محققي: بودجه آموزش سخاوتمندانه ديده شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
محققي: بودجه آموزش سخاوتمندانه ديده شود
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه هنوز سرانه آموزشي سال 90 در حوزه علوم پزشکي تعيين نشده است، يادآور شد: بودجه بخش آموزش سرمايه گذاري است و بايد سخاوتمندانه ديده شود.

دکتر محمدعلي محققي در گفتگو با مهر افزود: بودجه هاي بخش آموزش علوم پزشکي در دو بخش دانشگاهي و ستادي ديده مي شود که بخش عمده آن دانشگاهي بوده و به صورت سرانه آموزشي ميان دانشگاه ها توزيع مي شود.

وي افزود: هنوز سرانه آموزشي سال 90 به طور دقيق اعلام نشده است اما بخش عمده اي از بودجه که براي آموزش تعيين کننده است ، مربوط به ساختارهاي توسعه اي دانشگاه ها و نيروي انساني مخصوصاً حقوق هيئت علمي است.

محققي يادآور شد: سرانه آموزشي و بودجه علوم پزشکي بايد سخاوتمندانه ديده شود چرا که اين بودجه هزينه نبوده و به نوعي سرمايه گذاري است که در اعداد و ارقام بودجه اي ديده نمي شود.

معاون آموزشي وزارت بهداشت، ارتقاي سطح علمي دانشگاههاي علوم پزشکي، توليدات علمي در قالب مقالات، ارتقاي فرهنگ و تحکيم ميراث پزشکي و تاکيد بر سلامت را از جمله مهمترين فعاليت هاي دانشگاه هاي علوم پزشکي برشمرد و گفت: اين توليدات علمي با بودجه مناسب ادامه مي يابد.

پيش از اين دکتر مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در گفتگو با مهر با اشاره به ميزان افزايش بودجه اي که از سوي معاونت بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري براي اين وزارتخانه اعلام شده است ، گفت: اين ميزان بودجه براي وزارت بهداشت و فعاليتهايي که در اين حوزه بايد به ثمر برسد بسيار کم است.

وي يادآور شده بود: بر اساس اعلام معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري بودجه وزارت بهداشت در بخش بودجه جاري 6 درصد و در ساير بخشها 4 درصد رشد خواهد داشت و اين ميزان با توجه به افزايش فعاليتهاي وزارت بهداشت بسيار کم است.

وزير بهداشت همچنين در جمع روساي دانشگاههاي علوم پزشکي نيز تاکيد کرده بود: قطعاً در سطح دانشگاههاي علوم پزشکي با کسري مواجه مي شويم و متمم و اصلاحيه بودجه نيز نخواهيم داشت.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: