حمايت وزارت علوم از طرح هاي کلان ملي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
مشاور معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به ايجاد دبيرخانه بند «د» ماده 45 برنامه چهارم توسعه در وزارت علوم گفت: بسياري از طرح‌هاي کلان ملي چون سامانه رادار فرودگاهي و سيستم‌هاي الکترونيکي يکپارچه از طريق اين دبيرخانه حمايت و اجرايي شده است.

به گزارش مهر، دکتر علي جباررشيدي امروز چهارشنبه با اشاره به برنامه‌هاي معاونت پژوهشي در حوزه تجاري سازي و حمايت از طرح‌ها و پروژه‌هاي ملي گفت: يکي از فعاليت‌هاي اصلي اين وزارتخانه توجه ويژه به شرکت هاي دانش‌بنيان از طريق اعمال حمايت‌هاي ساماندهي شده است که در اين راستا درصدد خوشه‌‌سازي حوزه فناوري در کشور هستيم.

وي تعداد استان‌هايي که فاقد پارک‌هاي عمل و فناوري هستند را 5 مورد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 95 مرکز رشد و 27 پارک علم و فناوري در استان‌‌ هاي کشور راه‌اندازي شده است که در حدود 2 هزار شرکت دانش‌بنيان در مراکز رشد مستقر هستند.

مشاور معاون پژوهشي وزارت علوم از رتبه‌بندي مراکز رشد و شرکت‌‌هاي دانش‌ بنيان خبر داد و خاطرنشان کرد: با رتبه‌بندي مراکز رشد و شرکت‌هاي بنيان علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در شوراي عطف حمايت‌هاي لازم به مراکز رشدي که داراي فعاليت‌هاي بيشتري هستند،‌ ارايه مي‌شود.

رشيدي با اشاره به راه‌اندازي دبيرخانه بند «د» ماده 45 برنامه چهارم توسعه در وزارت علوم يادآور شد: اين دبيرخانه به منظور تجاري سازي دستاوردهاي تحقيقاتي اين دبيرخانه راه‌اندازي شده است که تاکنون هزار و 230 پروژه با اعتبار بالغ بر 65 ميليارد تومان مورد حمايت قرار گرفته است.

وي از حمايت طرح‌هاي کلان ملي از محل اعتبارات اين دبيرخانه خبر داد و اضافه کرد: پروژه‌هاي طرح‌‌ هاي کلاني چون سامانه رادار فرودگاهي، سيستم‌هاي شناسايي و الکترونيکي يکپارچه، بهينه سازي پيل‌هاي سوختي و همچنين دستيابي به دانش فني کشت صدف‌هاي مرواريدساز در حوزه خليج فارس از محل اعتبارات دبيرخانه بند «د» تامين و اجرايي شده است.

مشاور معاونت پژوهشي وزارت علوم همچنين ايجاد مراکز رشد در حوزه علوم انساني را از ديگر اقدامات اين دبيرخانه نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر مراکز رشدي در حوزه علوم انساني و هنر راه‌اندازي شده است که تعداد آنها در مقايسه با حوزه‌هاي فني و مهندسي بسيار اندک است از آنجايي که توسعه فناوري‌هاي نرم از اولويت‌هاي وزارت علوم است درصدد توسعه مراکز رشد در حوزه علوم انساني هستيم.

جباررشيدي همچنين به ايجاد مراکز رشد خصوصي اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه درصدد راه‌اندازي مراکز رشد و پارک‌هاي علم و فناوري خصوصي هستيم.

وي خاطرنشان کرد: با راه‌‌اندازي پارک‌ها و مراکز رشد خصوصي علاوه بر توسعه فعاليت‌هاي پارک‌هاي فناوري مي‌توانيم افزايش 10 برابري شرکت هاي دانش بنيان را نيز محقق کنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: