ليگ برتر بسكتبال اوج گرفت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ليگ برتر بسكتبال اوج گرفت
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
بازي‌هاي بسكتبال باشگاه‌هاي برتر ايران در هفته‌هاي چهارم و پنجم سرعت گرفت تا فدراسيون بسكتبال به وعده‌اي كه به ماتيچ (سرمربي تيم ملي) داده است، پايبند باشد.

براساس برنامه‌ريزي تيم ملي بسكتبال، سرمربي صرب اين تيم خواستار پايان بازي‌هاي ليگ برتر تا نيمه اول ارديبهشت است و كميته مسابقات فدراسيون در تلاش است تا به اين خواسته عمل كند.

در هفته‌اي كه رو به پايان است تيم‌ها 2 بار برابر هم به ميدان رفتند. بار اول روز دوشنبه و دومين رويارويي كه امروز (پنجشنبه) است. با توجه به سفر تيم مهرام به اردن براي انجام بازي‌هاي گروه B باشگاه‌هاي غرب آسيا، بازي امروز اين تيم با شهرداري گرگان به زمان ديگري موكول شده است.

حساس‌ترين بازي اين هفته را تيم‌هاي ذوب‌آهن و پتروشيمي بندر امام برگزار مي‌كنند؛ 2 رقيب هميشگي در سال‌هاي اخير. ذوب‌آهن با بازي‌هايي كه در باشگاه‌هاي غرب آسيا انجام داده، هماهنگ‌تر شده است. اين تيم در اصفهان يكي از مدعيان اين دوره را سبك و سنگين مي‌كند.

در واقع عيار پتروشيمي بندر امام با كادر فني و بازيكنان جديد، در اين بازي سنجيده مي‌شود. مسابقه‌اي كه دو تيم تعدادي از بازيكنان خارجي را محك مي‌زنند و بازيكنان مطرح و ملي هم نشان خواهند داد كه تا چه ميزان آمادگي دارند. در تيم پتروشيمي بندر امام بازيكناني هستند كه در سال‌هاي اخير از تيم ملي دور ماندند و به دنبال احقاق شايستگي خود هستند. در عوض تيم اصفهاني ملي‌پوشاني دارد كه بايد از جايگاه خود در بسكتبال كنوني دفاع كنند. همين ويژگي‌ها باعث زيبايي بيشتر بازي 2 تيم مي‌شود.

پويا در بازي با دانشگاه آزاد به دنبال يك معجزه است. بازي‌هاي ضعيف اين تيم در هفته‌هاي گذشته مسوولان اين تيم جوان را به فكر واداشته كه براي هفته‌هاي آينده كاري بايد كرد. شايد استخدام 2 بازيكن ممتاز خارجي، پويا را از قعر جدول نجات دهد. اين تيم برابر دانشگاه آزاد كار سختي دارد.چون دانشگاه آزاد براي اين بردها حساب ويژه‌اي باز كرده تا شكست‌هاي پي‌درپي 2 هفته آغازين را در جدول رده‌بندي كم‌اثر كند.

شهركردي‌ها علي جمشيدي را به اتفاق آرمن الله‌وردي دارند كه اين روزها آماده نشان مي‌دهند. زير حلقه‌ها هم اين تيم خوب مي‌جنگد و سرمربي صرب شهركرد با 2 بازيكن خارجي، مشخصه‌هاي اصلي بازي امروز برابر ب.آ شيراز است. نماينده بسكتبال فارس بازي‌هاي نزديكي را باخت تا علاوه بر ديركرد در ورود به ليگ، باختن در ثانيه‌هاي پاياني هم براي اين تيم به كابوس تبديل شود.

خيلي‌ها ليگ برتر را قابل پيش‌بيني مي‌دانند و 3 تيم مرحله نيمه نهايي را از هم‌اكنون حدس مي‌زنند، اما چهارمين تيم را نمي‌توان حدس زد. بسياري از كارشناسان از 3 تيم راه و ترابري قم، دانشگاه آزاد و توزين الكتريك كاشان نام مي‌برند كه از جمع آنها يك تيم به نيمه نهايي صعود مي‌كند. امروز بازي راه و ترابري با توزين الكتريك تا حدي اين باورها را روشن مي‌كند. قمي‌ها خوشحال از باخت نزديك برابر مهرام و توزين الكتريك اميدوار به دستيابي بيشتر به هماهنگي، برابر يكديگر صف‌آرايي مي‌كنند.

شركت ملي حفاري ايران در اهواز با كاسپين بازي مي‌كند. ديدار دو تيم فرصتي است كه در ليگ برتر به تيم‌هاي بازنده داده مي‌شود كه هر كدام برنده از ميدان خارج شود تا مدتي بتواند نفس راحت بكشد. پيروزي براي اين نوع تيم‌ها در ليگ برتر غنيمت است.

ليگ دسته يك بسكتبال تماشايي شد

حالا تيم‌هاي دسته اول باشگاه‌هاي ايران هم مي‌توانند به خود ببالند. بازي‌هاي اين تيم‌ها با نظم خوبي برگزار مي‌شود و تا پايان هفته اول از دور برگشت بسياري از تيم‌ها، داشته‌هاي خود را بخوبي شناخته‌اند. داماش لنگرود كه مدت‌ها در حسرت صدرنشيني بود هفته گذشته با شكست عمليات غيرصنعتي ماهشهر به صدر جدول گروه دوم رسيد.

در اين تيم محسن توانا به همراه سعيد رسولي و جلال حسامي بازي‌هاي خوبي انجام مي‌دهند، ضمن آن كه كادر فني تيم با بهره‌گيري از تجربيات فصل قبل به دنبال كسب نتايج بهتر در ليگ امسال است. گيلاني‌ها يك تيم ديگر در گروه اول دارند كه در آنجا سعي شده تركيب بومي تيم حفظ شود. داماش سرمايه‌گذاري خوبي كرده و با توجه به پتانسيل بسكتبال گيلان با اهداف بلند مي‌توان تيمي مطرح در حد ليگ برتر داشته باشد.

در بازي‌هاي امروز ليگ يك، شهرباران گيلان به مصاف گنبد مي‌رود. فاصله نزديك امتيازات 2 تيم به تيم ميزبان فرصت مي‌دهد تا گام محكمي به جلو بردارد. كاله مازندران تيم بدون باخت ليگ يك در گروه اول با شاهرود بازي مي‌كند. پيوستن ميلاد مزرعه و محمدرضا ابراهيمي‌نيا به كاله، خيال شمالي‌ها را راحت‌تر كرده است. در زنجان ديگر مدعي اين رقابت‌ها به مصاف پويا غرب كرمانشاه مي‌رود.

همياري شهرداري زنجان در نيم فصل جايگاه اول را از دست داد. آرارات در پي شكست ناباورانه برابر همدان، امروز مقابل دوچرخه‌سواران استقلال تهران به دنبال برتري است. بحران در تيم گروه صنعتي تكماش قزوين اين تيم خوب آغاز فصل را دچار مشكل كرد، بنابرابن نماينده قزوين محكوم به برتري برابر همدان است.

در گروه دوم بازي هم‌استاني‌هاي عمليات غيرصنعتي ماهشهر و پالايش نفت آبادان ديدني است. خانه ورزش يزد كه با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي‌كند ميزبان داماش مدعي است.

نفت اميديه و شهيد همت شهرضا همسايه‌هاي ديوار به ديوار در جدول برابر هم قرار مي‌گيرند. البدر بندر كنگ كه به هر زحمت خودش را به رتبه چهارم رسانده، با گاز شيراز كه با هم در امتياز برابر هستند بازي مي‌كند.راه و ترابري اصفهان تيم دوم جدول گروه دوم به مصاف صباآذين بوشهر مي‌رود.

مشخصه اصلي بازي‌هاي دسته يك غيرقابل پيش‌بيني‌بودن اين بازي‌هاست.

محمد رضاپور
جام‌جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: