop، تنیم صفحه نمایش را بررسی کنید، در ویندوز XP به بخش Properties و در ویندوز ویستا به Personalize بروید و از آنجا Settings را انتخاب کنید.  

۱) شبکه Wi-Fi شما به شدت کند است
اگر دلیل این کندی قطع شبکه نباشد، احتمالا تداخلی ایجاد شده است. ابتدا جای روتر (router یا همان مودم) را تغییر دهید تا آنرا از معرض موارد مشکل زایی چون امواج مایکرو ویو یا تلفن بیسیم دور کنید. شاید شما از یک کانال شلوغ استفاده میکنید؟ کانال را از طریق صفحه configuration روتر تغییر دهید، بخش Channel را پیدا کنید و ۱، ۶ یا ۱۱ را امتحان کنید.


۲) کیفیت صفحه نمایش یا display بسیار بد است
با کلیک راست بر روی desktop، تنیم صفحه نمایش را بررسی کنید، در ویندوز XP به بخش Properties و در ویندوز ویستا به Personalize بروید و از آنجا Settings را انتخاب کنید. اگر نمیتوانید رزولوشن یا کیفیت رنگ را افزایش دهید، دکمه Advanced, Adapter را انتخاب کنید. اگر اداپتور VGA استاندارد یا هر اداپتور دیگر در آنجا فهرست شده بود، یک درایور مخصوص به نوع PC را دانلود کنید.
اگر اداپتور موجود بود، یک نسخه از درایور قبل از آن را امتحان کنید. در ویندوز XP به ترتیب بر روی Properties, Driver, Roll Back Driver کلیک کنید در ویستا Personalization Control Panel را باز کرده و به ترتیب بر Display Settings, Advanced Settings, Properties کلیک کرده و در نهایت Driver, Roll Back Driver را انتخاب کنید.


۳) چاپگر شما مطالب بی ربطی را چاپ میکند
این احتمال وجود دارد که یک دستور چاپ کنسل شده به خوبی از حافظه چاپگر پاک نشده باشد، چاپگر را چند دقیقه خاموش و مجددا روشن کنید. در این بین این کار را انجام دهید: بر روی منوی Start در ویندوز XP به سراغ Printers and Faxes و در ویستا به Printers بروید و تمام دستورات چاپ را پاک کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، درایور چاپگر را مجددا نصب کنید.


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد