غرب به جاي تقابل، همکاري کند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
غرب به جاي تقابل، همکاري کند
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : تامين سوخت راکتور تهران که داروي هزاران بيمار را تامين مي کند ؛ کاري بشردوستانه است که غرب نبايد در قبال آن تقابل را انتخاب کند.

به گزارش واحد مرکزي خبر، "علي اصغر سلطانيه" در نشستي با حضور بيش از 100 خبرنگار در مسکو گفت: براي تشريح ابعاد فني ؛ حقوقي و سياسي فعاليت صلح آميز هسته ايران و روشن کردن افکار عمومي روسيه به دور از تبليغات رسانه هاي غربي به مسکو آمده ام.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تبليغات رسانه هاي غربي درباره تاثير ويروس استکس نت در تاسيسات اتمي ايران گفت : هفته قبل در پاريس در جمع نخبگان اين کشور در پاسخ به پرسشي که آيا ويروس استاکس نت سانتري فيوژهاي نطنز را از کار انداخته است اعلام کردم ؛ يک هفته است ويروس پاريسي من را مريض کرده ولي حالم خوب است ؛ سانتريفيوژهاي نطنز هم آلان با هزار دور در ثانيه در حال چرخش هستند و روي نيروگاه بوشهر هم اثري نداشته است.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي با تاکيد بر رعايت اصول حفاظتي و ايمني در تاسيسات اتمي ايران گفت: در بوشهر هم همکاران روس و ايراني با هم همکاري دارند و مراقبت مي کنند که مشکلي ايجاد نشود و با وجود تبليغات غرب ؛ هيچگاه چرنويلي در ايران تکرار نخواهد شد.

سلطانيه گفت: چند سال آمريکايي ها مي گفتند اگر نيروگاه بوشهر درست شود بمب اتمي بيرون مي آيد ؛ سپس گفتند اين نيروگاه ايمن نخواهد بود و خواستند نگراني ايجاد کنند اما نيروگاه اتمي بوشهر زير نظر مجرب ترين متخصصان دنيا و آژانس کنترل شده است و هيچ مشکلي ندارد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره لزوم غني سازي در کشور گفت : بيش از 20 سال قبل وقتي آمريکا سوخت ما را نداد براي مديرکل وقت آژانس بين المللي انرژي اتمي نوشتم که ايران سوخت مي خواهد ؛ او به کشورهاي توليد کننده نامه فرستاد اما هيچ کشوري به ايران پاسخ نداد.

وي افزود: سپس در خبرها شنيدم آرژانتين موفق شد غني سازي کند آن موقع سفير ايران در وين بودم و قراردادي بسته شد.

سلطانيه گفت: آرژانتين مقداري سوخت به ما زير نظر آژانس تحويل داد و راکتور تهران آلان با سوخت آرژانتيني کار مي کند.

وي ادامه داد: يکسال قبل که سوخت رآکتور تهران در حال اتمام بود دوباره نامه اي به مديرکل آژانس نوشتم که آژانس در تامين سوخت براي راکتور تهران کمک کند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي افزود: آقاي البرادعي اعلام کرد روسيه و حتي آمريکا آماده تامين سوخت هستند ولي شرط دارند ؛ سپس هم اعلام کرد فرانسه هم مي خواهد براي ساخت ميله هاي سوخت کمک کند اما گفتند ايران بايد هم پول و هم معادل آن اورانيوم با غناي پايين به ما بدهد.

وي افزود: اين در تاريخ آژانس سابقه نداشت اما بهانه آنها اين بود که آمريکايي ها نگرانند شما با اين مواد تا سال آينده بمب اتمي بسازيد و ما گفتيم که تاسيسات ما زير نظارت آژانس و پلمپ است و تاکنون هم از آن ها بمب در نيامده است.

سلطانيه با تشريح مذاکرات وين گفت: ايران اعلام کرد نگرانيم که اگر مواد با غناي پايين را بدهيم ؛ سوخت را ندهيد و حاضريم مواد در نطنر در ظرفي جداگانه نگه داريم و هر وقت سوخت حاضر و آماده تحويل شد مبادله کنيم که متاسفانه سه کشور حاضر قبول نکردند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي اضافه کرد : سپس با ابتکار ايران ؛ترکيه و برزيل بيانيه تهران امضا شد که اقدام تاريخي ايران براي نشان دادن حسن نيت خود بود اما باز هم قبول نکردند.

وي تصريح کرد: با وجود کارشکني ها ؛ ايران چاره اي جز آغاز غني سازي 20 درصد نداشت که البته تبليغ کردند ايران قادر به غني سازي 20 درصد نيست اما آلان 40 کيلوگرم اورانيوم با غناي تا 20 درصد در کشور توليد شده است.

سلطانيه افزود: پس از آن گفتند ايران قادر نيست ميله هاي سوخت را توليد کند ؛ ولي خوشبختانه ما قادريم ميله هاي سوخت هم توليد کنيم ولي اگر نخستين ميله سوخت در قلب رآکتور قرار گيرد ديگر توجيهي براي مذاکره درباره سوخت وجود ندارد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي تصريح کرد: زمان به سرعت مي گذرد و ايران هنوز به بيانيه تهران متعهد است.

وي همچنين در بخش هايي از صحبت هاي خود تاريخچه اي از آغاز ساخت نيروگاه بوشهر را بيان کرد.

سلطانيه گفت: ايران يک رئاکتور 5 مگاواتي با سوخت 3 درصد پيش از انقلاب اسلامي داشت و کشورهاي غربي از جمله آمريکا ؛ آلمان و فرانسه براي ساخت تاسيسات هسته اي تا ايجاد چرخه سوخت در ايران رقابت مي کردند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: آنها آن زمان هرگز مطرح نکردند که ايران با داشتن گاز و نفت چه توجيهي براي داشتن تاسيسات هسته اي دارد که اين هم استاندارد دو گانه غرب است.

وي افزود: من قبل از انقلاب اسلامي در رآکتور تهران که راديو ايزوتوپ براي توليد دارو توليد مي کند کار مي کردم ؛ آمريکا 2 ميليون دلار براي تامين سوخت آن گرفت ولي با پيروزي انقلاب ملت ايران نه سوخت داد نه پول آن را پس داد.

سلطانيه گفت: آلمان ها هم براي ساخت نيروگاه بوشهر 8 ميليون مارک گرفتند و سپس کار را نيمه کاره رها کردند و رفتند و نيروگاهي که بايد 30 سال قبل برق آن وارد مدار مي شد هنوز نشده است ؛ در حاليکه رآکتور دو قلوي آن در آلمان 30 سال است که الکتريسيته توليد مي کند و اين از ريشه هاي بي اعتمادي ايران به غرب است.

وي افزود: فرانسه هم قرار بود دو واحد در دارخوين بسازد ؛ پول را گرفت و سپس کار را رها کرد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ايران در کارخانه اوروديف فرانسه 10 درصد سهام دار است اما تاکنون هيچ محصولي از آن دريافت نکرده است ؛ کارخانه اي که قبل انقلاب اسلامي در حال ورشکستگي بود و ايران با يک ميليارد دلار وام آن را نجا ت داد.

سلطانيه گفت: اکنون هم فرانسه 50 تن اورانيوم و کيک زرد را که متعلق به ايران است در فرانسه نگه داشته است و تحويل نمي دهد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: بعد از انقلاب اسلامي ؛ ايران تصميم گرفت با سياست دقيق ؛ منطقي و مبتني بر دانش بومي ؛ کار را ادامه دهد. از همه شرکت هاي غربي دعوت شد برگردند و طرح هاي نيمه تمام مثل بوشهر را تمام کنند که نيامدند.

سلطانيه افزود: در نيروگاه بوشهر هم البته روسيه همکاري را ادامه داد و اميدواريم بعد از 30 سال تاخير و يک ميليارد دلار پول اضافه بالاخره برق هسته اي توليد شود.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره علت حرکت ايران به سمت غني سازي گفت: ساخت نيروگاه اتمي هزينه بسيار گراني در مقايسه با سوخت دارد اما اگر سوخت آن تامين نشود ؛ همه سرمايه گذاري ها از بين مي رود.

وي افزود: 7 سال مذاکره تضمين تامين سوخت در سال 1987 در وين با شکست مواجه شد و هيچ تضمين الزام آور حقوقي براي تامين سوخت هيچ کشوري وجود ندارد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي گفت: اگر گزارش هاي قبلي آقاي البرادعي را ببينيد 1987 زماني است که ايران به سمت غني سازي و خودکفايي حرکت کرد چون از سازمان هاي بين المللي نااميد شديم .

سلطانيه افزود : آلان هم هيچ سند بين المللي که به ايران تضمين دهد که اگر نيروگاه داشته باشيد سوختش تضمين مي شود وجود ندارد.

وي گفت: ما غني سازي را شروع کرديم ؛ آن هم در دوران تحريم و موفق شديم و ايران کاملا بر صنعت غني سازي مسلط است و به هيچ وجه فعاليت صلح آميز هسته اي را رها نخواهد کرد.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي تصريح کرد: البته ايران به عنوان يک کشور مسئول ؛ همواره همکاري با آژانس را ادامه خواهد داد.

سلطانيه در پاسخ به پرسشي درباره سفر نمايندگان کشورها به ايران گفت: اين سفر به منظور آگاهي سفيران کشورهاي مختلف در آژانس بين المللي انرژي اتمي و ديدار نزديک آنها از آنچه درباره ايران مطرح مي شود و در راستاي سياست شفاف سازي انجام شد.

وي خاطرنشان کرد: ديدار سفيران کشورهاي عضو آژانس با بازرسي ها آژانس متفاوت است ؛ بازرسان متخصصاني هستند که وظيفه خود را مطابق ان پي تي هر روز در تاسيسات ما انجام مي دهند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي افزود: اتفاقا در ديدار سفيران در اراک و نطنز؛ آنها بازرسان را مشاهده کردند که در حال کار هستند.

وي تصريح کرد: بازرسان آژانس همواره با مداخله جويانه ترين روش ها تاسيسات ايران را بازرسي مي کنند.

سلطانيه درباره يکي از نتايج اين سفر گفت: رسانه هاي غربي تبليغ مي کردند که فعاليت ايران زيرزميني و غير صلح آميز است اما وقتي با سفرا نزديک تاسيسات آب سنگين اراک و نطنز شديم ؛ اين تاسيسات از کيلومترها دور تر و از جاده اصلي مشاهده مي شد و سفرا اين را لمس کردند .

وي با رد نگاه غيرکارشناسي ديپلمات ها در اينگونه ديدارها گفت: ديپلمات ها مي توانند اطلاعات درست را از نادرست تشخيص دهند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: سفيران ديدند که دوربين هاي آژانس 24 ساعته همه چيز را کنترل مي کند و پلمپ آژانس در تاسيسات وجود دارد و يک گرم اورانيوم بدون نظارت آژانس نمي تواند از تاسيسات اتمي ايران خارج شود و البته مشاهده کردند که سانتريفيوژها با 1000 دور در ثانيه همگي در حال کار هستند.

وي با بيان اينکه بازديد سفرا هيچ ارتباطي با مذاکرات1+5 ندارد گفت : قبلا هم در سال هاي 2004 و 2007 سفراي کشورهاي مختلف از تاسيسات هسته اي ايران ديدن کرده بودند.

سلطانيه افزود : اين بار به پيشنهاد من سفراي برخي کشورهاي ديگر مانند روسيه ؛ چين، برزيل ؛ ترکيه و دو سفير اتحاديه اروپا دعوت شدند تا به اکثريت بپيوندند اما به دلايلي نيامدندند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي گفت: اتحاديه اروپا گفت دعوت نامه را به آژانس بدهيد ؛ در حاليکه بازرسان آژانس در ايران هستند ؛ برخي هم گفتند تعويق بياندازند که امکان نداشت و ما براي نظر همه آنها احترام قايل هستيم اما معتقديم فرصت تاريخي را از دست دادند.

سلطانيه درباره تعامل با آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : اين تعامل به دو بخش تقسيم مي شود ؛ يکي تعهدات ايران مطابق ان پي تي و ديگري درخواست هاي فراتر از تعهدات ايران که به بهانه قطعنامه شوراي امنيت است.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي گفت: همه گزارش هاي آژانس 8 سال است که تکرار مي شود که هيچ شواهدي از انحراف در فعاليت هاي ايران مشاهده نشده است.

وي افزود: آژانس قادر است به راستي آزمايي ادامه دهد و اين گواهي صلح آميز بودن کار ماست و اطلاعات آن در سايت آژانس موجود است .

سلطانيه گفت: در قسمت دوم گزارش ها ؛ آژانس از ايران مي خواهد که فعاليت را تعليق کند که ما تعليق نمي کنيم.

وي گفت: قطعنامه شوراي امنيت مي خواهد آب سنگين اراک را که ايزوتوپ براي هزاران بيمار سرطاني توليد مي کند تعليق شود که خلاف اساسنامه است.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: در ديدار سفيران داروهاي توليدي ايران در اراک رونمايي شد ؛ اگر رآکتور بوشهر راه اندازي شود ؛ ايران قادر به توليد انبوه اين داروها و حتي صادارت آن به خارج از کشور خواهد بود.

فرايند غني سازي در ايران هرگز متوقف نخواهد شد

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: فرآيند غني سازي در ايران با قطعنامه ؛ تحريم ؛ تهديد ؛ ويروس و حتي حمله نظامي متوقف نمي شود.
 
علي اصغر سلطانيه در ادامه نشست خبري در مسکو با تاکيد بر اينکه همکاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه دارد گفت : جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي براي اثبات صلح آميز بودن فعاليت صلح آميز هسته اي خود دريغ نکرده است و بيش از 4 هزار نفر روز از تاسيسات ايران آنهم با مداخله جويانه ترين روش ها بازرسي شده که در تاريخ آژانس بي سابقه است .

وي افزود: ايران تاکنون به روش هاي مختلف شفاف سازي کرده است و افکار عمومي جهان مي دانند فعاليت ايران صلح آميز است و هرگونه تهديد تاسيسات اتمي ايران به حمله نظامي محکوم است.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اضافه کرد: ايران چون در اين فناوري خودکفاست ؛ اگر هم به ما حمله کنند ؛ متخصصان متعهد کشور دوباره سانتريفيوژ مي سازند و دوباره غني سازي مي کنيم.

وي افزود: اميدوارم کشورها خود را با واقعيت ايران هسته اي تطبيق دهند و دست از تقابل بردارند و به همکاري روي بياورند.

سلطانيه گفت: ايران بر غني سازي اشراف کامل دارد و به هيچ وجه غني سازي و همکاري با آژانس را تعليق نمي کند.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاکيد بر دستور و فتواي امام خميني(ره) رهبر فقيد انقلاب اسلامي ايران و حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته اي گفت: ايران استفاده و داشتن سلاح هسته اي و کشتار جمعي را حرام مي داند و در جنگ تحميلي 8 ساله با وجود استفاده صدام از سلاح شيميايي ايران اين تعهد خود را اثبات کرد.

وي گفت: دليل ديگر بي نيازي ايران از سلاح هسته اي اين است که به فرض حرکت ايران به سمت سلاح هسته اي ؛ چند سلاح مي توانيم توليد کنيم ؛ آيا مي توانيم با بيش از27 هزار کلاهک هسته اي کشورهاي داراي سلاح هسته اي رقابت کنيم ؛ همان کشورهايي که الآن با آنها در حال مذاکره هستيم.

سلطانيه افزود: ما در اين مذاکرات اعلام کرديم ؛ مذاکره بدون پيش شرط و در شرايط برابر ؛ حال اگر سلاح هسته اي داشته باشيم ؛ چون سلاح کمتري داريم در موضع ضعف خواهيم بود و اين اشتباه راهبردي ايران خواهد بود.

وي تصريح کرد: جمهور اسلامي ايران بدون سلاح هسته اي با 5 کشور هسته اي در شرايط برابر قرار دارد.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين با بيان اينکه قدرت ايران اصول قانون اساسي کشور است گفت: بر اساس اين اصول دسترسي به علم و فناوري حق هر کشوري از جمله ملت ايران است.

سلطانيه در پاسخ به پرسشي درباره توافق سه جانبه تهران گفت: بر اساس بيانيه تهران بين سران برزيل و ترکيه و ايران توافق شد ؛ 1200 کيلوگرم اورانيوم با غناي پايين بدهيم و 120 کيلوگرم اورانيوم غني شده (سوخت) تحويل بگيريم .

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در توضيح اينکه چرا قطعنامه هاي شوراي امنيت اعتبار حقوقي ندارد نيز گفت:

به چهار دليل قطعنامه هاي شوراي امنيت فاقد مبناي حقوقي و اجرايي است. ماده 1230 اساسنامه آژانس مي گويد عدم پايبندي را بايد بازرسان تشخيص بدهند ؛ بازرسان به مديرکل گزارش بدهند و مدير کل به اعضاي شوراي حکام گزارش کند و سپس شوراي حکام مي تواند به شوراي امنيت ارجاع دهد اما سه کشور فرانسه آلمان و انگليس مستقيم پيشنهاد قطعنامه را به شوراي امنيت بردند و متاسفانه قطعنامه گذرانند.

سلطانيه افزود : طبق اساسنامه و ان پي تي ؛ اگر در مواد هسته اي شواهدي بر انحراف باشد ؛ موضوع بايد به شوراي امنيت گزارش شود که در مورد ايران 8 سال است که در گزارش هاي مديرکل آژانس گفته شده است ؛ شواهدي مبني بر انحراف ايران نيست .

وي اضافه کرد: اگر کشوري مانع بازرسي ها شود ؛ يا بازرسان را راه ندهد مانند کره شمالي ؛ طبق قانون مسئله بايد به شوراي امنيت گزارش شود در حاليکه مستندات حاکي از ادامه کار و حضور بازرسان آژانس در ايران است .

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد : در سال 2003 سه کشور اروپايي از ايران خواهش کردند غني سازي را براي مدت کوتاه تعليق کند اما به تدريج قطعنامه گذراندند و دامنه تعليق را گسترش دادند.

وي افزود: آنها سپس گفتند ماشين ها هم نصب نشود ؛ قطعه سازي هم نکنيد و از خط قرمز ما هم گذشتند و گفتند ايران تحقيق و توسعه هم ندارد ؛ يعني 70 ميليون ايراني براي غني سازي فکر نکنند و تعليق را متوقف کنند و اين در حالي است که در مصوبات مذاکرات يک جمله تاريخي آمده است " تعليق اقدامي است داوطلبانه براي اعتماد سازي و الزام آور حقوقي نيست " .

نماينده ايران در آژآنس بين المللي انرژي اتمي گفت: کشورهاي عضو شوراي امنيت بويژه 5 کشور متوجه اشتباهات خود شده اند و اکنون در بن بست هستند؛ بن بست قطعنامه ها و شوراي امنيت که بايد تلاش کنند از اين بن بست آبرومندانه بيرون بيايند و ايران هم آماده همکاري است.

وي گفت: فعاليت اتمي ايران زير نظر آژانس است ؛ چون نهاد تخصصي است و اميدوارم غرب اشتباه خود را جبران کند.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره پيشنهاد تاسيس بانک سوخت نيز گفت: آمريکا و اروپا پيشنهادي براي تاسيس بانک سوخت دادند اما به صراحت اعلام کردند کشورهايي که در شوراي حکام مورد بحث هستند از آن محروم خواهند بود که البته اين پيشنهاد تصويب نشد.

وي درباره موضوع غني سازي در روسيه نيز گفت: قرار بود روسيه سوخت را تا 20 درصد غني سازي کند و تحويل فرانسه بدهد و فرانسه سوخت را به ايران بدهد ؛ که اعلام کرديم وقتي فرانسه 50 تن اوارنيوم طبيعي ايران را 30 سال است نمي دهد چگونه به انها اطمينان کنيم.

سلطانيه گفت: براي اعتماد سازي پيشنهاد دادم اين 50 تن را به روسيه بدهيد تا براي بوشهر استفاده کند که بازهم قبول نکردند.

وي افزود: در متن جديد قرار بود روسيه مسئول و طرف مقابل ما باشد که پيشنهاد ما بود ؛ ولي متاسفانه تاکنون به ميز مذاکره باز نگشته اند و بيش از يک سال است که منتظر سوخت هستيم و رآکتور تهران به همين علت با ظرفيت کم کار مي کند.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد : همکاري نکردن آنها در اين طرح انسان دوستانه ؛ علاوه بر بدبيني بيشتر مردم ايران به غرب ؛ اثر خوبي درباره روسيه هم نداشت.

سلطانيه درباره ذخاير معدني اوارنيوم در ايران هم گفت: ايران تعداد زيادي معدن اورانيوم دارد که دو معدن در حال استفاده هستند و نخستين توليد کيک زرد ايراني وارد تاسيسات يو سي اف اصفهان شده است.

وي افزود: اگر نياز شود کار بهره برداري از معادني که کمتر اقتصادي هستند نيز آغاز خواهد شد که خوشبختانه معدن گچين در بندرعباس اورانيوم عالي دارد و در سطح زمين در دسترس است و کار در معدن ساقند هم به خوبي در حال پيشرفت است و اين در حالي است که يک معدن براي تامين سوخت بوشهر کافي و غني سازي نطنز هم براي تامين سوخت بوشهر طراحي شده است.

سلطانيه همچنين از توليد و راه اندازي نسل هاي 3 و 4 سانتريفيوژها در ايران خبر داد و گفت: اين موفقيت ايران در گزارش مديرکل آژانس هم تاييد شده است.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به کارشکني هاي آمريکا در برخورد جامعه جهاني به تهديدات رژيم صهيونيستي گفت: حمله رژيم صهيونيستي به رآکتور عراق در سال 1982 محکوم شد اما صدام چندين بار با موشک هاي فرانسوي به بوشهر حمله کرد ولي با وجود پيگيري هاي ايران ؛ هيچ کشوري حمله به بوشهر را که بر خلاف همه مقررات بين المللي است ؛محکوم نکرد.

وي افزود: در سال 1990 ايران قطعنامه 533 را به آژانس ارئه کرد و تصويب شد که بر اساس آن هرگونه حمله و تهديد حمله به تاسيسات در حال ساخت و در حال کار خلاف منشور سازمان ملل اساسنامه آژانس و خلاف مقررات بين المللي است و شوراي امنيت بايد سريع با ان مقابله کند.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: دولت بوش و رژيم صهيونيستي بارها تاسيسات هسته اي ايران را تهديد به حمله نظامي کردند ؛ ما هم منعکس کرديم اما سکوت شرم آوري را شاهد بوديم.

سلطانيه تصريح کرد: تاسيسات هسته اي ايران با تهديد جدي روبرو بود و براي حفظ اين تاسيسات نياز به اقدامات جدي داشت ؛ به همين دليل سايت فردو در قم را به عنوان سايت احتياطي در نظر گرفتيم تا فرآيند غني سازي يک لحظه متوقف نشود.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر هم گفت: زمان راه اندازي را بايد از روسها سوال کرد البته زمان زيادي باقي نمانده است.

وي گفت: همکاري روسيه در ساخت و راه اندازي نيروگاه بوشهر جاي تشکر دارد و اين همکاري روسيه قطعا در برنامه توسعه نيروگاههاي هسته اي کشور لحاظ خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: