براي مردي كه رزمنده‌ها را تنها نگذاشت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
براي مردي كه رزمنده‌ها را تنها نگذاشت
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
فردا دومين سالي است كه شمع جبهه‌هاي خوزستان ديگر روشن نيست. 2 سال است صدايي بلند آنگاه كه آبادان به محاصره نيروهاي عراقي درآمده بود، اما رساتر از هميشه فرياد مي‌زد «اتفاق بزرگي نيفتاده» خاموش شده است و جاي آن مجاهد بزرگ خالي است.

 آيت‌الله غلامحسين جمي اولين امام جمعه آبادان، همان بزرگمردي است كه امروز دومين سالگرد ارتحالش است اما هنوز، خاطره‌ها ازياد مظهر مقاومت اين شهر، خالي نشده است.

او علاقه‌مند بود تا «از جايي، فريادي بلند شود و اسلام‌خواهي را ندا دهد و انقلابي بشود. راه و رسم مملكت، اسلامي بشود و حكومت، حكومت اسلام باشد.»

آيت‌الله جمي وقتي كه آبادان محاصره شد و جاده‌هاي ورودي به آبادان و مسير ارتباطي اين شهر با اهواز به محاصره دشمن درآمده و تدارك اين جبهه فقط از مسير دريا ممكن بود، با تعدادي از مردم و رزمنده‌ها در اين شهر ماند چنان كه گويي هيچ اتفاقي نيفتاده است.

براي مدت طولاني نزديك به 10 تا 11 ماه محاصره آبادان ادامه داشت و حتي بعد از شكست حصر آبادان هم در معرض بمباران‌هاي دشمن بود، اما در چنين شرايطي نماز جمعه آبادان هر هفته برگزار مي‌شد.

گاهي خمپاره‌ها به محوطه اطراف نمازجمعه اصابت مي‌كرد و حتي عده‌اي از نمازگزاران زخمي مي‌شدند ولي ايشان ادامه مي‌داد.

نمازجمعه آبادان نه‌تنها تعطيل نشد بلكه به صورت تمام و كمال در زمان معين و در مكان مشخص برگزار مي‌شد.و آن مردي كه هيچگاه اجازه نداد حماسه‌اي كه در كنار جبهه رزم با دشمن بعثي به راه افتاده بود، تعطيل شود و هيچگاه هم رزمندگان را تنها نگذاشت، آيت‌الله جمي بود.

حضور و نقش ايشان در عمليات‌هاي مختلف مثل خيبر، كربلاي 5، فاو و... به گفته فرمانده جنگ، جدي بود آنقدر كه بسياري از آنها گفته نشده و كماكان در صندوقچه جنگ باقي مانده است. روحش شاد و يادش گرامي باد.

مريم جمشيدي 
گروه سياسي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: