پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
معاون آموزشي وزارت علوم درباره تصميم برخي دانشگاهها براي برگزاري آزمون از داوطبان کنکور دکتري گفت: گرفتن آزمون کتبي از داوطلبان کنکور را به دانشگاهها توصيه نمي کنيم و اگرچه دانشگاهها در پذيرش نهايي داوطلب دکتري مختارند بايد روش منطقي به کار بندند.

دکتر حسين نادري منش در گفت و گو با مهر افزود: ما به دانشگاهها اعلام کرديم که زماني که داوطلبان چند برابر ظرفيت از طرف سازمان سنجش آموزش کشور به آنها معرفي مي شوند مي توانند از مکانيزم ارزيابي و نمره گذاري خاص خود براي پذيرش نهايي استفاده کنند.

وي اظهار داشت: از اين رو دانشگاه ها به گرفتن آزمون کتبي مختار هستند اما با توجه به اينکه تعداد معرفي شدگان چند برابر ظرفيت نسبت به داوطلبان دکتري در سال هاي گذشته بسيار کمتر است نيازي نيست که دانشگاهه ا آزمون کتبي برگزار کنند و اين تعداد افراد را مي توان در مصاحبه و بررسي سوابق شناسايي و ارزيابي کرد.

معاون آموزشي وزارت علوم گفت: اما در نهايت اگر دانشگاهي به اين نتيجه رسيد که آزمون کتبي برگزار کند بايد از قبل مشخص کنند.اگرچه دانشگاه ها مختار هستند اما بايد روش منطقي را براي اين منظور به کار بندند.

نادري منش با تأکيد بر اينکه گرفتن آزمون کتبي از داوطلبان دکتري که يک بار توسط سازمان سنجش غربالگري شده اند بار اضافي بر روي دانشگاه و داوطلب آزمون است ، گفت: ما نمي توانيم به دانشگاه ها اعلام کنيم از چه روشي براي ارزيابي نهايي استفاده کنند اما آزمون کتبي را نيز به آنها توصيه نمي کنيم.

برخي دانشگاه هاي کشور براي ارزيابي داوطلبان چند برابر ظرفيتي که از سوي سازمان سنجش به دانشگاه ها معرفي مي شوند آزمون هاي درون دانشگاهي در نظر گرفته اند و برخي تنها به مصاحبه و ارزيابي علمي بسنده کرده اند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: