هافبكي كه به حقش نرسيده
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هافبكي كه به حقش نرسيده
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
ايمان مبعلي متولد 1361 شهرستان ايذه استان خوزستان است. بازيكني كه گفته مي‌شود در 10 سالگي به تنها زمين فوتبال ايذه مي‌رفت و به تمرين شوت و ضربات ايستگاهي مي‌پرداخت.

همين علاقه و استعداد ذاتي ايمان به فوتبال باعث شد تا او خيلي زود در اين رشته رشد كرده و به نوعي آينده خود را بيمه كند. او در سال 72 به عضويت تيم آموزشگاه‌هاي خوزستان درآمد تا استعدادش را در معرض شكوفايي قرار دهد. مبعلي در 16 سالگي فوتبال را به صورت جدي در تيم پرسپوليس ايذه دنبال نمود تا در سال 77 به تيم استقلال اهواز بپيوندد.

يك سال بعد نيز وينگو بگوويچ، سرمربي وقت فولاد خوزستان دستور به جذب ايمان مبعلي داد تا اين بازيكن تحت آموزش‌هاي اين مربي سازنده، به باروري بيشتري در فوتبال ايران برسد. در حقيقت مبعلي از فولاد خوزستان در فوتبال ايران شهره شد تا ضمن قهرماني با اين تيم در ليگ ايران، از آنجا دروازه‌هاي موفقيت را به روي خود گشوده ببيند.

او در همين سال توسط مهدي مناجاتي به تيم ملي جوانان دعوت شد و در سال 79 نيز براي نخستين بار به تمرينات تيم ملي بزرگسالان ايران دعوت شد. مبعلي كه با تيم اميد نيز سابقه قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بوسان 2002 را در كارنامه خود دارد، باسابقه 28 بازي ملي، تاكنون فراز و نشيب‌هاي زيادي را در عرصه فوتبالي پشت سر گذاشته و نتوانسته است بر اساس شايستگي‌ها و توانايي‌هاي فردي، به آنچه استحقاقش را داشته دست يابد.

اگر چه ايمان با انتقال به فوتبال باشگاهي امارات و عضويت تقريبا 3 ساله در تيم‌هايي چون الوصل، النصر و الشباب اين كشور، به لحاظ مالي زندگي خود را تامين نمود، اما به اعتقاد خيلي‌ها در فوتبال امارات نه تنها چيزي به داشته‌هاي فني مبعلي اضافه نشد، بلكه او به نوعي درجا زد تا همين مساله در مقاطعي باعث دوري‌اش از تركيب تيم ملي ايران شود.

مبعلي امسال و در بازگشت از امارات و در حالي كه تيم‌هاي زيادي را مشتري خود مي‌ديد در آخرين دقايق جذب تيم استقلال تهران شد تا علي فتح‌الله‌زاده كه در بازگشت مجددش به مديريت باشگاه استقلال، اوضاع و احوال تيم را با از دست دادن چند بازيكن بزرگش در شرايط خوبي نمي‌ديد، با جذب مبعلي و ميلاد ميداودي در خط هافبك و حمله، اين دو را برگ برنده‌اي براي حضور دوباره خود بداند.

البته با تمام اين حرف‌ها مبعلي بر خلاف ميداودي كه خيلي زود در تركيب آبي‌هاي پايتخت جا افتاد و با گلزني‌هاي خود، عصاي دست پرويز مظلومي در خط حمله شد، نتوانست به انتظارها از خود پاسخ مثبت بگويد. براي همين نيز در طول 20 هفته‌اي كه از ليگ دهم تا به امروز پشت سر گذاشته‌ايم، مبعلي به عوض هنرنمايي در درون زمين، به دفعات روي نيمكت استقلال نشست تا مظلومي دليل اين نيمكت‌نشيني را دور بودن ايمان از شرايط آرماني‌اش ذكر كند. هر چند كه ادامه اين وضعيت حتي در مقاطعي اين بحث را نيز بر سر زبان‌ها انداخت كه ايمان در نيم‌فصل با توافق طرفين از استقلال جدا خواهد شد، اما به هر حال او امروز از اين شرايط عبور كرده و حداقل از اين مطمئن است كه تا پايان فصل در جمع آبي‌ها حضور خواهد داشت.

هر چند ايمان در مصاحبه با «جام‌جم» از همه اين مسائل صحبت كرده است، اما او تمام فكر و ذهنش به بازي در تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي قطر است. بازيكني كه افشين قطبي روي بازي او حساب ويژه‌اي گشوده و گفته مي‌شود كه ايمان در كنار نكونام و تيموريان، يكي از هافبك‌هاي ثابت تيم ملي خواهد بود. بويژه آن كه مبعلي سومين حضور خود را در جام ملت‌ها تجربه كرده و به اين جهت يكي از بازيكنان باتجربه تيم ملي به حساب مي‌آيد.

پاس‌هاي طلايي و ضربات دقيق ايستگاهي‌اش، باعث شده تا سرمربي تيم ملي در برنامه‌هاي هجومي خود، نقش ويژه‌اي را براي ايمان تعريف كند. تا اينجا از وي به عنوان يكي از اعضاي ثابت تيم ملي در ديدار روز سه‌شنبه با عراق ياد مي‌شود. ديداري كه براي فوتبال ما حساسيت‌هاي خاص خود را دارد و ايمان مبعلي بايد تلاش كند تا با بازيسازي موثر و پاس‌هاي ميلي‌متري و دقيق خود، خط حمله ايران را بخوبي تغذيه كند.

بي‌شك جام ملت‌هاي قطر 2011 براي مبعلي نيز به مثابه تولدي دوباره خواهد بود و بايد ديد، او چگونه از اين فرصت ذي‌قيمت در جهت دستيابي به جايگاه‌هاي بهتر در فوتبال ملي و باشگاهي استفاده خواهد كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت‌الله اكبرآبادي
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: