خدمات بي دريغ دموكرات ها به رژيم صهيونيستي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خدمات بي دريغ دموكرات ها به رژيم صهيونيستي
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
نانسي پلوسي، سخنگوي كنگره و ديگر رهبران دسته‌چپي دموكرات در طول 4 سال زمامداري خود در كنگره، بيشترين تمركز خود را روي منطقه خاورميانه گذاشتند و به اصطلاح براي رسيدن به اعتدال از ابزارهاي نظامي‌گري، سركوب و تنبيه حداكثر استفاده را كردند.

به طور برجسته پلوسي و ديگر رهبران دموكرات درخواست‌هاي گروه‌ها و سازمان‌هاي متعدد مدافع صلح و حقوق بشر را براي مشروط كردن كمك‌هاي نظامي آمريكا به اسرائيل و ديگر كشورهاي اين منطقه كه استانداردهاي اوليه حقوق بشر را ناديده مي‌گيرند، رد كردند. بعلاوه در واكنش به اعلام نگراني شوراي حقوق بشر سازمان ملل از نقض آشكار حقوق انساني توسط رژيم صهيونيستي و ديگر متحدان آمريكا در منطقه، پلوسي و متحدان وي اختصاص هر گونه كمكي را از سوي اين كشور به بودجه سالانه اين شورا ممنوع كردند، در حالي كه همه اعضاي سازمان ملل موظف به حمايت از اين نهاد براي انجام تعهدات خود هستند.اين كه دموكرات‌ها به صورت رسمي از مخالفت ديرينه خود با تشكيل دولت فلسطيني در دهه 90 دست كشيده بودند، مساله بغرنج ديگري بود. با اين حال فرمان تخصيص بودجه براي عمليات‌هاي خارجي كه باحمايت حزب دموكرات تصويب شده است شامل چندين بند مشخص مي‌شد كه به صورت كاملا آشكاري با هدف جلوگيري از شكل‌گيري يك دولت پايدار فلسطيني در كنار رژيم صهيونيستي طراحي شده بود.

پشتيباني از مسابقه تسليحاتي

در حالي كه كارشناسان تسليحاتي و ديگر ناظران معتقدند هم‌اكنون خاورميانه تبديل به يك انبار پر از سلاح شده است، پلوسي و حزب دموكرات آشكارا اعلام داشتند از نظر آنان منطقه هنوز به اندازه كافي مسلح نيست و آمريكا بايد همچنان به ايفاي نقش خود به عنوان تامين‌كننده تسليحات براي بيشتر دولت‌هاي منطقه ادامه دهد. در زماني كه به دليل ركود اقتصادي حاكم بر آمريكا بسياري از معلمان، كارگران، مددكاران سلامت و بسياري ديگر از شهروندان اين كشور كار خود را به خاطر عدم حمايت‌هاي دولتي از دست مي‌دهند، حزب دموكرات ميلياردها دلار از درآمدهاي مالياتي اين كشور را صرف كمك نظامي به رژيم صهيونيستي و همسايگان عرب آن مي‌كند و آنان را به سلاح‌هاي فوق‌پيشرفته تسليح مي‌نمايد.

پلوسي و حزب دموكرات بتازگي اعلام كردند كه هرگز درخواست عفو بين‌الملل و ديگر گروه‌هاي حقوق بشر براي تعليق كمك‌هاي نظامي آمريكا به اسرائيل را نخواهند پذيرفت. ارتش رژيم صهيونيستي سال گذشته از سلاح‌هاي ساخت آمريكا در جنايات جنگي در طول تجاوز به نوار غزه استفاده كرد كه بسياري از گروه‌هاي حقوق بشري را واداشت از آمريكا بخواهند در مورد مسلح كردن اسرائيل به جنگ‌افزارهاي فوق‌پيشرفته بازنگري كند. با وجود كاهش شديد بودجه عمومي بسياري از برنامه‌هاي داخلي، دموكرات‌ها در كنگره به افزايش كمك‌هاي نظامي به اسرائيل تا مرز 4‌/‌3 ميليارد دلار راي دادند. علاوه براين، در حالي كه به طور معمول كمك‌هاي مالي ـ نظامي خارجي بايد فرآيندي چندين ماهه را طي كند، كنگره اختصاص اين بودجه را تنها پس از 30 روز از تصويب قانوني دانست؛ مساله‌اي كه كابينه راست‌گراي نتانياهو را قادر مي‌سازد تا به صورت مستقيم اين بودجه را از خزانه دولت آمريكا تحصيل كند.

علاوه بر كمك نظامي به رژيم صهيونيستي، آمريكا 3‌/‌1 ميليارد دلار نيز به ديكتاتوري حسني مبارك در مصر، 235 ميليون دلار به پادشاهي اردن و 12 ميليون دلار نيز به رژيم سركوبگر تونس كمك نظامي مي‌كند. تنها كشور ديگري كه خارج از اين منطقه مشمول كمك‌هاي نظامي آمريكا در اين قانون مي‌شود، كلمبياست كه بدترين وضعيت حقوق بشر را در بين دولت‌هاي آمريكاي لاتين دارد. كنگره همچنين كمك نظامي اندكي كه سال گذشته براي لبنان در نظر گرفته بود را در تلافي درگيري مرزي بين يك سرباز اسرائيلي و 3 لبناني كه منجر به كشته شدن اين سرباز شد، قطع كرد. در عوض، در واكنش به جنگ سال 2006 اين رژيم كه منجر به كشته شدن حداقل 800 غيرنظامي لبناني شد، كنگره كمك نظامي به رژيم صهيونيستي را حتي افزايش داد؛ مساله‌اي كه نشان مي‌دهد براي اين سياستمداران، قتل صد‌ها غيرنظامي لبناني توسط سلاح‌هاي آمريكايي كاملا قابل تحمل است، ولي تنها مرگ يك سرباز اسرائيلي به هيچ وجه قابل پذيرش نيست.

كارشكني در مسير دولت فلسطيني

وقتي دولت‌هاي اروپايي به اين نتيجه رسيدند كه نوعي اتحاد ملي بين جنبش فتح و بخشي از اعضاي ميانه‌رو‌ حماس براي پيشرفت فرآيند صلح لازم است، پلوسي و همقطارانش تلاش كردند در مسير اين تلاش‌ها كارشكني كنند. درحالي كه دموكرات‌ها هيچ‌ قصدي براي محدودسازي ميلياردها دلار كمك به كابينه ائتلافي رژيم صهيونيستي كه از احزاب افراط‌گراي دست راستي تشكيل شده كه حتي موجوديت فلسطيني‌ها را به رسميت نمي‌شناسند، ندارند. در همان حال ضمن انكار خشونت‌هاي اين رژيم، خلع‌سلاح فلسطينيان و پذيرش موافقت‌نامه‌هاي پيشين ازجمله نقشه راه را از شروط ابتدايي حمايت از فلسطينيان عنوان مي‌كنند. در واقع موافقت‌نامه نقشه راه آشكارا تمام شهرك‌سازي‌هاي جديد اين رژيم را ممنوع اعلام كرده است، اما رژيم صهيونيستي هيچ اهميتي براي اين مساله قائل نبوده و به شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني خود ادامه مي‌دهد. دموكرات‌هاي كنگره از فلسطينيان انتظار دارند براي آن كه از حمايت آنان برخوردار شوند به تمام مفاد اين توافق‌نامه پايبند بمانند.

به زبان ديگر، از ديد پلوسي و ديگر رهبران حزب دموكرات در كنگره، فلسطينيان در مواردي چون تشكيل دولت، امنيت يا تعهدات بين‌المللي داراي حقوق برابري با اسرائيلي‌ها نيستند. دموكرات‌ها در واقع در مسير هر دولت فلسطيني كه كمترين مخالفتي با اشغالگري‌هاي رژيم صهيونيستي داشته باشند سنگ‌اندازي مي‌كنند، اما هيچ مشكلي با پرداخت ميلياردها دلار پول ماليات مردم آمريكا به رژيم اسرائيلي كه بشدت نژادپرست و ضد فلسطيني است، ندارند. تنها واژه‌اي كه مي‌تواند چنين استانداردهاي دوگانه‌اي را توضيح دهد يك كلمه است: تبعيض‌ نژادي‌.

اقدامات عليه پناهندگان فلسطيني

كمك‌به مهاجران و پناهندگان موضوعي ديگر است كه گرايشات ضدفلسطيني پلوسي و ديگر رهبران دموكرات را آشكار مي‌سازد. چندين جمعيت مهاجر در سراسر جهان وجود دارند كه سازمان ملل با همراهي ايالات متحده به آنها ياري مي‌رساند. از برجسته‌ترين عمليات‌هاي امدادرساني به پناهندگان مي‌توان به اقدامات مربوط به مهاجران رواندايي، كرد، كنگويي، افغاني، عراقي، سوماليايي و ديگر مناطقي كه گروه‌هاي تروريستي در آن كشورها‌فعاليت دارند يا سال‌هاي پيش فعاليت داشته‌اند، اشاره كرد. با اين حال پلوسي و دموكرات‌ها براي محروم كردن آوارگان فلسطيني از اين كمك‌ها به وزارت خارجه دستور داده‌اند با سازمان ملل همكاري كنند تا بتوانند استراتژي جديدي را بيابند كه از طريق آن بتوانند كساني را كه معرض اقدامات تروريستي قرار دارند، شناسايي كنند.

نكته: حزب دموكرات مي‌توانست با حمايت از طرفين ميانه‌رو‌ فلسطيني و اسرائيلي از داشتن اكثريت در كنگره و كاخ سفيد نهايت استفاده را ببرد، اما در عوض پلوسي و ديگر رهبران كنگره به حمايت بيش از حد از جنگ‌افروزي‌ تندروهايي چون نتانياهو پرداختند

با وجود چنين كمك‌هاي اندكي كه بشدت مشروط و به صورت غيرمستقيم براي بيش از 3 ميليون پناهجوي فلسطيني در كشورهاي مجاور در نظر گرفته شده، طرح‌هاي تصويبي توسط كنگره در دوره پلوسي تضمين مي‌كرد كمك‌هاي اين كشور به مهاجران يهودي كه در مناطق اشغالي فلسطين اسكان مي‌يابند كمتر از 30 ميليون دلار در سال نباشد.

در سال‌هاي اخير رژيم صهيونيستي به طور متوالي درصدد تشويق يهوديان سراسر جهان به مهاجرت به شهرك‌هاي غصب شده در مناطق كرانه باختري و بلندي‌هاي جولان در فلسطين اشغالي است. توسعه اين شهرك‌سازي‌ها كاملا مغاير با قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و ديوان دادگسترى بين‌المللى است. كاملاً آشكار است كه كمك‌هاي دولت آمريكا به مهاجران اسرائيلي اين شهرك‌ها در راستاي اهداف رژيم نامشروع اسرائيل و به قصد تشويق هرچه بيشتر مهاجرت يهوديان به اراضي اشغالي فلسطين و سوريه صورت مي‌پذيرد و از اين رو احتمال شكل‌گيري هرگونه صلح پايداري را در منطقه كمرنگ مي‌كند.

البته كمك مالي مشروط دولت آمريكا به آوارگان فلسطيني منطقه كرانه باختري حتي به دولت خودگردان فلسطيني به رهبري محمود عباس ـ كه متحد نزديك آمريكاست ـ نيز داده نمي‌شود. در عوض كمك‌هاي اقتصادي به اسرائيل از قديم مستقيم به اين رژيم داده مي‌شود و به طور متوسط بيش از 15 برابر كمك‌هاي تخصيصي به فلسطينيان است. در حالي كه درآمد سرانه فلسطينيان در مناطق كرانه باختري و نوار غزه چيزي كمتر از يك بيستم درآمد سرانه اسرائيلي‌هاي يهودي است. در واقع دولت آمريكا به اسرائيل كمك مي‌كند تا براي شهروندان خود، بودجه لازم جهت مراقبت‌هاي پزشكي در سراسر دنيا، هزينه‌هاي سنگين تحصيلات دانشگاهي و ديگر برنامه‌هاي دولتي را تامين كند، در حالي كه حتي كنگره و دولت آمريكا قادر نيستند همين امكانات را براي شهروندان خودشان تامين كنند. تخصيص بودجه امسال بشدت نيازمند طي شدن مراحل پيچيده و سخت بوده و بررسي‌هاي شديد، گزارش‌هاي مو به مو و قوانين مميزي سنگين را در پي داشته است. همچنين شرايطي مانند عدم كمك به سازمان خبر پراكني فلسطين وضع شده است كه در مورد هيچ ملت ديگري مشابه آنها وجود ندارد. باوجود پيشرفت‌هاي محسوسي كه سلام فياض، نخست‌وزير دولت خودگردان در مبارزه با فساد دولتي داشته است، پلوسي و دموكرات‌ها شرط و شروط و حسابرسي‌هاي بسيار بي‌رحمانه‌اي را به منظور دريافت كمك‌ از آمريكا براي دولت خودگردان وضع كرده‌اند، چيزي كه از زمان دولت بسيار فاسد ياسر عرفات تاكنون سابقه نداشته است.

هدف نهايي دموكرات‌ها از اين اقدامات هرچه سخت‌تر كردن شرايط براي فلسطينياني است كه همين حالا نيز از محاصره توسط حكومت تحت حمايت آمريكا رنج مي‌برند و از حداقل نياز مراقبت‌هاي بهداشتي، آموزشي، مسكن و توسعه اقتصادي بي‌بهره هستند.

مخالفت با دولت فلسطيني

با اين‌كه ايالات متحده بزرگ‌ترين پشتيبان سياسي، اقتصادي و نظامي دولت‌هاي سركوب‌گر در خاورميانه ـ ازجمله حكومت‌هاي كاملا سلطنتي، دولت‌هاي نظامي و ارتش‌هاي اشغالگر ـ در جهان به شمار مي‌آيد بسيار عجيب به نظر مي‌رسد، زيرا غير دموكرات‌ترين دولت‌هاي جهان نيز براي تخصيص بودجه مصوب ‌ دولت خودگردان چنين شروطي تعيين نمي‌كنند.

مسائلي از قبيل قوه قضاييه مستقل، احترام به حقوق شهروندان و بسياري ديگر از شروط كه دولت نيم‌بند خودگردان با شرايط فعلي هرگز نمي‌تواند چنين شرايطي را برآورده كند و پيام تلويحي آن براي اين دولتمردان تنها حذف اين كمك‌ها خواهد بود؛ همچنين اين حمايت‌ها منوط به رعايت ليست بلندبالايي از معيارها از سوي فلسطينيان شده است كه از آن به عنوان الزامات امنيتي اسرائيل ياد مي‌شود؛ شرايطي كه در مورد هيچ ملت ديگري در جهان اجرا نمي‌شود.يكي از اهداف ديگر پلوسي و ديگر رهبران دموكرات سرپوش نهادن بر آرزوي ديرين فلسطينيان براي بازپس‌گيري بخش عرب‌نشين شرق بيت‌المقدس است كه از زمان جنگ اعراب و اسرائيل در سال 1967 به اشغال اين رژيم درآمده است. علاوه بر اهميت مذهبي كه شهر بيت‌المقدس براي فلسطينيان مسلمان و مسيحي دارد، اين شهر از قديم به عنوان مهم‌ترين مركز فرهنگي، اقتصادي، سياسي و آموزشي نزد فلسطينيان از اهميت خاصي برخوردار بوده و همچنين بزرگ‌ترين جمعيت فلسطيني را در سراسر دنيا در خود دارد. به دليل اهميت بسيار زياد اين شهر هم براي فلسطينيان و هم اسرائيلي‌ها هرگونه صلح پايداري نيازمند شناسايي اين شهر به عنوان پايتخت هر دو كشور اسرائيلي و فلسطيني خواهد بود.

حزب دموكرات مي‌توانست با حمايت از طرفين ميانه‌رو‌ فلسطيني و اسرائيلي از داشتن اكثريت در كنگره و كاخ سفيد نهايت استفاده را ببرد، اما در عوض پلوسي و ديگر رهبران كنگره بدون هيچ مخالفتي از سوي اوباما و كاخ سفيد به حمايت بيش از حد از جنگ‌افروزي‌ تندروهايي چون نتانياهو و در همان حال تنبيه ميانه‌روهايي چون محمود عباس و فياض پرداختند. اكنون جمهوريخواهان آماده هستند تا اين سياست فاجعه‌بار را با شدت بيشتري در آينده پي گيرند.

truth-out.org / مترجم: محمد علي ماندگاري



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: