آثار تاريخي كرمان در زلزله اخير تا 30 درصد آسيب ديد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 35
نویسنده : مولوی
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: آثار تاريخي ريگان و فهرج در زلزله اخير بين 10 تا 30 درصد آسيب ديد.

به گزارش فارس، هادي ايرانمنش با اشاره به زلزله هفته گذشته در ريگان و فهرج و خسارت‌هاي وارده به آثار تاريخي افزود: از بين حوادث طبيعي زلزله بيشترين صدمه را بر بناهاي تاريخي وارد كرده است.

وي تاكيد كرد: بعد از وقوع زلزله بلافاصله كارشناسان اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمان از محل بازديد كردند و طي گزارش‌هاي ارائه شده درصد آسيب‌ديدگي اين آثار تاريخي بين 10 تا 30 درصد تخمين زده شده، اما قابل مرمت هستند. در صورت تخصيص اعتبار لازم اين اداره كل بلافاصله نسبت به مرمت و استحكام‌بخشي اين آثار اقدام خواهد كرد. در اين راستا تمامي آثار با ارزش اين دو شهرستان مستندسازي شده و تعدادي استحكام‌بخشي و بر حسب اولويت در فهرست آثار ملي ثبت شده‌اند و برخي از اين آثار در مرحله تكميل پرونده هستند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: