مرمتگران به تخت سليمان مي‌روند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مرمتگران به تخت سليمان مي‌روند
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان غربي مرمت آثار ثبت جهاني قره‌كليسا و تخت سليمان را از مهم‌ترين برنامه‌هاي مرمتي اين استان دانست.

اسدالله عليزاده در گفت‌وگو با ايسنا، بيان كرد: مهم‌ترين برنامه‌هاي مرمتي كه امسال در دستور كار است شامل مرمت مجموعه‌ي بازار اروميه و خوي، مدرسه‌ي 22 بهمن اروميه، حمام مهاباد، مسجدجامع اروميه و مجموعه‌ي جهاني تخت سليمان و بناي قره‌كليساست.

مدير پايگاه ميراث جهاني تخت سليمان نيز درباره‌ي اقدامات اين پايگاه توضيح داد: بيش‌تر فعاليت‌ها در اين مجموعه شامل يك برنامه‌ريزي بلندمدت است و هدف اصلي، رواج گردشگري و ايجاد يكسري زيرساخت در اين محل است. همچنين براي وضعيت حفاظتي و مرمتي مجموعه برنامه‌هايي در نظر گرفته خواهد شد.

فرهاد عزيزي گفت: براي 70 نقطه‌اي كه پروژه‌ي تخت سليمان در آن‌ها مرمت نياز داشت، طرح‌هايي آماده شد. البته استحكام‌بخشي و نگهداري در اولويت است و پس از آن، در بخش‌هاي محدودي بازسازي انجام مي‌شود.

او اظهار كرد: براي انجام اقدامات مرمتي و استحكام‌بخشي از كارشناساني كه در اين حوزه فعاليت كرده‌اند و برخي كارشناسان آلماني دعوت مي‌شود.

عزيزي با اشاره به گزارش ادواري كه تقريبا هر چهار سال يك‌بار درباره‌ي مجموعه‌هاي جهاني به يونسكو فرستاده مي‌شود، بيان كرد: اين گزارش را درباره‌ي مجموعه‌ي جهاني تخت سليمان بايد هرچه زودتر تكميل كنيم و تا اوايل بهمن‌ماه به يونسكو بفرستيم. در اين گزارش درباره‌ي كارهايي كه در مجموعه انجام شده، پتانسيل‌هايي كه پس از ثبت جهاني وجود دارد، كارهايي كه در راستاي تعهد به ثبت جهاني انجام شده است و مشخصات به‌روزشده‌ي پروژه، اطلاعاتي ارائه مي‌شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: