انيميشن سينا و لاک پشت دانا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انيميشن سينا و لاک پشت دانا
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
مجموعه انيميشن سينا و لاک پشت دانا در دو سري 40 و 50 قسمتي (جمعاً 90 قسمت) و هر قسمت حدود 8 دقيقه (درمجموع 720 دقيقه) به همت صدا و سيماي خراسان رضوي و به تهيه کنندگي سعيد شاکري درحال توليد است.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از سايت معاونت امور مجلس و استانهاي صدا و سيما ،سعيد شاکري تهيه کننده اين مجموعه ميگويد :توليد سري اول اين مجموعه از ابتداي سال 88 آغاز شد و هم اکنون تمامي مراحل متحرک سازي آن به اتمام رسيده و تا پايان سال 89 آماده پخش خواهد شد.

وي افزود: موضوعات سري دوم نيز به تأييد مرکز خراسان رضوي رسيده و در مرحله تحقيق و نگارش فيلمنامه است. شاکري آموزش مسائل علمي و پاسخ به بسياري از سؤالها و چراهاي کودکان در قالب يک داستان شاد،انتقال خصايص اخلاقي، تربيتي، علمي و بهداشتي در قالب داستان هاي فانتزي، جذاب و با سبکي جديد وخلق و ارائه لحظات سرگرم کننده ، شاد و ديدني براي مخاطبان کودک را از جمله مهمترين اهداف اين مجموعه عنوان کرد.

خلاصه داستان:

سينا پسر بچه 6 ساله اي است که به همراه پدر خود در شهر کوچکي زندگي مي کند. سينا قهرمان داستان ،دوستاني مانند يک کلاغ به نام زاغي و همچنين چند بچ? هم سن و سال خود به نام هاي شايان (يک پسر بچه تپل و بامزه) و همچنين يک خواهر و برادر ديگر به نامهاي آرمين و آنيتا- که آنان نيز از دوستان سينا هستند- دارد.

شروع داستان با وارد شدن يک لاک پشت دانا به زندگي سينا آغاز مي شود. اين لاک پشت توسط پدر سينا در روز تولدش و به خاطر علاقه او به حيوانات به وي هديه داده مي شود.

لاک پشت دانا که قدرتهاي عجيت و خارق العاده اي دارد و بسيار با مزه و دوست داشتني است، در هر قسمت و در يک داستان و ماجراي مهيج و جذاب که براي سينا و يا ديگر کاراکترهاي داستان اتفاق مي افتد، تمامي سؤالها و چراهاي آنان را در زمينه هاي مختلف مسايل علمي، آموزشي، بهداشتي و ... که معمولاً براي بسياري از کودکان در اين سنين پيش مي آيد و مرتبط با موضوع همان قسمت است ، را به صورت کاملاً ساده و قابل فهم ( البته همراه با تصوير و انيميشن و با صفحه جادويي خود ) توضيح مي دهد.

در سري دوم اين مجموعه نيز کاراکترهاي ديگري همچون مادر سينا که در سري اول بخاطر سفر کاري حضور نداشته و يک گربه با مزه به اسم پنجول و کاراکترهاي ميهمان متناسب با موضوع هر قسمت به اين داستان اضافه مي شوند که در مجموع و با توجه به موضوعات متنوع هر قسمت تعداد کاراکترهاي اين مجموعه به حدود 60 کاراکتر خواهد رسيد.

(بسياري از موضوعات اين مجموعه از مطالب کتب آموزشي دوران پيش دبستاني و اول تا پنجم ابتدايي که مورد تأييد سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي است، انتخاب شده که براي درک بيشتر موضوعات توسط مخاطب، سعي شده تا از اعجاز هنر انيميشن و با استفاده از داستان هاي جذاب مرتبط با موضوع هر قسمت استفاده شود.)

تکنيک ساخت مجموعه انيميشن سينا ولاک پشت دانا :

اين مجموعه با دو تکنيک، سه بعدي فول (دربخش هاي داستاني) و دو بعدي (در بخش مباحث آموزشي) توليد شده است.
 
عوامل توليد مجموعه انيميشن سينا ولاک پشت دانا :

تهيه کننده: شرکت سينمايي آرتمن (پارسيما)؛ کارگردانان: سعيد شاکري، وحيد شاکري؛ کارگردان هنري: مجيد شاکري؛ مدير پخش فني و ديجيتال: مسعود شاکري؛ مدير توليد: ليلا شاکري؛ طراحي کاراکتر: مجيد شاکري، وحيد شاکري، زينب حسيني؛ مدل سازي سه بعدي: مسعود شاکري، وحيد شاکري، ناصر مقدم، حميد موسوي؛
انيماتورهاي بخش سه بعدي: ناصر مقدم، امير عطري، نوشين آذرآز، نازنين سرابي، الهه رجب زاده، سعيده حسيني، اميد شيباني، حميد موسوي، راحله موسوي شاد، منصوره صداقت، ميترا باقري، نرگس روح الامين؛هنرمندان بخش دو بعدي: شفيع آهي، فاطمه دارچيني، حسين مظلومي، زينب حسيني؛ تيم استوري برد: محمد جواندوست، زهره معصومي، زهره اقطاعي، احمد مبلغ زاده، حسين رحمتي،مليحه کامياب و مريم روحي؛ گروه تحقيق و نگارش: سعيد شاکري، عليرضا نعيما، مينا حقيقي، سحر گلناري، غزال مؤذن، آزاده حسيني؛ کامپوزيت و رندر: مسعود شاکري، آرزو لشگري؛امور مالي و تدارکات: رضا ثاني، علي صدقي؛مديرامور داخلي: عليرضا باغبانباشي.

موضوعات سري اول انيميشن سينا ولاک پشت دانا1 عبارتند از:

هديه تولد (لاک پشت ها)، زنبور اين حشره مفيد، ماهي ها، باران، آشنايي با رنگها، بهداشت دندان، فوايد ورزش، گربه سانان، آب مايه حيات، بهداشت، برگه هاي سبز (کاغذ)، کرم هاي خاکي، زلزله (زمين لرزه)، حواس پنجگانه، ميوه و سبزيجات، مهاجرت پرندگان، حيوانات اهلي، پيدايش شب و روز، گياهان، نيرو و حرکت، کسوف و خسوف، پوشش بدن جانوران، باد، آشنايي با فصلها، آشنايي با حشرات (پروانه)، دوزيستان- قورباغه ها، اسکلت، خواب، مورچه ها، زمين و همسايه هاي آن، خفاش ها، آلودگي هوا، پرنده ها، نيروي جاذبه، بازيافت، لانه جانوران، خزندگان، درخت و جنگل ها، عنکبوتها، خواب زمستاني.

موضوعات سري دوم انيميشن سينا ولاک پشت2 عبارتند از:

دريا و اقيانوس، برف و تگرگ، زندگي در قطب، بيابانها، آتشفشانها، برق و الکتريسيته، تلسکوپ و ميکروسکوپ، اکسيژن، رعد و برق، شيشه و آيينه، دوچرخه و موتورسيکلت، هواپيما، زيردريايي، خودرو و تاريخچه پيدايش، روبات ها، قطار، ساعت، مداد و قلم، تلفن (تاريخچه پيدايش)، راديو و تلويزيون، کامپيوتر، پرچم، جزر و مد، خانه و خانه سازي، فضا و فضانوردي، دوربين عکاسي، نفت و گاز و مواد سوختي، آهن ربا (مغناطيس)، صوت و صدا، لامپ و روشنايي، ابرها (انواع ابرها)، سنگ و سنگواره، چرا پرندگان آواز مي خوانند، آشنايي با خاک و انواع آن، چشمه ها و آبفشانها، غارها، پول و تاريخچه پيدايش آن، عينک، شکلهاي مواد (جامد، مايع، گاز)، غذاي حيوانات، کفش، عکاسي و فيلمبرداري، قلب انسان، مغز انسان، نان چگونه تهيه مي شود، قطب نما چگونه کار مي کند، شهاب سنگ چيست، چرا پشه نيش مي زند، شکلات چگونه ساخته مي شود، چرا گرسنه و يا تشنه مي شويم.
توضيح اينکه دسته بندي موضوعات بر اساس علوم طبيعي، اکتشافات، اختراعات، شگفتي هاي جهان خلقت صورت گرفته است و در بخش آموزشي هر قسمت سعي شده تا با زباني ساده و همراه با تصاوير انيميشن مخاطب با هر يک از موضوعات آشنا شود.
شاکري هدف اصلي از ساخت اين مجموعه را کمک به کودکان در يادگيري برخي از مسائل طبيعي و علوم قرن حاضر ميداند که اين امر با داستانهايي جذاب و با گرافيکي زيبا صورت مي گيرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: