منظم کردن ديسک به‌طور خودکار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
منظم کردن ديسک به‌طور خودکار
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 47
نویسنده : مولوی

ويندوز نرم‌افزارهاي مناسبي دارد که مي‌توان با آنها عمليات کامپيوتر را بهتر کرد. يکي از اين ابزارها، Disk Cleanup نام دارد که مي‌تواند فايل‌هاي موقت و فايل‌هاي بسيار قديمي را حذف کند تا فضاي سيستم بيشتر شود.


 


بسته به نوع استفاده شما از سيستم، اين عمليات بايد هفتگي يا ماهانه انجام شود. اما اين‌که آدم هفته‌اي يک بار پشت سيستم بنشيند و تميز شدن ديسک سخت خودش را تماشا کند، خصوصا در ساعات کاري، کمي دور از ذهن است. با يک حقه کوچک مي‌توان اين کار را به‌خود سيستم واگذار کرد تا در ساعات مشخصي، مثلا 3:30 بامداد عمليات تميزکاري شروع شود.

براي اين‌کار روي منوي استارت کليک کنيد و عبارت Task Scheduler را تايپ کنيد و اينتر را بزنيد. از منوي Action گزينه Create Basic Task را انتخاب کنيد. نام و شرح فعاليتي که قرار است به‌طور خودکار انجام شود را بنويسيد. در مرحله بعد زمان انجام کار را انتخاب کنيد.

در بخش Action‌ گزينه Start a Program را انتخاب کنيد و در باکسي که باز مي‌شود عبارت cleanmgr.exe را تايپ کنيد. در بخش Add Argument عبارت /sagerun:

1 را وارد کنيد. و پنجره را ببنديد.

حالا در منوي استارت عبارت cmd را تايپ کرده و برنامه خط فرمان ويندوز را اجرا و دستور زير را در آن تايپ کنيد:

cleanmgr.exe /sageset:

1

بعد از اجراي اين دستور، پنجره تميزکاري ويندوز باز شده و مي‌توانيد محل و تنظيمات مورد نظر را وارد کنيد. حالا هر بار که برنامه تميزکننده ديسک شما باز مي‌شود، اتوماتيک دستورات قبلي شما را دارد و ديسکتان را تميز مي‌کند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: