قطبي: شك ندارم برنده‌ايم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قطبي: شك ندارم برنده‌ايم
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 9
نویسنده : مولوی
حساسيت در اوج خودش قرار دارد. اينجا نه مرحله گروهي است كه امتيازات از دست رفته يك بازي را با بردن بازي بعدي جبران كرد و نه نيمه‌نهايي است كه اگر باختيم به كسب عنوان سومي جام دلخوش كنيم. در مرحله حذفي يك اشتباه و يك غفلت به معناي خداحافظي با جام است و همين شرايط التهاب‌ها را براي بازي امشب دوچندان مي‌كند.

ساعت به 55‌/‌19 كه برسد بايد خودمان را براي 2 ساعت استرس مطلق آماده كنيم، با هر توپي كه نصيب مهاجمان ما مي‌شود يا هر توپي كه روي دروازه ما مي‌آيد. اين‌كه هر دو تيم قدرت بردن يكديگر را دارند، بر هيجان اين بازي اضافه مي‌كند و البته اضطرابي ناخواسته را در ذهن و دل ميليون‌ها فوتبالدوستي كه فقط چشم به پيروزي تيم ملي دارند، به‌وجود مي‌آورد.

اين بازي واقعا حساس است. اصولا نام روشن ايرماتوف هر جا كه باشد نشان از حساسيت بالاي آن بازي دارد. از بازي بزرگ آلمان و آرژانتين در جام جهاني 2010 گرفته تا همين بازي ايران و عراق در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا؛ هركدام در جاي خود آنقدر حساسيت داشت كه اين داور ازبك را براي قضاوت آن انتخاب كنند و حالا يك بازي بزرگ ديگر را به بهترين داور اين 3 سال اخير آسيا داده‌اند تا مشخص شود ايران ـ كره‌جنوبي نه فقط براي دو كشور، كه براي كل آسيا اهميت دارد.

به تمام اين حساسيت‌ها بايد كري‌خواني سرمربي كره‌جنوبي را هم اضافه كرد. «چو وانگ رائه» در كنفرانس خبري قبل از بازي قاطعانه از پيروزي تيمش حرف زد و اين‌كه تيم ملي ايران در اين بازي چاره‌اي جز وقت تلف كردن نخواهد داشت. او براي آن‌كه اعتماد به‌نفس كاذبي را به شاگردانش القا كند، حتي گفت كه ايراني‌ها از روبه‌رو شدن با كره‌جنوبي ترس دارند و دوست داشتند در اين مرحله به مصاف استراليا بروند. البته افشين قطبي همه اينها را يك جنگ رواني مي‌داند و معتقد است سرمربي كره به خاطر ترس از ايران كري مي‌خواند: «وقتي تيمي بازيكنان خوبي داشته باشد، نيازي به وقت تلف كردن ندارد و مي‌تواند با به دست گرفتن بازي نتيجه را به دست بياورد. كره‌اي‌ها هم بايد به فكر تيم خودشان باشند.

من فكر مي‌كنم كسي كه كري مي‌خواند از روي ترس و اضطراب اين كار را مي‌كند. من احساس مي‌كنم بازيكنان و سرمربي تيم كره‌جنوبي تحت فشار زيادي هستند. آنها از نظر رواني نمي‌توانند با ما رقابت كنند. من روان‌شناس خوبي در فوتبال هستم و به شما مي‌گويم كه ما جنگ رواني را برده‌ايم. براي ما مهم نيست آنها كه هستند و بازيكنانشان در كجاي اروپا بازي مي‌كنند. بازيكنان ما ايمان دارند كه در بازي با كره موفق خواهيم شد. كره پله‌اي است كه براي صعود به مرحله بعد بايد از سد آن بگذريم و در قلبم هيچ شكي ندارم كه اين كار را انجام مي‌دهيم.»

قطبي كه براي بردن بازي امشب سرشار از عزم و اراده است، براي اين ادعا كه ما جنگ رواني را برده‌ايم، دلايل زيادي دارد: «ايران در جام ملت‌هاي آسيا تنها تيمي بوده است كه در هر سه بازي پيروز شده و با 9 امتياز به دور بعد صعود كرده است و تنها تيمي است كه از 22 بازيكن خودش استفاده كرده و تنها تيمي خواهد بود كه بدون شكست قهرمان مي‌شود. اين موفقيت ما به اين دليل بود كه روي جزئيات بازي‌هايمان، نظم و انضباط تيمي، بدنسازي، مسائل رواني و دوستي در تيم تمركز كرديم و نشان داديم لياقت قهرماني را داريم. اين را مردم ايران باور كردند و بازيكنان ما هم حس مي‌كنند كه دعاي مردم پشت سرشان است.»

قطبي حتي سر سوزني هم به باخت فكر نمي‌كند. او در پاسخ به اين سوال كه اگر نتيجه به نفع كره‌جنوبي رقم بخورد چه اتفاقي خواهد افتاد، مي‌گويد: «وقتي تيمي سازماندهي خوبي داشته باشد، اين اتفاق برايش نمي‌افتد. ما تيمي ساخته‌ايم كه اگر در روز خوبش هم نباشد به دليل سازماندهي و برنامه‌اي كه دارد، خوب بازي مي‌كند. البته هيچ تيمي نمي‌تواند هميشه خوب بازي كند، ولي ما با روحيه خوب و تاكتيك مناسبي كه داريم در بازي با كره‌جنوبي برنده هستيم.»

تيم ملي براي بردن اين بازي به اندازه 35 سالي كه از آخرين قهرماني‌اش در آسيا مي‌گذرد، انگيزه دارد. البته براي بردن كره‌جنوبي فقط اين انگيزه نمي‌تواند كافي باشد، چون آنها هم به عنوان يكي ديگر از قطب‌هاي سنتي فوتبال آسيا 51 سال است كه جام قاره كهن را بالاي سر نبرده‌اند. خرافات هم امشب به كمك ما نخواهد آمد. اين‌كه در 4 مرحله يك‌چهارم قبلي جام ملت‌ها 2 بار ما كره‌اي‌ها را برده‌ايم و 2 بار آنها و حالا نوبت ايران است كه برنده باشد فقط براي روي كاغذ قشنگ است. امشب تيم ملي بايد از تمام داشته‌هايش به بهترين شكل استفاده كند. از حضور 5 ساله افشين قطبي در كره‌جنوبي و شناخت ارزنده اين مربي از حريفي كه پيش روي ماست تا انسجامي كه تيم ملي در 3 بازي مرحله گروهي به آن رسيده و روحيه پيروز شدن كه حالا نزد تك تك بازيكنان ايران به وضوح موج مي‌زند، همگي بايد به اندازه يك 90 دقيقه يا شايد هم يك 120 دقيقه به كار گرفته شود تا تيم ملي از سد يكي از سرسخت‌ترين حريفانش در آسيا بگذرد.

پيروزي ژاپن 10 نفره

نخستين ديدار مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي جام‌ملت‌هاي آسيا ديروز در شرايطي بين تيم‌هاي قطر و ژاپن برگزار شد كه نگاه فوتبالدوستان ايراني به اين بازي معطوف شده بود، چرا كه برنده اين ديدار در مرحله نيمه‌نهايي حريف تيم پيروز ديدار امشب ايران و كره‌جنوبي مي‌شد.

در ديداري سنگين و پربرخورد كه به اخراج مدافع ژاپن در دقيقه 62 همراه بود، شاگردان آلبرتو زاكروني با نتيجه 3 بر 2 قطررا شكست دادند تا حزن و اندوه را بر ميزبان و خيل‌تماشاگرانش تحميل كنند.

امروز در ديگر بازي مرحله يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا، عراق و استراليا از ساعت 55‌/‌16 به مصاف هم مي‌روند.

پيش‌بيني سرمربيان سابق تيم ملي درباره بازي امشب

علي پروين: بازيكنان تيم ملي در اين بازي بايد مراقب سرعت كره‌اي‌ها باشند و در 20 دقيقه اول با ايجاد تاخير و پاس‌هاي كوتاه سعي در كنترل بازي داشته باشند. البته با روحيه بالايي كه در تيم به‌وجود آمده اگر تنها 15 درصد هم شانس با تيم ملي همراه شود پيروزي مقابل كره جنوبي دور از دسترس نيست.

 

 


محمد مايلي‌كهن:
واقعيت اين است كه كره‌اي‌ها مقابل ما هيچ‌وقت راحت نبوده‌اند. البته اين بازي براي هر 2 تيم سخت است. با اين حال من فكر مي‌كنم بتوانيم با استفاده بهتر از ضربات ايستگاهي و كرنرها به نتيجه خوبي برسيم. ديدار فوق‌العاده سختي خواهيم داشت، اما من به موفقيت تيم ملي اميدوارم.






برانكو ايوانكوويچ:
من فكر مي‌كنم تيم ايران تيم بهتري در قياس با كره‌جنوبي است. ايران بازيكناني مانند نكونام، شجاعي، تيموريان، رحمتي و نصرتي دارد كه من با آنها كار كرده‌ام و از كيفيت‌شان آگاهي دارم. همان‌طور كه قبل از جام پيش‌بيني كرده بودم ايران مدعي است. الان هم مي‌گويم ايران برابر كره پيروز مي‌شود.

 


امير قلعه‌نويي:
بايد تمركزمان را براي اين بازي بالا ببريم و براي تك‌تك لحظات آن برنامه داشته باشيم. ما مربيان، اصطلاحي داريم كه مي‌گوييم در بازي‌هاي تك حذفي هم دروازه‌ها كوچك مي‌شوند و هم فضا. بنابراين تيمي پيروز مي‌شود كه بتواند از موقعيت‌هاي خود استفاده كند. اگر بتوانيم از موقعيت‌ها استفاده كنيم به پيروزي مي‌رسيم.

 

 

رضا پورعالي / گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: