ادامه تصويربرداري مستند سرزمين چهارفصل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ادامه تصويربرداري مستند سرزمين چهارفصل
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
با گذشت بيش از 5 ماه از تصويربرداري مستند سرزمين چهارفصل نيمي از كار توليد انجام شده است. كارگردان مستند سرزمين چهارفصل ساخت اين مستند را براساس تنوع جغرافيايي و سرزمين استان كهگيلويه وبويراحمد عنوان كرد.

به گزارش جام جم آنلاين، عبدالخالق طاهري در گفتگو با روابط عمومي معاونت امور استانهاي صداوسيما، هدف اصلي توليد مستند سرزمين چهارفصل  را معرفي زيبايي هاي استان با زباني ساده و روان بيان كرد و افزود: استان كهگيلويه وبويراحمد برغم محدوديت وسعت، داراي تنوع جغرافيايي قابل توجه و بكري است كه كمتر ديده شده است كه شامل كوه ها، گياهان، جنگل ها و جانوران به همراه آبشارها، رودخانه ها، غارها و مناطق حفاظت شده مي باشد.

كارگردان و تهيه كننده اين مستند بر نقش تحقيق در افزايش كيفيت فيلم مستند تأكيد كرد و گفت: كار تحقيق اين مستند يكسال طول كشيده كه با توجه به شروع فيلمبرداري تحقيق روي مناطق مورد نظر همزمان با تصويربرداري ادامه مي يابد.

طاهري با اشاره به گذشت 5 ماه از شروع تصويربرداري مستند سرزمين چهارفصل پايان كار تصويربرداري را شهريورماه سال آينده اعلام كرد. وي علت طولاني شدن كار را اهميت فصول در طبيعت برخي مناطق براي تصويربرداري بيان كرد و افزود: از آنجا كه زيبايي طبيعت و مناطق حفاظت شده استان، بستگي به بارش برف و باران دارد به دليل بي­بارشي امسال، تصميم گرفتيم يا مدت توليد را افزايش دهيم و يا جهت موضوع را به شكلي تغيير دهيم كه لطمه اي به مجموعه كار وارد نشود.

عبدالخالق طاهري از غار آبي دنگزلو، غارهاي نيمه خشك خائين ونول ، غار يخي تنگ كيخسرو در ارتفاع 3800 متري دنا ، كوههاي نير، شبليزو شورم، زيست بوم نواحي گرمسيري در كهگيلويه و گچساران با داشتن نزديك به نيمي از گونه ها و پرندگان خاورميانه و رودخانه هاي مهم مارون، بشار، زهره و خيرآباد همراه با زندگي روستائيان اين مناطق را از جمله آيتم هاي اين مستند بيان كرد و گفت: در بخش معرفي رودخانه ها هر رود از سرشاخه اصلي تا رسيدن به خليج فارس و تالاب هاي خوزستان دنبال مي شود به همين دليل بخش هايي از كار تحقيق و تصوير در استان­هاي فارس، اصفهان و خوزستان انجام خواهد شد.

كارگردان مستند سيماي سرزمين چهارفصل با قدرداني از راهنمايي و همكاري استاد همايون امامي به عنوان مشاور و ناظر كيفي فيلم گفت: مجموعه اين مستند تلويزيوني 180 دقيقه است كه در 6 قسمت 30 دقيقه اي تهيه و پخش مي شود.

وي تلاش بر استفاده ازتجهيزات مناسب و بهره گيري از نيروهاي متخصص در امر تحقيق و پژوهش و امور فني براي توليد اثري ماندگار را يادآور شد و افزود: مديريت و كار تصويربرداري اين مجموعه به عهده خودم است . مهدي گنجي به عنوان تصويربردار دوم و عباس جهانبخش صدابرداري اين مستند را برعهده دارند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: