درخشنده: سينما در زمينه خليج فارس غفلت كرده است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
پوران درخشنده معتقد است با توجه به اهميت خليج فارس، جشنواره فيلم كيش مي‌تواند روابط فرهنگي خوبي را با كشورهاي همسايه برقرار كند و سينماي ايران در اين زمينه غفلت كرده است.

به گزارش فارس، درخشنده با بيان اين مطلب افزود: جشنواره فيلم كيش را بايد به فال نيك گرفت چراكه براي اكران فيلم‌هايمان و رد و بدل مضامين فرهنگي و تبادل سينمايي بين كشورهاي حوزه خليج فارس و همسايه قادر است خيلي موقعيت خوبي ايجاد نمايد.

به گفته وي اين جشنواره در بحث جذب گردشگر و سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد هم طبيعتا نقش خوبي مي‌تواند داشته باشد. در معرفي كشورمان مي‌تواند شرايطي به وجود بياورد كه فيلمسازان مختلف در ژانرهاي متفاوت مثل فيلم‌هاي بلند، آثار كوتاه، فيلم‌هاي مستند و انيميشن ورود كنند و آثار ارزشمند و ماندگاري توليد نمايند.

وي يادآور شد: به عنوان مثال قشم جايي هست كه خيلي از فيلم‌هاي تخيلي و انيميشن را مي‌توان آنجا كار كرد. ما هنوز ظرفيت‌هاي آن را معرفي نكرديم. اين جشنواره مي‌تواند جذابيت‌هاي ايران و گردشگري را حتي براي فيلمسازان كشورهاي اطراف خودمان معرفي كند و مي‌تواند فرصت خوبي را به وجود بياورد براي استفاده از لوكيشن‌هاي زيباي مناطق آزاد.

درخشنده با تاكيد بر لزوم حمايت از سينماگران براي ساخت فيلم پيرامون خليج فارس عنوان كرد: فيلمسازان بايد از جايي حمايت شوند تا در مورد خليج فارس كار بسازند. با حمايت‌هاي مالي و معنوي مي‌توان فيلمسازان را تشويق كرد تا بيايند آنچه را كه در انديشه دارند، آنچه را كه غرور ملي خودشان هست بپرورانند، بسازند و مطرح كنند.

وي افزود: فيلمسازان ما سرمايه‌دار نيستند. سرمايه‌شان انديشه‌شان است بنابراين بايد سرمايه‌گذار قدم جلو بگذارد و درواقع دولت بايد حمايت كند تا ما بتوانيم اين خليج هميشه فارس را در فيلم‌ها هم داشته باشيم و بتوانيم به همه جاي دنيا اين را بفرستيم.

به اعتقاد اين فيلمساز ، جشنواره فيلم كيش مي‌تواند در تحكيم مناسبات فرهنگي بين كشورهاي منطقه نقش موثري داشته باشد. يعني با اين دورخيزي كه اين جشنواره كرده شايد بتوانيم براي اولين بار سينماي ايران را معطوف به حوزه خليج فارس كنيم و حتي فيلم‌هاي خودمان را هم در آن كشورها به نمايش بگذاريم.

درخشنده با بيان اينكه جشنواره فيلم كيش فرصت بسيار خوبي است براي ارتباطات و تحكيم مناسبات فرهنگي بين كشورها، افزود: بعد از اينكه جشنواره تمام شد در واقع ضمن كشف و حمايت از استعدادهاي جديدي كه در جشنواره به وجود مي‌آيد از فيلمسازان بزرگمان دعوت كنيم تا درمورد خليج فارس طرح بياورند، كار بياورند و حمايت‌هاي مالي هم ازطريق مناطق آزاد شود.

اين فيلمساز  اظهار داشت: ما در مورد خليج فارس و مناطق آزادمان غفلت كرديم بايد اين را بپذيريم و شرايطي به وجود بياوريم كه اين غفلت را جبران كنيم. اين نياز از الان كار شود براي سال آينده كه با دست پر وارد اين عرصه شويم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: