حکم متهمان مواد مخدر فورا اجرا مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
معاون اول قوه قضائيه با اعلام اينکه مسئله اوليه و اصلي دستگاه قضائي و انتظامي برخورد با قاچاقچيان کلان مواد مخدر است گفت: دستگاه قضائي به هيچ عنوان در حکم صادره براي اين افراد کوتاه نمي‌آيد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي صبح سه ‌شنبه در حاشيه همايش سراسري روساي پليس مواد مخدر ناجا گفت: امروزه ايران در سطح کشورهاي دنيا درخشانترين کارنامه را در مبارزه با مواد مخدر دارد و فعاليت نيروهاي دست اندرکار در امر مبارزه با مواد مخدر بر هيچ کسي پوشيده نيست.

وي گفت: بخش عمده‌اي از مواد مخدر وارد شده به ايران مصرف داخلي ندارد و براي ترانزيت به ساير کشورها وارد ايران مي شود بر همين اساس ايران سدي براي تهديدي است که متوجه جوامع کشورهاي اروپايي است.

معاون اول قوه قضائيه افزود: کشورهاي اروپايي در برابر اين اقدام ايران بي‌توجه هستند و براي کمک به ايران در مبارزه با مواد مخدر هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند.

وي تصريح کرد: با حضور کشورهاي ناتو در افغانستان مواد مخدر سنتي به مواد بسيار مهلک و خانمانسوز صنعتي تبديل شده و اين در حالي است که اين کشورها مي توانستند به راحتي با اين پديده مبارزه کنند.

رئيسي گفت: اگر اراده جدي در سازمان ملل و کشورهاي غربي براي مبارزه با مواد مخدر وجود داشت اکنون شاهد توليد مواد مخدر در افغانستان زير سلطه و پوشش ناتو نبوديم.

وي افزود: ايران نيازي به تقدير نامه از سوي سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر ندارد و به دنبال اين موضوعات نيست بلکه به دنبال حمايت سازمان ملل و ساير کشورها در مبارزه با مواد مخدر است.

معاون اول قوه قضائيه گفت: کشورهاي غربي معتقد به انجام پولشويي در دنيا هستند و اين در حالي است که بسياري از اين پولهاي نامشروع در بانکهاي غربي قرار دارد.

وي تصريح کرد: پيام ايران به دنيا اين است که مسئله مواد مخدر امروز يک مسئله سودجويانه نيست بلکه يک جنگ است که تحت حمايت نظام سلطه در حال انجام است.

رئيسي در مورد ميزان عزم و جديت دستگاه قضاء براي اجراي قانون جديد مبارزه با مواد مخدر گفت: با اصلاح قانون مواد مخدر صنعتي با متهمان مواد مخدر صنعتي مانند مواد مخدر سنتي برخورد مي‌شود و مجازات سنگيني براي آنان در نظر گرفته مي‌شود زيرا در سالهاي اخير بيشترين تهديدات از سوي مواد مخدر صنعتي بوده است.

وي افزود: مسئله اوليه و اصلي دستگاه قضائي و انتظامي برخورد با قاچاقچيان کلان مواد مخدر است. بر همين اساس با ابلاغ اين قانون پرونده‌هاي اين افراد با شدت و سرعت بيشتري رسيدگي مي‌شود.

معاون اول قوه قضائيه گفت: اين برخوردها بايد مداوم باشد و دستگاه قضائي به هيچ عنوان در حکم صادره براي اين افراد کوتاه نمي‌آيد.

وي در مورد نحوه برخورد و اجراي حکم متهمان اصلي مواد مخدر گفت: افرادي که حکم آنها به صورت قطعي صادر شده باشد بدون درنگ حکم شان اجرا شده و به هيچ عنوان در اين خصوص کوتاهي نمي‌شود.

رئيسي گفت: امروزه قضات کشور به دور از هرگونه نفوذ از سوي افراد سودجو به وظايف خود پرداخته و کوتاهي نمي‌کنند.

وي با اشاره به برخورد با ورود مواد مخدر به زندانها گفت: ‌برنامه ريزي دقيقي در اين خصوص صورت گرفته و بخشهاي اطلاعاتي و امنيتي نيز در اين زمينه فعال شدند تا مواد مخدر وارد زندانها نشوند.

معاون اول قوه قضائيه در مورد نحوه برخورد با سلاح سرد در کشور گفت: تمامي سلاحهاي سرد به منظور انجام عمل مجرمانه ساخته نمي‌شود بلکه بيشتر آنها کارايي ديگري مانند استفاده در منزل، قصابي و... دارد اما بعضا شاهديم با اين ابزار جرايمي هم صورت مي گيرد.

وي افزود: بر همين اساس نمي‌توان با تمامي سلاحهاي سرد برخورد کرد. اما با ابزاري که صرفا براي ارتکاب جرم ساخته مي‌شود مانند سلاحهاي گرم برخورد جدي و قاطع مي‌شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: