تصميمات دولت براي ارتقاي صنعت سينما
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تصميمات دولت براي ارتقاي صنعت سينما
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
تصميمات جديد دولت براي ارتقا و توسعه صنعت سينما در كشور پس از تاييد رييس جمهوري ، از سوي معاون اول رييس جمهوري براي اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ايرنا، اين تصميمات از سوي وزيران عضو كميسيون فرهنگي و بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي ، كشور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهوري و با اصلاح آيين نامه اجرايي ماده 161 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتاعي و فرهنگي اتخاذ شده است.

بر اساس اين مصوبه، به منظور ايجاد انگيزه در سرمايه گذاران و حمايت از احداث و بازسازي مجتمع‌ها ( اعم از سينمايي، ‌تالار نمايش و مجتمع ‌فرهنگي ) و تقويت كاركرد اقتصادي آنها، ‌در صورت هماهنگي طرح با طرح هاي جامع شهري ، ‌شهرداري ها موظفند براي حداقل معادل 60 درصد مجتمع زيربناي سالن‌هاي نمايش فيلم در سينما يا سالن‌هاي اجراي صحنه‌اي در تالار و مجتمع‌فرهنگي، ‌مجوز ساخت واحد‌هاي تجاري و خدماتي را بدون اخذ هر نوع عوارض و هزينه صادر كنند.

بر اين اساس، سازندگان مجتمع‌هاي فرهنگي موظفند با شرايط خاص مندرج در اين مصوبه از مجتمع‌هاي ايجاد شده با كاربري تعيين شده بهره برداري كنند.

در چارچوب تصميمات جديد دولت براي ارتقا و توسعه صنعت سينما همچنين سازندگاني كه در زمين خريداري شده از وزارت مسكن و شهرسازي يا شهرداري، مجتمع احداث كنند، حداقل ده سال از تاريخ انتقال قطعي زمين به نام آنان و قبل از آن حق تغيير كاربري ندارند.

سازندگاني كه زمين متعلق به شهرداري را بدون انتقال مالكيت و در قالب قرارداد ، شخصاً مورد بهره برداري سينمايي ، تالار نمايش و مجتمع فرهنگي قرار مي دهند، نيز به مدت 25 سال حق بهره برداري خواهند داشت.

بر اين اساس ، دارندگان مجوز ساخت تجاري و خدماتي موضوع اين تصويب نامه، حق واگذاري مجوز تجاري دريافت شده از شهرداري به ساير اشخاص حقيقي و حقوقي يا بهره برداري از آن را دارا هستند. اين واگذاري با رعايت مقررات مربوط، منوط به تكميل ، تجهيز و راه‌اندازي سينما است كه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد تاييد قرار گرفته باشد.

بر اساس اين مصوبه، چنانچه شهرداري‌ها راسا يا با مشاركت اشخاص حقيقي و حقوقي براي ساخت بازسازي سينماهاي موجود، از محل وجوه اداره شده مقرر در قوانين بودجه سنواتي كل كشور اقدام به ساخت مجتمع كنند، مي‌توانند در ساعاتي كه به نمايش فيلم اختصاص ندارد، با رعايت مقررات مربوط، آن را براي انجام مراسم و فعاليت هاي فرهنگي وهنري مورد استفاده قرار دهند.

بر اساس مصوبه دولت ، استانداري ها موظف هستند به عنوان حق السهم مشاركت دولت در احداث فضاهاي فرهنگي و هنري و سينمايي از محل اعتبارت مورد عمل خود،30درصد هزينه ساخت و بازسازي سينماهاي موضوع اين ماه در شهرهاي تابعه را از محل كمك هاي فني و اعتباري تامين به صورت بلاعوض و به منظور فوق در اختيار متقاضي اصلي قرار دهند.همچنين تسهيلات اين آيين نامه به متقاضياني تعلق مي‌گيرد كه علاوه بر داشتن ساير شرايط مربوط، حداقل 20درصد هزينه مورد نياز طرح را تامين كنند.

بر اين اساس، در صورت نبود متقاضي براي احداث سالن سينما در مراكز شهرستا نهاي فاقد سالن سينما، شهرداري هاي مراكز شهرستان موظفند با مشاركت استانداري ها نسبت به احداث سالن هاي سينما اقدام كنند و استانداري ها نيز موظفند 50درصد هزينه ساخت سينما را به صورت كمك تامين و براي احداث سالن در اختيار شهرداري ها قرار دهند.

بر اساس اين مصوبه ، گنجايش سينماهايي كه با استفاده از تسهيلات اين آيين نامه ساخته مي شوند نبايد از يكصد صندلي كمتر باشد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: