خداحافظي با بنزين توليدي واحدهاي پتروشيمي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خداحافظي با بنزين توليدي واحدهاي پتروشيمي
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 9
نویسنده : مولوی
قرار است از دهه‌ فجر امسال با تكميل طرح‌هاي بهينه‌سازي و بنزين‌سازي پالايشگاه‌هاي نفتي داخلي، توليد بنزين به‌تدريج دو تا سه ميليون ليتر در روز افزايش پيدا كند و در شهريور سال آينده (1390) به حدود 20 ميليون ليتر در روز برسد.

به گزارش ايسنا، به اين ترتيب توليد بنزين در واحدهاي پتروشيمي كه از مرداد امسال آغاز شده و ايران را از واردات اين فرآورده استراتژيك بي‌نياز كرده، متوقف خواهد شد.

توليد بنزين در واحدهاي پتروشيمي از مرداد امسال در شش واحد مجتمع پتروشيمي اراك، واحد آروماتيك بندر امام (ره)، برزويه، جم، اميركبير و بوعلي آغاز شد.

توليد بنزين در واحدهاي پتروشيمي با ظرفيت بين 14 تا 17 ميليون ليتر در روز درحالي آغاز شده بود كه تهديدهاي غرب براي تحريم واردات بنزين ايران بيش از پيش مطرح بود و ايران توانست با اين اقدام در توليد بنزين مورد نيازش خودكفا شود.

البته به‌تدريج با كاهش سهميه‌هاي بنزين پاييزي از يك‌سو و اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها از سوي ديگر متوسط مصرف بنزين كه حدود 68 ميليون ليتر در روز بود، هم‌اكنون به حدود 53 ميليون ليتر در روز كاهش پيدا كرده است.

به همين ترتيب توليد بنزين در اين واحدهاي پتروشيمي نيز رو به كاهش گذاشت؛ تا آنجا كه در حال حاضر روزانه فقط بين چهار تا پنج ميليون ليتر بنزين از طريق پتروشيمي توليد مي‌شود كه به نظر مي‌رسد همين مقدار نيز اوايل سال آينده به صفر برسد.

طرح‌هاي بنزين‌سازي جواب داد

باوجود گذشته بيش از پنج سال از تهيه طرح جامع توسعه پالايشگاه‌ها كه توسعه طرح‌هاي بهينه‌سازي و بنزين‌سازي را در پي داشت، سرانجام بهره‌برداري از اين طرح‌ها آغاز شده و تا چند روز آينده اولين سري افزايش توليد بنزين و گازوييل به مرحله اجرا مي‌رسد. پيش‌بيني شده افزايش توليد بنزين با دو تا سه ميليون ليتر در بهمن ماه امسال آغاز شود و تا حدود پنج ماه آينده به 11 ميليون ليتر و تا پايان شهريور سال 1390 به 20 ميليون ليتر در روز افزايش پيدا كند.

البته مهم‌تر از افزايش كميت فرآورده‌هاي مهمي مانند بنزين و گازوييل، كيفيت آنهاست كه براساس وعده وزير نفت بايد به استانداردهاي يورو 4 و 5 برسند.

مسعود ميركاظمي با اشاره به اين‌كه باوجود اعمال محدوديت عليه صنعت نفت ايران، هم در توليد بنزين كافي موفق عمل كرده‌ايم و هم ذخاير خوبي در اختيار داريم، يادآوري كرده بود كه باتوجه به ذخايري كه در اختيار داريم، حتي اگر براي مدت طولاني واردات نداشته باشيم، هيچ اتفاقي در كشور نخواهد افتاد.

افزايش 30 ميليون ليتري بنزين توليدي كشور تا يك‌سال آينده

به گفته وي از دهه فجر بهره‌برداري از طرح‌هاي بنزين‌سازي و بهينه‌سازي پالايشگاه‌ها آغاز مي‌شود كه تا پايان نيمه اول سال آينده توليد بنزين پالايشگاه‌ها از ميزان مصرف داخلي هم بالاتر مي‌رود؛ به‌طوري كه تا پايان سال 1390 بيش از 30 ميليون ليتر بنزين با كيفيت به توليد داخلي اضافه خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: