آغاز عمليات اجرايي توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
شهردار شيراز گفت: با آغاز عمليات اجرايي طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، جايگاه واقعي شهر شيراز در قالب فرمايش مقام معظم رهبري، به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) محقق مي‌شود.

به‌ گزارش ايسنا، "عليرضا پاک‌فطرت" افزود: با تصويب طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) در شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور، اين طرح در وسعتي بالغ بر 60 هکتار در اطراف حرم مطهر اجرا مي‌شود.

شهردار شيراز اظهار داشت: اولين گام براي آغاز اين طرح، احداث کنارگذر در ضلع غربي حرم(حدفاصل بلوار شهيد دستغيب و خيابان احمدي) به منظور ايجاد شبکه‌هاي دسترسي آسان به آن محدوده است که تحقق اين امر تحولات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بسياري را در بافت فرسوده و تاريخي شيراز رقم مي‌زند.

وي مهم‌ترين ويژگي طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) را، تدريجي بودن و اجرا در بستر زمان دانست و گفت: اين طرح با حمايت و همکاري همه‌جانبه مقام معظم رهبري و نماينده محترم ايشان در فارس، استاندار محترم، شوراي اسلامي شهر شيراز و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي، به منظور ساماندهي به محيط پيرامون حرم شاهچراغ(ع) و تعريف يک پهنه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در شأن اين مکان مقدس و شهر شيراز، که به حق سومين حرم اهل بيت(ع) و پايتخت فرهنگي ايران اسلامي است، اجرا مي‌شود.

شهردار شيراز تشريح کرد: اجراي اين طرح با احداث اماکن اقامتي، تجاري و فرهنگي مناسب با جايگاه مذهبي حرم مطهر، که کاهش آسيب‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي آن محدوده، هم‌چنين توسعه صنعت گردشگري به خصوص گردشگري مذهبي را در شهر شيراز به دنبال خواهد داشت، توسعه زيرساخت‌هاي دسترسي و تأمين پارکينگ را براي زائران و گردشگران فراهم آورده، فعاليت‌هاي نامناسب و ناسازگار با اين مکان مقدس را پالايش مي‌کند.

وي ادامه داد: بنابراين انتظار مي‌رود حجم قابل توجهي از سرمايه‌گذاري‌هاي باصرفه در پهنه وسيع پيرامون حرم محقق شود.

پاک‌فطرت با تأکيد بر اين موضوع که ارتقاي جايگاه مذهبي و گردشگري حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شهر شيراز در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي مهمترين دستاورد اجراي اين طرح خواهد بود، خاطرنشان كرد: مشارکت شهروندان و ارائه چشم‌انداز، اهداف و اثرات اجراي اين طرح، همچنين توسعه و تحول کلان‌شهر شيراز، از ضرورت‌هاي اجتناب‌ناپذيري است که همدلي و همکاري هميشگي آنها را با مجموعه شهرداري دوچندان خواهد کرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: