راه‌اندازي پرديس شهدا در 22 دانشگاه كشور
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راه‌اندازي پرديس شهدا در 22 دانشگاه كشور
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
مديركل فرهنگي وزارت علوم از راه‌اندازي پرديس شهدا در 22 دانشگاه كشور طي ماه‌هاي آينده خبر داد.

جليل دارا مديركل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه طرح احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور در كميته‌اي با حضور نمايندگان معاونت فرهنگي و اداره كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم، بنياد شهيد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و شهرداري تهران پيگيري مي‌شود، اظهار داشت: اين طرح از حدود سال 86 در دانشگاه‌هاي كشور اجرايي شده و مسئوليت اصلي آن نيز با اداره كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم است.

وي با بيان اينكه اين كميته مسائل مربوط به طراحي، معماري و مسائل عمراني احداث پرديس شهدا را پيگيري مي‌كند، افزود: تاكنون دانشگاه‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان، صنعتي اصفهان، صنعتي اميركبير و علم و صنعت ايران، پرديس شهداي خود را احداث كرده‌اند.

مديركل فرهنگي وزارت علوم همچنين گفت: مراحل احداث و بهره‌برداري از پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي اروميه، اصفهان، تبريز تربيت دبير شهيد رجايي، تربيت مدرس، تربيت معلم سبزوار، تفرش، زابل، زنجان، شهيد بهشتي تهران، شهيد چمران اهواز، شاهد، فردوسي مشهد، گيلان، و ملاير در حال پيگيري است.

دارا با بيان اينكه در اين برنامه 22 دانشگاه ديگر پرديس شهداي خود را احداث خواهند كرد، يادآور شد: هدف از احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور، ترويج فرهنگ متعالي ايثار و شهادت در خانواده دانشگاهي و آشنايي بيشتر نسل جوان و آيندگان كشور با ماهيت و جنبه‌هاي فرهنگي و ارزشي انقلاب و دفاع مقدس است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مكان‌يابي احداث پرديس شهدا در دانشگاه‌هاي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هاي موجود پرديس شهدا بايد حتي‌المقدر در محور اصلي ورودي دانشگاه و در كنار مسجد و مجموعه‌هاي فرهنگي قرار داشته باشد.

مديركل فرهنگي وزارت علوم در همين زمينه خاطرنشان كرد: همچنين موضوع فضاسازي و نوپردازي مناسب نيز براي اين اماكن مورد تاكيد ويژه قرار دارد، ضمن اينكه تلاش مي‌كنيم مفاهيم و مضامين ايثار و شهادت در اين اماكن به خوبي جلوه‌گر باشد.

دارا با بيان اينكه مشخصات و وصيت‌نامه شهدا بايد در اين پرديس‌ها وجود داشته باشد، گفت: در همين زمينه از عناصر نمادين عزاداري ائمه، آيات و احاديث مذهبي و همچنين خاطرات و مطالب مربوط به دوران دفاع مقدس نيز استفاده خواهد شد.

وي در پايان تصريح كرد: منابع مالي احداث پرديس شهدا از معاونت فرهنگي و اداره‌كل شاهد و ايثارگران وزارت علوم، بنياد شهيد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و دانشگاه‌ ميزبان تامين خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: