محدوديت براي پرس‌تي وي را پاسخ متقابل بدهيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
اخيرا دولت انگليس در اقدامي جديد عليه ايران حساب‌هاي شبكه انگليسي‌زبان پرس تي‌وي وابسته به جمهوري اسلامي ايران را به دليل اعمال تحريم‌ها مسدود كرده است.

اين اقدام دولت انگليس كه در ادامه ديگر رفتارهاي خصمانه اخير اين كشور قلمداد مي‌شود بار ديگر نشان داد كه غرب مخالف جريان آزاد اطلاعات در دنياست.

بيژن نوباوه عضو كميسيون فرهنگي و كميته رسانه مجلس شوراي اسلامي و عضو ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صداوسيما با محكوم كردن اين اقدام دولت انگليس در قبال يك رسانه آزاد كه به فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود مي‌پردازد تاكيد كرد كه بهترين راه مقابله با چنين شيوه‌هايي اعمال رفتارهاي متقابل با رسانه‌هاي اين كشور است. وي در گفت‌وگويي كوتاه با «جام‌جم» به سوالات ما در اين خصوص پاسخ داد، مي‌خوانيد.

آيا انگليس مي‌تواند حساب يك رسانه را به دليل اعمال تحريم عليه كشورمان مسدود كند؟

انگليس كشوري است كه به قانون توجهي ندارد و اگر ما برخورد جدي با رسانه‌هاي انگليس مثل رويترز و بي. بي. سي در ايران مي‌كرديم قطعا اين كشور اجازه چنين اقدامي را به خود نمي‌داد. لذا به نظر مي‌رسد كه اجازه حضور به رسانه‌هاي انگليسي در كشور يك نوع كوتاهي است كه امروز باعث شده دولت انگليس چنين برخوردي با رسانه‌هاي ايراني داشته باشد.

آيا انعكاس اخبار درست توسط شبكه پرس تي وي بخصوص در زمان اعتراضات دانشجويي در لندن باعث چنين اتفاقي نشده است؟

مسلما اروپائيان و آمريكايي‌ها با حركت‌هاي رسانه‌اي ما كه به صورت موفق توانسته‌اند عمل كنند مخالفند.

به هر حال آنها به دنبال بهانه هستند و مساله تحريم‌ها را هم به ميان كشيدند، در صورتي كه مساله تحريم، ربطي به فعاليت رسانه‌اي كشورها ندارد و اين شيوه دولت انگليس است كه فعاليت رسانه‌اي را هدايت كند. قطعا برخورد با پرس تي‌وي غيرقانوني و سياسي است لذا ما هم بايد برخورد مشابهي با رسانه‌هاي اين كشور در داخل ايران داشته باشيم.

در شرايطي كه لندن مدعي دموكراسي است چرا انگليس قصد دارد با اعمال فشار مالي فعاليت يك رسانه را محدود كند؟

انگليسي‌ها تابع هيچ منطقي نيستند، اما قطعا برخورد متقابل با اين روش آنها، مي‌تواند پاسخ مناسبي به اين شيوه باشد.

به عنوان عضو رسانه‌اي مجلس، نقش خانه ملت در اين زمينه را چگونه مي‌دانيد؟

مجلس بايد با هرگونه امتيازدهي به رسانه‌هاي غربي از جمله بي. بي. سي برخورد كند و قطعا اين برخورد مي‌تواند آنها را سرجايشان بنشاند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: