ناگفته‌هاي بهمني از نوسانات بازار ارز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
رئيس کل بانک مرکزي با بيان ناگفته‌هاي خود از روزهاي اول اجراي هدفمندي يارانه‌ها و نوسانات شديد بازار ارز در ماه ‌هاي گذشته ، گفت: برخي مي‌خواستند با افزايش قيمت دلار ، اقتصاد کشور را با چالش جدي مواجه کنند.

به گزارش مهر، محمود بهمني در گردهمايي مديران ارشد بانک سپه، شرايط حساس کنوني و نقش آفريني سيستم بانکي در اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها را تشريح کرد.

رئيس کل بانک مرکزي از نقش بانک ها در اجراي موفق فاز اول قانون هدفمند کردن يارانه ها، اقدام آنها در مهار مشکل ارز و افزايش قيمت دلار و ذخيره سازي کالا هاي اساسي کشور براي برطرف کردن دغدغه مسئولان در جريان اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها گفت.

وي با اشاره به اجراي موفق فاز اول طرح تحول اقتصادي يعني قانون هدفمند کردن يارانه ها گفت: با وجود اينکه اجراي عملي قانون هدفمند کردن يارانه ها و اجازه برداشت نقدي وجوه از روز 28 آذرماه شروع شد و اين روز، روز پر کار و پر مشغله اي براي سيستم بانکي در پرداخت حقوق به شمار مي رود اما مجموعه بانکي به خوبي از پس اين وظيفه مهم و خطير برآمد و سربلند و رو سفيد شود.

بهمني اظهارداشت: با صدور مجوز برداشت نقدي يارانه ها امکان مراجعه و برداشت بيش از 61 ميليون نفر از هموطنان کشورمان به بانک فراهم شد، در کنار اين امکان سيستم بانکي بايد همزمان 40 ميليون قبض (آب و برق و تلفن و...) پرداخت حقوق و موارد روزمره ديگر را نيز جواب مي داد.

وي افزود: علاوه بر تمام موارد اشاره شده به يکباره پرداخت سود سهام عدالت نيز مطرح شد و سيستم بانکي بايد همزمان به تمام درخواست هاي ذکر شده پاسخ مي گفت.

 اگر به همت شبکه بانکي تورم تک رقمي و چالش ارز مهار نمي شد، امروز اقتصاد ما با اجراي قانون هدفمند کردن و تورم طبيعي ناشي از آن روزهاي سختي را تجربه مي کرد

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه حقيقتا شبکه بانکي با توجه به جميع جهات و حجم عظيم کار موفق و روسفيد بيرون آمد، گفت: طبق گزارش هاي رسيده نوع خدمت رساني شبکه بانکي و خصوصا دستگاه هاي خودپرداز حتي بهتر از روزهاي عادي بود.

وي با بيان اينکه در گزارشات جمع آوري شده از روز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 18 ميليون تراکنش براي يکي از بانکها گزارش شده، اظهار داشت: تنها 5 يا 6 خودپرداز کل شبکه بانکي در آن روز با مشکل مواجه شده که آنهم در کوتاهترين زمان ممکن برطرف شد.

بهمني گفت: وجود چنين شرايطي جز با تلاش و کوشش مضاعف همه همکارانم در شبکه بانکي ميسر نمي شد، لذا بايد از همه آنها خاضعانه تشکر و قدرداني کنم.

وي افزود: بانک سپه به عنوان يکي از دو بانک دولتي نيز که متشکل از مجموعه اي از همکاران صديق و پاک شبکه بانکي است در اين جريان و خصوصا تامين 900 هزار تن کالاي ضروري که يکي از دغدغه هاي اصلي و مهم دولت بود نقش حياتي و مثال زدني ايفا کرد که بايد در تاريخ ثبت شود.

نقش تعيين کننده بانک ها در اجراي طرح تحول اقتصادي

رئيس کل بانک مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش تعيين کننده و حساس بانک ها در اجراي طرح تحول اقتصادي به بيان خواسته هاي خود از شبکه بانکي پرداخت و گفت: شبکه بانکي در اولين قدم بايد به شاخص نسبت مصارف به منابع دقت ويژه کرده و در حفظ و نگه داشتن آن در حد استاندارد تمام تلاش خود را بکار گيرد.

وي با بيان اينکه بايد ميزان تسهيلات دهي بانکها متناسب با منابع آنها باشد و از اين حد تجاوز نکند، به وجوه تزريق شده به جامعه طي روزها و ماههاي اخير اشاره کرد و گفت: شبکه بانکي بايد از تمام امکانات و تجهيزات خود براي جذب اين منابع و هدايت درست و صحيح آن به بخشهاي مورد نياز اقتصاد خصوصا بخشهاي مولد استفاده کند.

بهمني انتشار اوراق مشارکت را يکي از راهکارهاي مهار نقدينگي تزريق شده عنوان کرد و اظهار داشت: مطمئنم با کمک شبکه بانکي اين هدف مهم به راحتي محقق خواهد شد و نقدينگي موجود را مهار خواهيم کرد.اگر قرار بود قانون هدفمند کردن يارانه ها زماني که کشور با تورم 30 درصدي دسته و پنجه نرم مي کرد اجرا شود به طور قطع اقتصاد و اجراي قانون به مشکل برخورد مي کرد.

وي گفت: زماني اين قانون به مرحله اجرا گذاشته شده که تورم به همت سياستهاي اتخاذ شده توسط سيستم بانکي تک رقمي شده بود، اين مسئله به دولت کمک کرد تا با قدرت قانون هدفمند کردن يارانه ها را به مرحله اجرا درآورد.

رئيس کل بانک مرکزي در ادامه با اشاره به چالش ايجاد شده در بخش ارز ، اظهار داشت: برخي مي خواستند با افزايش قيمت دلار اقتصاد کشور را با چالش جدي مواجه کنند.

 اگر قرار بود قانون هدفمند کردن يارانه ها زماني که کشور با تورم 30 درصدي دسته و پنجه نرم مي کرد اجرا شود به طور قطع اقتصاد و اجراي قانون به مشکل برخورد مي کرد.

رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به تجربه گذشته کشور و چالش جدي ايجاد شده به واسطه نوسانات دلار بازار طي سنوات گذشته اظهارداشت: مطمئنا اگر اين بار هم سيستم بانکي وارد ميدان نمي شد اقتصاد در اين مرحله حساس و حياتي با مشکل جدي مواجه مي شد.

وي افزود: اگر به همت شبکه بانکي تورم تک رقمي و چالش ارز مهار نمي شد، امروز اقتصاد ما با اجراي قانون هدفمند کردن و تورم طبيعي ناشي از آن روزهاي سختي را تجربه مي کرد و اجراي چنين طرح ملي و عظيمي با مشکل مواجه مي شد.

رئيس کل بانک مرکزي ضمن تشکر و قدرداني از شبکه بانکي به دليل نقش آفريني مثال زدني و بياد ماندني اظهار داشت: بدون شک در آينده و با اجراي کامل طرح عظيم تحول اقتصادي اين نقش آفريني بيشتر و حياتي تر خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از شبکه بانکي خواست تا با ايجاد سقف هاي اعتباري براي مشتريان خود، نظارت دقيق بر روند تسهيلات دهي و بکارگيري تمام تلاش خود براي وصول مطالبات معوق شرايط را براي فعاليت هر چه اثرگذارتر در عرصه کلان اقتصادي فراهم کنند.

بهمني افزود: ظرفيت سيستم بانکي خصوصا در بخش تسهيلات دهي پر شده است لذا بايد با همکاري و همياري دولت و مجلس زمينه افزايش سرمايه آنها فراهم شود تا ظرفيت تسهيلات دهي بانکها در چنين شرايط حساس و حياتي فراهم گردد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: