پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
مديركل دفتر سلامت و پيشگيري آموزش و پرورش از توزيع هفتگي قرص «آهن» در ميان دختران دبيرستاني و راهنمايي خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي اجراي برنامه ارتقاي سطح سلامت دانش‌آموزان دختر انجام مي‌شود.

دكتر حسن ضياءالديني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برنامه ارتقاي سطح سلامت دانش‌آموزان دختر گفت: اجراي برنامه مكمل ياري آهن در دختران نوجوان با هدف ارتقاي سطح سلامت اين گروه سني، گام موثري در پيشگيري از كمبود آهن، پرورش مادراني توانمند و نسلي سالم خواهد بود.

وي افزود: دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش اجراي طرح آهن‌ياري در مدارس را از سال 80 با هدف ارتقاي سطح سلامت و آگاهي دانش‌آموزان دختر نوجوان در زمينه تغذيه صحيح و نقش آن در سلامت و همچنين پيشگيري از كم‌خوني ناشي از فقر آهن در دختران گروه هدف آغاز كرده است.

وي درباره شيوه اجراي آهن ياري هفتگي گفت: قرص آهن به مدت 61 هفته به گروه هدف (هفته‌اي يك قرص) توزيع مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه 100 درصد دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه و 10 درصد دختران مقطع راهنمايي تحت پوشش طرح آهن ياري هفتگي قرار گرفته‌اند، افزود: همه ساله بر تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش اين طرح افزوده مي‌شود.

به گفته ضياءالديني، به منظور اجراي بهينه طرح، كميته‌هاي استاني فعال شده و اجراي برنامه را هدايت مي‌كنند.

وي افزود: اين كميته اجراي دستورالعمل طرح، پيگيري جهت تهيه و تامين قرص آهن، برگزاري همايش، سيمنار و كارگاه آموزشي ويژه‌ كارشناسان و مديران مناطق، جلب مشاركت‌هاي درون بخشي و برون بخشي، تهيه و توزيع متون آموزشي، تهيه و ارسال گزارش را بر عهده دارد.

به گفته وي، به منظور هماهنگي بين وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت هر ساله توافقنامه‌اي تهيه و بر تداوم، استمرار و ارتقاء همكاري‌ها در طول يك سال تاكيد مي‌شود.

مديركل دفتر سلامت و پيشگيري آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: براساس توافقنامه بين دو وزارتخانه مذكور، تامين قرص بر عهده دانشگاه‌هاي علوم پزشكي استان است، اما همواره وزارت آموزش و پرورش در تامين قرص همكاري داشته و تعداد افراد تحت پوشش بيشتر از تعداد پيش‌بيني‌ شده است.

وي در پايان با بيان اين‌كه آهن از جمله ريزمغذي‌هايي است كه كمبود آن در سطح وسيعي از جهان به خصوص در كشورهاي در حال توسعه مشاهده مي‌شود، گفت: كم خوني فقر آهن در ميان زنان و دختران در سنين باروري بالاترين شيوع را دارد، لذا تهديدي براي سلامت مادران و در تولد نوزاد كم وزن، كاهش مقاومت در برابر عفونت و ضعف تكامل شناختي است كه بايد از سنين پايين‌تر مورد توجه قرار بگيرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: