ظروف پلاستيكي ،سرطانزا است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ظروف پلاستيكي ،سرطانزا است
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: استفاده از ظروف پلاستيكي مي تواند موجب ابتلا به بيماري هاي مختلفي مانند بي خوابي ، خستگي و حتي ابتلا به سرطان شود.

به گزارش ايرنا ، سيد رضا غلامي افزود: ظروف پلاستيكي از هرنوعي از فومي گرفته تا براق و سفيد ، تركيباتي دارد كه مضر بوده و مواد تشكيل دهنده اين ظروف در اثر درجه حرارت غذا و تماس با چربي و اسيد، جدا شده و داخل مواد غذايي مي شود و در صورت استفاده، خطرات فراواني را درپي دارد.

وي اضافه كرد: مضرات استفاده از ظروف پلاستيكي با افزايش زمان ماندن غذا در اين ظروف بيشتر شده و اسيد هاي مضري وارد غذا مي شود. استفاده از اين ظروف موجب ايجاد عوارضي مانند بي خوابي و بي حوصلگي شده و در نهايت با مصرف طولاني مدت اين ظروف، برخي تركيبات پرخطر آن از جمله مونومر (تركيبي شيميايي كه جزو مواد بسيار خطرناك در ايجاد سرطان است) وارد مواد غذايي شده و منجر به ابتلاي سرطان خواهد شد.

غلامي تصريح كرد: ابتلاي بيماري با مصرف ظروف پلاستيكي بستگي به سن، ظرفيت افراد و وجود بيماريهاي زمينه اي دارد و افرادي كه از قبل داراي زمينه ابتلا به سرطان هستند بيشتر در معرض ابتلا به بيماري قرار مي گيرند.

معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: استفاده از ظروف پلاستيكي به دليل وابستگي به تركيبات نفتي از نظر اقتصادي و همچنين به دليل تجزيه نشدن اين ظروف در طبيعت ، منع شده است.

غلامي با تاكيد بر استفاده از ظروف گياهي بجاي ظروف پلاستيكي، افزود: استفاده از ظروف گياهي به دليل طبيعي و تجزيه پذير بودن، توصيه مي شود چراكه مواد تشكيل دهنده اين ظروف، نشاسته و با بدن انسان سازگار است. به همين دليل استفاده از ظروف گياهي از سياست هاي كلان وزارت بهداشت اعلام شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: