پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی

رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ

گاهي پيش مي‌آيد كه دوربين وب‌كم درون لپ‌تاپ در اثر وارد آمدن ضربات فيزيكي مثل سقوط و زمين خوردن لپ‌تاپ از كار مي‌افتد و هنگامي كه مي‌خواهيد وب‌كم را فعال كنيد با اين پيغام خطا مواجه مي‌شويد كه: هيچ وب‌كمي نصب نشده است و البته هيچ وب‌كمي را هم در فهرستDevice Manager رايانه خود نمي‌يابيد. ما در اينجا قصد داريم راه‌هاي عيب‌يابي و حل اين مشكل را طي مراحل زير براي شما شرح دهيم.

 

در اينجا 2 احتمال براي وب‌كم وجود دارد: اول اين‌كه در اثر ضربه صدمه ديده و دوم اين‌كه سيم‌هاي آن از جاي خود درآمده باشد. دليل اين‌كه وب‌كم براي ويندوز وجود خارجي ندارد، چيزي جز قطع كامل اتصالات آن نيست.

خوشبختانه برداشتن يك پيچ‌گوشتي و نگاه انداختن از نزديك به پشت قاب محافظ دور صفحه نمايش لپ‌تاپ، كار چندان مشكلي نيست. به دنبال 4 درپوش لاستيكي برجسته در 4 سوي قاب صفحه نمايش بگرديد. با دقت و به آرامي آنها را از جاي خود خارج كرده و در جاي مطمئني بگذاريد. پشت آنها 4 پيچ قرار دارد كه قاب دور صفحه نمايش را در جاي خود محكم نگه مي‌دارد، با پيچ‌گوشتي مخصوص آنها را باز كنيد. سپس گيره‌هاي آن را باز كرده و اين كار را با احتياط در امتداد كل حاشيه قاب محافظ صفحه نمايش ادامه داده و قاب را از جاي خود درآوريد. حالا بايد بتوانيد وب‌كم را روي مدار چاپي مخصوصش ببينيد. مي‌توانيد با استفاده از يك جفت دم‌باريك با نوك نازك و بلند يا پنس قوي، توده سيم‌هاي كوچكي را كه به برد متصل است جدا كرده و دوباره به‌جاي قبلي‌شان متصل كنيد.

حال كه سيم‌ها در جاي خود قرار گرفته‌اند، مي‌توانيد ويندوز را بوت كرده و ببينيد كه آيا ويندوز وب‌كم را دوباره تشخيص داده و پيدا مي‌كند يا نه؟ بهترين راه براي انجام اين كار اجرايWindows live Messenger است. روي آيكن Menu كليك كرده (آيكون فلش رو به پايين)، سپس Tools و دست آخر Audio and video setup را كليك كنيد. اگر خوش‌شانس باشيد، دوربين وب‌كم لپ‌تاپ شما هنوز كار مي‌كند و در غير اين صورت بايد به فكر جايگزيني دوربين لپ‌تاپ يا تهيه يك وب‌كم يواس‌بي باشيد.

منبع:smartcomputing

 

:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 51
نویسنده : مولوی

narenji_dig_cam2.jpg

سیر تکاملی دوربین های دیجیتال با سرعت باورنکردنی در حال طی شدن است و با وجود انواع متنوع دوربین ها در قیمت های متفاوت به همراه قابلیت های فوق العاده انتخاب سخت خواهد شد. اولین مرحله در انتخاب یک دوربین مناسب آشنایی با انواع دوربین های دیجیتال و ویژگی های مهم آنها است. چگونه می توانیم یک دوربین دیجیتال خوب خریداری کنیم در صورتی که با اصطلاحات و ویژگی های این دوربین ها آشنایی نداشته باشیم؟ ‏

 

در اینجا سعی خواهیم کرد به طور خلاصه به برخی از این اصطلاحات و ویژگی ها اشاره ای داشته باشیم. در ابتدا به مقایسه دوربینهای DSLR ، Compact و Prosumer می پردازیم و سپس برخی از اصطلاحات رایج را شرح خواهیم داد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

 

‏DSLR و Compact و Prosumer ‏ 
یکی از عوامل مهمی که در خرید دوربین دیجیتال می بایست مد نظر قرار گیرد پیکربندی فیزیکی آن است. عمده ترین تفاوت این سه نوع دوربین نحوه تابش نور بر روی سنسور در آنهاست. در زیر به برخی خصوصیات آنها می پردازیم. ‏

25412_D80_left.jpg


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد