پديده مدير پروازي توهين به ملت است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پديده مدير پروازي توهين به ملت است
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 3
نویسنده : مولوی
رييس جمهور اصلاح ساختارهاي اداري را ضروري دانست و بر لزوم نهادينه شدن تقوا در سيستم اداري تاكيد كرد و گفت : عينت تقوا در ساختارهاي اداري به معناي حفظ امانت مردم و انجام درست ماموريت ها با كمترين هزينه است .

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد در "هم انديشي تخصصي 10 محور برنامه تحول در نظام اداري" با اشاره به اينكه ساختارهاي اداري از ظرفيت تحول بالايي برخوردار هستند، اظهار داشت : ارائه خدمات با بهره وري بالا ، واقعي و صادقانه اقداماتي ماندگار و ارزشمند است و اگرچه در سالهاي اخير اقدامات ارزشمندي در عرصه خدمات صورت گرفته اما اين ظرفيت وجود دارد كه حجم خدمات به چندين برابر افزايش يابد.

رييس جمهور با اشاره به ويژگي هاي ساختارهاي اداري كنوني گفت : ساختارهاي اداري كنوني به دنبال بسط و گسترش دامنه اختيارات خود هستند و در پنجاه سال اخير هم مدام گسترش پيدا كرده چرا كه به دنبال افزايش اختيارات خود بوده است .

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : حفاظت از موجوديت و مقاومت در مقابل هرگونه تغيير و تحول يكي ديگر از ويژگي هاي ساختارهاي اداري موجود است.

رييس جمهور اضافه كرد : ساختارهاي اداري كنوني همچنين روند ها را پيچيده مي كند و از آنجا كه به دنبال گسترش اختيارات خود است تلاش مي كند همه امور را منوط به خود گرداند .

دكتر احمدي نژاد بهره وري پايين را از ديگر ويژگي هاي ساختارهاي كنوني دانست و گفت : ساختار بوركراسي حاكم بر نظام اداري جمعيت نيروي انساني را به سمت مراكز استان، متمركز مي كند و در مقابل هزينه هايي انجام شده بازدهي پايين است .

رييس جمهور ضرورت تغيير نوع نگاه به سيستم اداري را مورد تاكيد قرار داد و گفت : سيستم اداري در اصل به طور كامل متعلق به مردم است اما ذهنيتي وجود دارد كه هر كس كه در مجموعه اي شاغل است آن مجموعه را متعلق به خود مي داند در حالي كه هم نيروي انساني و هم امكانات موجود در سيستم هاي اداري به مردم تعلق دارد و همه مجموعه بايد خود را كارگر و خادم مردم بدانند .

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : بايد در بخش آموزش مهمترين نكته اي كه روي آن تمركز شود اين است كه در اذهان پرسنل اين موضوع نهادينه شود كه مستخدم و خادم مردم هستند و در كنار آن بايستي نگاه انساني، آرماني و اعتقادي را به سيستم اداري تزريق كرد .

رييس جمهور تصريح كرد : سيستم اداري بخشي در مقابل صنعت ، كشاورزي و تجارت و در رقابت با آنها نيست بلكه بخشي در خدمت ساير بخش هاست از اين رو مسئوليت دارند كه روند ساير امور را تسهيل كنند.

پديده مديران پروازي توهين به ملت است

دكتر احمدي نژاد گفت : در نگاه آرماني و اعتقادي قرار گرفتن در موضع خدمت به ملت ايران و انقلاب تاريخ ساز اين سرزمين اقدام بسيار ارزشمند و مهمي است چرا كه جمهوري اسلامي ايران اتفاقي به وجود نيامده است بلكه گام بلندي در راه رسيدن به آرمانهاي تاريخي بشر است . جمهوري اسلامي ايران برپا شده تا در رسيدن به نقطه موعود جهش ايجاد كند و در ادامه راه انبياء الهي است .

رييس جمهور با بيان اينكه هيچ ملتي در شجاعت ، آرمان خواهي ، يگانه پرستي و ايمان قابل مقايسه با ملت ايران نيست ، اظهار داشت : امروز در مقطع مهم تاريخي و با ماموريت هاي بزرگ و در خدمت بهترين ملت هاي عالم مسئوليت پذيرفته ايم و بايد ماموريت هاي خود را به درستي و با دقت انجام دهيم .

دكتر احمدي نژاد در ادامه مديريت پروازي را توهين به ملت ايران دانست و گفت : اگر در استاني ميليون ها نفر مردم انقلابي و مدافع ارزشهاي اسلامي زندگي مي كنند توهين به آنهاست كه براي اين منطقه از مديران پروازي استفاده شود .

رييس جمهور افزود: متاسفانه در دوره اي چنين مرسوم شد كه ساختمان هاي اداري به بالاي شهر منتقل شوند و باورم اين است كه اين ديدگاه بايد تغيير پيدا كند و مي توان با فروش ساختمان هاي اضافي در تهران هشتاد درصد درآمد حاصل از آن را در فعاليت هاي عمراني و بيست درصد را به امور جاري اختصاص داد.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : در دوره اي مقررات خصوصي سازي عمدتاً براي كساني نوشته شد كه مي خواستند به دنبال خصوصي سازي بودند و نتيجه آن اين شد كه بسياري از مجموعه ها در اختيار خود اين افراد قرار گرفت اين در حالي است كه اين گونه مقررات بايد براي ملت ، كشور و منافع ملي نوشته شود .

رييس جمهور گفت : مي توان با ابتكار عمل هزينه هاي اضافي و مصرفي را كاهش داد و اينگونه هزينه ها را به اشكال مختلف به كارمندان اختصاص داد و در چند سال اخير نيز با اينكه هزينه هاي مصرفي دولت كاهش يافته اما ميزان خدمات افزايش داشته است و اين ظرفيت وجود دارد كه باز هم از هزينه هاي مصرفي كاسته و اين مقدار را به عنوان فوق العاده به حقوق پرسنل اضافه كرد .

دكتر احمدي نژاد افزود: اگر يك گره از كار يك انسان باز شود خدا به اندازه چند هزار حج مقبول به آن كار اجر و پاداش مي دهد از اين رو بايد دست به دست هم ساختارهاي معيوب را اصلاح كرده و در خدمت هر چه بيشتر به مردم گام برداشت .

رييس جمهور توجه به سلامت اداري را مورد تاكيد قرار داد و گفت : انتظار و توقع از سيستم دولتي اين است كه اگر كاري به كارمندان ارجاع داده مي شود كارمندان خود را مسئول اجراي آن بدانند در غير اين صورت شاهد نوعي ناسلامتي اداري خواهيم بود.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اهميت آموزش اداري اظهار داشت : در موضوع آموزش اداري بايد به مشكل اصلي سيستم اداري يعني تغيير و اصلاح روحيه حاكم بر پرسنل توجه داشت . بايد چنان روحيه اي حاكم شود كه بخش مهمي از فعاليت هاي اداري با همت و احساس مسئوليت بالاتر به روز انجام گردد .

رييس جمهور در ادامه اصلاح و تحول در سيستم دولتي را داراي ويژگي هايي دانست و گفت : بايد عاشق خدمت به مردم بود و اين ميراث گرانبهاي بزرگان و رمز همه خوبي ها است تجلي عاشق خدا بودن، عشق به مردم است و بايد براي رسيدن به مراتب بالاتر به دنبال تمرين دوست داشتن و خدمت به مردم بود.

دكتر احمدي نژاد افزود: عينت تقوا در عرصه كار بايد خود را نشان دهد و دستگاه هاي اداري بايستي نماد عشق به مردم باشند و از ا نجام امور مردم لذت ببرند.

رييس جمهور تصريح كرد : اصلاح ساختارهاي اداري و افزايش كيفيت خدمات به مردم زماني درست مي شود كه همه خود را خادم و نوكر مردم دانسته و اين روحيه و فرهنگ در جامعه نهادينه شود . 



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: