نامه ضرغامي به بان کي مون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نامه ضرغامي به بان کي مون
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 5
نویسنده : مولوی
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در نامه‌اي به دبيرکل سازمان ملل متحد، از تبعيض هاي موجود و شرايط ناعادلانه پخش شبکه هاي ماهواره اي در جامعه جهاني اطلاع رساني انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، سيد عزت الله ضرغامي در نامه خود به بان کي مون با اشاره به تبعيض در دسترسي همگان به فناوري ارتباطات و همچنين نقض ارزشهاي اخلاقي در برخي شبکه هاي ماهواره اي، از دبيرکل سازمان ملل متحد خواست اقدامات موثري براي رفع اين تبعيض ها بعمل آورد.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به برگزاري نشست سال 2003 ميلادي سران جامعه اطلاعاتي جهان در ژنو و اعلاميه آن، خطاب به دبيرکل سازمان ملل متحد نوشت: با وجود آنکه در اعلاميه اصول ژنو بر اهميت اخلاق، حمايت از خانواده، احترام به تنوع فرهنگي و پيشگيري از ترويج خشونت و فيلم هاي غير اخلاقي تاکيد شده است، متاسفانه نه تنها اين اصول رعايت نمي شوند بلکه انها در موارد متعددي، نقض نيز مي شوند.

وي در تشريح اين موارد نقض، به فعاليت شبکه هاي متعدد ماهواره اي اشاره کرد که در فضاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، ارزشهاي اخلاقي، فرهنگي و معنوي جامعه مسلمان ايران را تهديد مي کنند.

رئيس سازمان صدا وسيما خطاب به بان کي مون افزود: از نمونه هاي بارز اقدامات مخرب اين شبکه ها، تشويق به اقدامات خشونت آميز، مصاحبه با رهبران گروهک هاي تروريستي و پخش برنامه هاي مضر غير اخلاقي در 90 شبکه ماهواره اي است که بنيان خانواده را تهديد مي کند.

وي با اشاره به برخي مانع تراشي ها در دسترسي جوامع به جريان اطلاع رساني آزاد، به بان کي مون يادآور شد: در چنين شرايطي و برخلاف مقررات حقوق بين الملل، پخش شبکه هاي بين المللي ايراني مانند "العالم" و "سحر" از طريق ماهواره هاي نيل ست و هات برد، به ناگهان متوقف مي شود.

رئيس سازمان صداوسيما با يادآوري مسئوليت سازمان ملل متحد در حفظ اصول و ارزشهاي جهاني و همچنين نظارت بر حسن اجراي مصوبات اجلاس هاي مهم بين المللي مانند نشست ژنو، از بان کي مون خواست اقدامات موثري براي رفع تبعيض هاي موجود در مسير دسترسي آزاد همه جوامع به فناوري اطلاعات و ارتباطات و جلوگيري از نقض ارزشهاي اخلاقي بعمل آورد.

آقاي ضرغامي که در شهريور گذشته به همراه رئيس جمهور کشورمان در شصت و پنجمين نشست سران مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک حضور داشت، از بخشهاي مختلف شبکه تلويزيوني سازمان ملل متحد"UN TV" نيز ديدن و بر ضرورت گسترش مناسبات رسانه اي تاکيد کرد.
 



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: