جزئيات بسته حمايتي تعاوني‌ها با هدفمندي يارانه‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
معاون وزير تعاون با تشريح اقدامات بخش تعاون در اجراي هدفمندي يارانه‌ها و فراهم شدن زمينه اتصال مردم به 6 هزار تعاوني مصرف ، از تدوين بسته حمايتي براي تعاوني هاي توليدي به‌ منظور قرار گرفتن در مسير اجراي اين قانون خبر داد.

غلامحسين حسيني نيا در گفت و گو با مهر با تشريح نقش و جايگاه بخش تعاون در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ، گفت: خوشبختانه بخش تعاون ثابت کرده است که بي ادعا کار مي کند و هم اکنون نيز بخش بزرگي از ظرفيت سازيهايي که حوزه هاي ديگر مانند بخش بازرگاني داشته است به مدد تلاش و توانمندي بخش تعاون است.

معاون آموزش ، پژوهش و کارآفريني وزارت تعاون اظهار داشت: هم اکنون شاهد اين هستيم که اين تحول بزرگ اقتصادي به بهترين شکل در حال انجام است و تعاوني ها نيز در اين بخش در حال نقش آفريني خود هستند به نحوي که تعاوني هاي فرهنگيان ، مصرف ، کارمندان دولت و بخش هاي ديگر براي ذخيره سازي هايي که لازم بوده است در سيستم تنظيم بازار در حال کار هستند.

حسيني نيا در ادامه به فعاليت تعاوني هاي مصرف براي توزيع اقلام و کالاهاي مورد نياز خانواده ها خبر داد و گفت: هم اکنون زنجيره تعاوني هاي مصرف با بيش از 6 هزار تعاوني در سراسر کشور در حال شکل دادن يک زنجيره بسيار بزرگ براي نقش آفريني پررنگ تر در طرح هدفمندي يارانه ها هستند.

ايجاد زنجيره 6 هزار تعاوني مصرف

وي خاطر نشان کرد: اين شبکه به معني واقعي يک شبکه بزرگ خواهد بود که مي تواند بخش زيادي از نيازمندي هاي روزانه مردم را تامين کند. ما هم اکنون طرحي را در دست تهيه داريم که يک فرد با عضويت در يک تعاوني، عضو 6 هزار تعاوني شود و از اين طريق قابليت خريد و استفاده از مزاياي 6 هزار تعاوني در سراسر کشور را داشته باشد.

اين مقام مسئول در بخش تعاون با تاکيد بر اينکه هم اکنون نيز تعاوني ها مانند يک شبکه در حال کار هستند ، گفت: به زودي شاهد پررنگ تر شدن نقش آنها در اقتصاد کشور خواهيم بود. هم اکنون بخش بزرگي از وظيفه مسافربري و حمل و نقل کشور بر عهده بخش تعاون است.

حسيني نيا با تاکيد بر نقش تعاوني ها و اتحاديه ها در حوزه حمل و نقل درون شهري، برون شهري و جاده اي، تاکيد کرد: هم اکنون تعاوني هاي بسيار زيادي در اين حوزه مشغول به فعاليت و نقش آفريني هستند البته بخش مهمي از مباحثي که در موضوع هدفمندي يارانه ها مطرح مي شود مربوط به تعاونيهاي حمل و نقل است.

تدوين بسته حمايتي از تعاوني هاي توليدي

معاون وزير تعاون افزود: تعاوني هاي توزيعي و توليدي نيز در بخشي از اقدامات خود با انرژي مرتبط هستند ؛ از اين رو وزارت تعاون براي حمايت از تعاونيهاي توليدي توسط معاونت نظارت و بهره برداري، يک بسته حمايتي را طراحي کرده بود که رايزني هاي خوبي نيز براي آن صورت گرفت تا از اين طريق بتوان بخش تعاون را در مسير هدفمندي يارانه ها قرار داد.

وي اضافه كرد: همچنين افزايش بهره وري در تعاوني ها نيز موضوعي است که آن هم به تزريق نيروي متخصص و کارآمد در بخش تعاون به عنوان کليدي ترين عامل بهره وري نيازمند است. هم اکنون جزو موارد اصولي و بنياديني که وزارت تعاون به عنوان متولي بخش تعاون دنبال مي کند، موضوع تقويت دانايي در بخش تعاون با رويکرد توسعه اي است.

اين مقام مسئول در وزارت تعاون به برنامه ريزي اين وزارتخانه براي راهبري و حمايت از مقوله پژوهش خبر داد و تصريح کرد: با دانشگاه پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران در استان البرز که مهمترين قطب علمي آن استان است، مراودات خوبي صورت گرفته و بزودي مرکز رشد تعاون در اين دانشگاه راه اندازي مي شود.

حسيني نيا افزود: اين مرکز با استقرار 30 تعاوني فارغ التحصيلان راه اندازي مي شود، همچنين بحث ايجاد واحد مشاوره تعاون و کارآفريني در پرديس نيز مطرح است. موضوع ديگر مورد پيگيري ما ايجاد پژوهشکده توسعه تعاون است که به عنوان يک پژوهشکده نوع دوم در مراحل انجام قرار دارد که از اين طريق نيز تربيت تعاونيهاي کشاورزي در اين مرکز پژوهشي دنبال مي شود، تا توسعه تعاون مبتني برعلم اتفاق بيفتد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: