شناسايي تمدني 6000 ساله در چين
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شناسايي تمدني 6000 ساله در چين
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
باستان‌شناسان چيني در كاوش‌هاي اخير خود موفق به كشف آثاري از يك تمدن باستاني متعلق به 6 هزار سال پيش شدند.

به گزارش فارس، همزمان با كاوش‌هاي باستان‌شناسان در استان جيانگسي چين، آثاري همچون مجسمه‌‌هاي سفالي و سفالينه‌هاي رنگ شده‌اي پيدا شد كه قدمتي شش هزار ساله داشته و متعلق به اواخر عصر نوسنگي در اين كشور بوده است.

در عمق حفاري‌هاي صورت گرفته، جايي كه مجسمه‌هاي سفالي كشف شده بود، محققان موفق به كشف آثار سنگي شدند كه شامل چند تبر كوچك،‌ تيشه، خيش يا گاو‌آهن‌هاي سنگي و ديوارهاي سنگي و چند شيء سفالي ديگر بود.

علاوه بر آثار ذكر شده، يك ميز بزرگ مخصوص قرباني كردن متعلق به چهار تا پنج هزار سال پيش،‌114 مقبره متعلق به قرباني‌ها و ساختماني مخروبه ساخته شده از چوب‌هاي قرمز سوخته نيز به دست آمد.

به گفته باستان‌شناسان ميز مخصوص قرباني كردن كه از خاك رس زرد رنگ حاصي ساخته شده بود مساحتي به وسعت سه هزار متر مربع را در بر گرفته و در بعضي جاها ضخامت آن به 80 سانتي‌متر نيز ‌مي رسيد.

اين سكونتگاه يا تمدن باستاني در وسط مزرعه‌اي شاليكوبي كشف شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: