ترفندهايي براي سريعتر كردن ويندوز XP
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 45
نویسنده : مولوی

سريع‌تر کردن ويندوز اکس‌پي، آرزويي است که هرکسي با کامپيوترهاي پنتيوم 4 و 512 مگابايت رم دارد. اکس‌پي در ميان ويندوزها، تنها سيستم عاملي است که مي‌تواند با اين سخت‌افزار کار کند و ويندوز ويستا و 7 هر دو پيش‌نيازهاي سخت‌افزاري مدرن‌تري دارند. در شماره‌هاي گذشته بخشي از نکات ريز کار با ويندوز را آموزش داديم، در اين شماره نيز به بخش ديگري از اين نکات مي‌پردازيم.


 

 

نصب مجدد ويندوز همواره يکي از بهترين راه‌حل‌ها براي خلاصي از شر خطاها و کندي بيش از حد سيستم است. اما قبل از آن بايد از داده‌هاي خود پشتيبان تهيه کنيد که بعد از نصب ويندوز، چندين سال به عقب‌تر باز نگرديد. بهترين کار براي اين موضوع اين است که فايل‌هاي خود را در درايوي به‌جز درايوي که مي‌خواهيد روي آن ويندوز نصب کنيد، قرار بدهيد. اگر تابه‌حال فايل‌هاي خود را داخل درايو C قرار مي‌داديد و يا هنوز فايلي را نداريد، گام‌هاي زير را دنبال کنيد که ديگر بعد از نصب هم نيازي نباشد که وقت خود را صرف برگرداندن فايل‌ها به جاي قبل خود کنيد.

جابه‌جايي سندها

دايرکتوري My Documents شما معمولا در C:Documents and SettingsuserMy Documents قرار دارد. اگر مثلا درايو ديگري به‌عنوان درايو D داريد، مي‌توانيد روي My Documents خود کليک راست کنيد و گزينه Properties را انتخاب کرده و بعد Move را بزنيد. در اين‌جا مي‌توانيد يک فولدر از درايو D را انتخاب کنيد. به‌سادگي مشاهده خواهيد کرد که My Documents شما از اين به بعد در همه‌جاي سيستم، همان فولدري خواهد شد که تعريف کرده‌ايد. بدين صورت حتي بعد از نصب ويندوز با پيروي اين چند قدم ساده، مي‌توانيد پرونده‌هاي خود را باز گردانيد.

اگر از Outlook براي کنترل و ارسال ايميل‌هاي خود استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد به‌ترتيبي که گفته شد، نامه‌هاي خود را به يک فولدر در درايو ديگر بفرستيد. همچنين مي‌توانيد از تنظيمات ايميل خود هم بک‌آپ تهيه کنيد که مجددا به تنظيم کردن آن نيازي نباشد. براي انجام اينکار، گزينه Tools  را انتخاب کنيد و از منوي باز شده، Accounts را بزنيد. در پنجره‌اي که باز مي‌شود به‌دنبال Mail بگرديد. فهرستي از حساب‌هاي شما با کليک کردن روي ميل نشان داده خواهد شد، هر حسابي که مي‌خواهيد از آن پشتيبان بگيريد را انتخاب کنيد و بعد Export را بزنيد. اين کار يک فايل با پسوند .iaf ايجاد مي‌کند.

ممکن است بخواهيد تنظيمات خود را به‌همکارتان هم بدهيد که او هم ايميل‌ها را چک کند، در اين صورت او با کليک کردن روي Import در همين پنجره، مي‌تواند اين فايل را به آوت‌لوک خود بدهد.

بيشتر کاربران ويندوز، قبل از آنکه ويندوز را نصب کنند، تمام درايو را فرمت مي‌کنند. اين‌کار اصلا نيازي نيست و حتي گاهي اوقات ضرر هم دارد، چرا که ممکن است چندين سيستم عامل نصب کرده‌باشيد و حتي ممکن است منوي بوت خود را از دست بدهيد و ويندوزهاي ديگر را نبينيد. بهترين کار اين است که ابتدا، از طريق يکي ديگر از ويندوزهاي خود، فولدرهاي Program Files و Windows را حذف کنيد، بعد با استفاده از گزينه Clean Install ويندوز خود را در‌آن درايو نصب کنيد و بعد مسيرهاي بالا را براي بازگرداندن پشتيباني از سندهاي‌تان طي کنيد.

براي دانلودهاي‌تان حتما از مدير دانلود استفاده کنيد. مديرهاي دانلود نسل جديد فايل‌ها را به چند قسمت تقسيم مي‌کنند و تعداد زيادي کانکشن براي هر تکه ارسال مي‌کنند و به‌همين ترتيب، از حداکثر توانايي خطوط شما براي دريافت اطلاعات استفاده مي‌کنند و در نهايت تکه‌هاي دريافت شده را کنار هم قرار مي‌دهند.

اگر برنامه‌هاي زيادي نصب کرده‌ايد، منوي استارت پروگرامز شما براي باز شدن زمان زيادي صرف مي‌کند. مي‌توانيد اين برنامه‌ها را به بخش‌هاي مختلفي همچون Multimedia، اينترنت، ابزارهاي سيستمي و ... تقسيم کنيد. براي اين کار کافي است به مسير C:WindowsStart MenuPrograms برويد و فولدرهاي مورد نظر را بياندازيد و موقع نصب برنامه‌ها آن‌ها را داخل اين بخش‌ها بياندازيد و يا برنامه‌هاي ديگر را به اين فولدرها بفرستيد.

آيکون Show Desktop را همواره در Quick Launch خود نگه داريد. اما اگر آن را حذف کرديد، بايد عبارت *.scf را در درايو C: خود جستجو کنيد و بعد اگر فايل Show Desktop.scf را پيدا کرديد، آن را داخل فولدر Quicklaunch کپي کنيد. اگر آن فايل پيدا نشد، Notepad را باز کنيد و متن زير را داخل آن بنويسيد:

[Shell]

Command=2

IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]

Command=ToggleDesktop

از منوي فايل گزينه Save as را انتخاب کنيد و در پنجره‌اي که باز مي‌شود، Save as type را به All files تغيير بدهيد و اسم فايل را Show Desktop.scf بگذاريد. مطمئن باشيد که اين فايل را در فولدري که ايجاد کرده‌ايد ذخيره کنيد. حالا روي تسک‌بار خود کليک راست کنيد و از منوي Toolbar گزينه New Toolbar را انتخاب کرده و سپس فولدري که فايل Show Desktop.scf را در آن گذاشته‌ايد انتخاب کنيد.

عليرضا طياري



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: