پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نان بدون آرد توليد شد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
دبير انجمن تغذيه شهر از توليد آزمايشي نان سبوسدار بدون آرد براي اولين بار در کشور خبر داد و گفت: مصرف نان هاي سنتي به دليل بالا بودن کربو هيدرات باعث افزايش قندخون و چربي مي شود.

دکتر سهيل سريزدي در گفت و گو با مهر به توليد اين نان سبوسدار اشاره کرد و گفت: نان هايي که هم اکنون مصرف مي کنيم به دليل اينکه نشاسته و کربوهيدرات بالايي دارند باعث مي شود که قند خون بالا رفته و تبديل به چربي و چاقي شود. براي مقابله با عارضه اين قبيل نانها مي بايست نوعي نان تهيه کنيم که نشاسته کمتري داشته باشد.

اين پزشک مشاور تغذيه افزود: ميزان سبوس در توليد اين نان را با استفاده از سبوس گندم، برنج و جو بالا برديم و به مرز 97 درصد سبوس رسانديم.

«سريزدي» با تاکيد بر اينکه مصرف اين نان باعث سيري زودرس شده و مانع از چاقي مي شود، گفت: اين نان سرشار از سبوس و فاقد آرد و نشاسته بوده و به راحتي قابل بلع و هضم در دستگاه گوارش است.

دبير انجمن تغذيه شهر با اعلام اينکه نانهاي سبوسدار موجود در بازار حداکثر 50 درصد سبوس دارند، افزود: وجود سبوس باعث مي شود که جذب نشاسته به تاخير بيافتد و مانع از بالا رفتن ناگهاني قند خون شود.

وي تاکيد کرد: هرچه ميزان سبوس و فيبر در نان بيشتر و مقدار آرد کمتر باشد ارزش غذايي آن بويژه براي افراد چاق و بيماران ديابتي بيشتر مي شود.

«سريزدي» با اشاره به وجود 80 تا 120 کيلو کالري در اين نان سبوسدار، افزود: مصرف اين نان براي مبتلايان به چاقي، ديابت و کساني که مبتلا به يبوست هستند، توصيه مي شود.

دبير انجمن تغذيه شهر با اعلام اينکه انجمن تغذيه شهر به دنبال اهداف تجاري نيست و توليد اين نان به صورت آزمايشي انجام شده است ، گفت: با مصرف يک کف دست از اين نان، فرد به مدت چهار تا هشت ساعت احساس گرسنگي نخواهد کرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: