اختصاص 3 هزار مشاور براي مدارس مقطع ابتدايي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اختصاص 3 هزار مشاور براي مدارس مقطع ابتدايي
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 3
نویسنده : مولوی
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش، با اشاره به اختصاص سه هزار مشاور تحصيلي به مدارس ابتدايي كشور گفت: به طور قطع اين تعداد مشاور جوابگوي نيازهاي مشاوره تحصيلي مقطع ابتدايي نيست.

به گزارش ايرنا، فاطمه قربان چهارشنبه شب در همايش تحول بنيادين در مقطع آموزش ابتدايي استان قزوين، با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر ايجاد تحول بنيادين در كشور افزود: با توجه به فرمايش معظم له، وظيفه آموزش و پرورش نسبت به ساير دستگاه‌ها و نهادها سنگين تر است چون بعد از خانواده، آموزش و پرورش مهم‌ترين نهاد انسان ‌ساز محسوب مي‌شود.

وي اظهار كرد: جذب و بكارگيري مشاوران تحصيلي در مقطع ابتدايي كار ارزشمندي است كه آثار و پيامدهاي مثبتي در پي خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه تحول بنيادين را بايد از آموزش ابتدايي آغاز كرد، گفت: تحول بنيادين تنها با تغييرساختار محقق نمي‌شود بلكه اين تحول بايد در محتوا و روشها ايجاد شود.

اين مسوول ادامه داد: برهمين اساس ديماه سال گذشته نخستين برنامه وزير آموزش و پرورش تغيير ساختار آموزشي بود كه براي اولين بار و پس از گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي دوره ابتدايي به صورت ويژه ديده شد.

قربان اضافه كرد: با اين تغيير ساختار نظام آموزشي و ويژگي مقطع تحصيلي ابتدايي، به مقام زن نگاه ويژه‌اي شد كه براساس دستور وزير آموزش و پرورش اين جايگاه به بانوان اختصاص يافت.

وي با اشاره به اختصاص 3 درصد از بودجه عمراني استانها به تجهيز مدارس ابتدايي اظهار كرد: اختصاص اعتبار براي تجهيز مدارس به تكنولوژي اطلاعات (IT) بايد در اولويت برنامه‌هاي مديران باشد.

اين مسوول تاكيد كرد: دانش‌آموز امروز را نمي‌توان با علوم ديروز براي فردا آماده كرد؛ برهمين اساس بايد دانش آموزان با تكنولوژي و فناوري‌هاي روز آشنا شوند.

قربان خاطرنشان كرد: شايسته است با تحول در نظام آموزشي از استعدادهاي نهفته و آشكار فرزندان اين كشور براي پيشرفت و توسعه ايران اسلامي استفاده كنيم.

معاون وزير آموزش و پرورش در آموزش ابتدايي به ايجاد مدارس قرآني اشاره كرد و گفت: تاسيس 50 هزار مدرسه قرآني در دستور كار وزراتخانه قرار دارد كه طي سالجاري 10 هزار مدرسه آن در استان‌هاي مختلف كشور راه‌اندازي شده است.

به گفته اين مسوول، مدارس قرآني به منظور تربيت و آشنايي دانش آموزان با معيارهاي قرآن و آموزش روخواني، روان‌خواني و ترجمه اين كتاب آسماني راه اندازي شده است.

وي اظهار كرد: در عصر ارتباطات دانش آموزان پرورش يافته در مكتب قرآن نه تنها در مقابل تبليغات رسانه‌هاي گروهي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد اسلامي و ايراني آسيب نمي‌بينند، بلكه بر آنها تاثير گذار خواهند بود.

قربان تاكيد كرد: در مدارس قرآني اين موضوع را دنبال مي‌كنيم و افزون براين طرح‌هاي مناسبي در اين جهت آغاز شده است كه بايد با تلاش و برنامه ريزي به مرحله اجرا برسد.

اين مسوول گفت: شايسته است استانها در راستاي سند توسعه و برنامه‌هاي تدويني برگرفته از اسناد بالادستي و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي برنامه‌هاي يك و پنج ساله حوزه ماموريت خود را تدوين كنند.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: با توجه به نقش ورزش در شادابي، تندرستي و سلامت روحي و رواني دانش آموزان امسال 15 هزار مربي تربيت بدني فعاليت خود را در مدارس ابتدايي آغاز كردند.

اين مسوول ادامه داد: هم اكنون از ميان يك ‌سوم دانش‌آموزان مقطع ابتدايي حدود 2 ميليون نفر در روستاها تحصيل مي‌كنند.

قربان از فعاليت هشت هزار مجتمع آموزشي و پرورشي در كشور خبرداد و گفت: اين مجتمع‌ها با هدف عدالت ‌گستري در مناطق محروم ايجاد شده اند كه بايد حمايت شوند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: