يك نسخه خطي قاجاري در لندن حراج مي‌‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
يك نسخه خطي «قاجاري» كه مربوط به طرز تهيه سوپ مي باشد در شعبه «لندن» حراجي «بنهامس» چكش حراج مي‌خورد.

به گزارش ايسنا، روز گذشته شعبه «لندن» موسسه حراجي بنهامس اعلام كرد در جريان حراج آثاري از هنر اسلامي و هندي كه از 19 ژانويه آغاز مي‌شود، يك نسخه خطي قاجاري را به حراج مي‌گذارد.

پيش‌بيني مي‌شود اين نسخه خطي قاجاري كه در اصل يك دستور آشپزي براي تهيه سوپ است، به مبلغي بين 400 تا 600 پوند به فروش برسد.

در روزهاي نخستين ماه اكتبر نيز ده‌ها اثر تاريخي از هنر اسلامي در شعبه لندن موسسه حراجي «ساتبي» به مبلغي در حدود دو برابر پيش‌بيني‌ها، چكش حراج خورند كه از آن‌جمله مي‌توان به يك ظرف منقوش سفالي لعابي از دوره عباسي با قدمتي بيش از هزار سال به مبلغ 713 هزار و 250 پوند، يك نسخه‌ خطي تذهيب شده ايراني به مبلغ 601 هزار و 250 پوند با قدمتي نامعين و يك صفحه از يكي از قرآن‌هاي مشهور جهان موسوم به «قرآن آبي» با قدمتي در حدود 1100 سال به مبلغ 529 هزار 250 پوند اشاره كرد.

مؤسسه‌ حراجي ساتبي در ماه آوريل نيز صدها اثر باقيمانده از هنر اسلامي را شامل نسخه‌هاي خطي، ظرف‌هاي سفالي منقوش، اشياي فلزي، سلاح، جواهرات و تابلوهاي نقاشي را در شعبه‌ لندن خود به حراج گذاشت.

در اكتبر 2009 نيز قاليچه‌اي زيبا از كشور ايران كه در اواخر قرن 16 يا اوايل قرن 17 ميلادي، در سال‌هاي حكومت سلسله‌ پادشاهي صفويه در ايران بافته شده است، به مبلغ دوميليون و 729هزار و 250 پوند در شعبه‌ لندن مؤسسه‌ حراجي ساتبي به فروش رسيد.

در ماه «مه» نيز فرشي از ايران كه در قرن هفدهم ميلادي در منطقه‌ لاور كرمان بافته شده، در شعبه لندن موسسه‌ «كريستي» به مبلغي بيش از ‌9 ميليون دلار چكش حراج خورد.

در سال ‌2009 نيز صدها اثر تاريخي از جمله قرآن كتابت ‌شده روي چرم در قرن ‌13 ميلادي در منطقه‌ آمل در شمال ايران با قيمت پايه‌ ‌200هزار پوند، صدها دست‌نوشته‌ زيبا از هنرمندان خطوط ايراني و ترك كه در دوره‌هاي تاريخي عثماني، تيموري، صفوي و قاجار نوشته شده‌اند و جواهرات چندصد‌ ساله از سال‌هاي مياني حيات تمدن اسلامي كه در سال‌هاي دور توسط هنرمنداني در ايران و سوريه ساخته شده‌اند، در كريستي حراج ‌شدند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: