تيموريان: مسير قهرماني را با شكست عراق آغاز مي‌كنيم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
آندرانيك تيموريان هافبك 27 ساله و باتجربه تيم ملي كه افشين قطبي حساب ويژه‌اي روي توانايي‌هاي او باز كرده است، ابراز اميدواري مي‌كند كه با پيروزي بر عراق، ‌راه قهرماني ايران در جام ملت‌هاي آسيا هموار شود.

اين هافبك جنگنده كه در كنار جواد نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال، وزنه اطمينان تيم در خط مياني به حساب مي‌آيند، در گفت‌وگو با «جام‌جم» از شرايط تيم ملي در پايان اردوي قطر و پيروزي بر آنگولا گفته است.

به فاصله چند روز تا شروع جام ملت‌هاي آسيا، پس از اردوي قطر و بازي اخير با آنگولا ، شرايط تيم ملي چگونه است؟

خدا را شكر، شرايط بسيار خوبي در تيم ملي به وجود آمده است و ما بعد از تمرين‌هاي خيلي خوب و سنگيني كه در قطر برگزار كرديم و 2 ديدار مفيد تداركاتي و كسب نتايجي قابل قبول، بسيار اميدواريم كه گام اول را در جام ملت‌ها، كاملا محكم برداريم و با شارژ مثبت روحي اخير، يعني پيروزي بر آنگولا، عراق را هم با پيروزي پشت سر بگذاريم و حركت در مسير قهرماني را آغاز كنيم. در حقيقت در اين مسير، گل نخوردن را نيز تمرين كرديم.

پس شما هم ايران را شانس قهرماني ارزيابي مي‌كنيد؟

اين روزها از هر روزنامه يا خبرگزاري كه با من يا ديگر اعضاي تيم ملي گفت‌وگو مي‌شود، يك پرسش مشترك از قلم نمي‌افتد و آن اين كه «آيا قهرمان مي‌شويم؟» بايد بگويم هر تيمي كه به مرحله نهايي جام ملت‌هاي آسيا رسيده است تنها با هدف كسب قهرماني به قطر پا مي‌گذارد و هيچ تيمي براي حذف شدن به ميدان نمي‌رود. ما هم از اين قاعده مستثنا نيستيم و همه سعي و تلاشمان را انجام خواهيم داد. البته پيش‌بيني قهرماني هيچ تيمي ممكن نيست چون شانس در فوتبال عامل مهمي است و كسي نمي‌تواند نقش آن را در موفقيت انكار كند.

شما در جام جهاني آلمان هم با آنگولا بازي كرده بوديد، تيم فعلي آنها چقدر مي‌توانست محك مناسبي براي ارزيابي ما باشد؟

تيمي كه در قطر با ما بازي كرد تيم اصلي آنگولا با تمام نفرات خوب خود، به جز 2 بازيكن مصدوم بود. اين تيم، خيلي خوب، قدرتمند و داراي كار با توپ عالي و در درگيري‌هاي فيزيكي كاملا جنگنده نشان داد. ضمن آن كه آنها بنابه نظر سرمربي خود در مصاف با ايران از ضدحمله‌هاي گزنده‌اي استفاده مي‌كردند كه بي‌شباهت به ضدحمله‌هاي سريع عراقي‌ها نبود. بازي خوب و پيروزي بر اين تيم قوي، ما را به لحاظ روحي احيا كرد.

عراق به عنوان مدافع عنوان قهرماني به همراه كره شمالي بازگشته از جام جهاني و امارات گروه سختي را در كنار ايران به وجود آورده‌اند. شانس ما در بين آنها چقدر است؟

خوشبختانه در آخرين بازي‌هاي خود مقابل عراق و كره شمالي، تيم ايران موفق بوده است. البته در بازي‌هاي سال‌هاي اخيرمان با اماراتي‌ها بدون هيچ دليل منطقي، بازي‌هايمان به حساسيت كشيده شده و كاملا گره خورده است تا فوتبال زيبايي در تقابل با اين تيم ارائه نكرده باشيم. اميدوارم در اين تورنمنت به لحاظ شخصيتي و بازي، كاملا بالاتر از آنها ظاهر شويم و با ارائه بازي زيبا، ضمن موفقيت در نتيجه‌گيري، شأن و جايگاه تيم ملي فوتبال خود را هم ارتقا دهيم.

بازي در پست هافبك راست در سيستم 3ـ3ـ4، برايت تازگي و دشواري نداشت؟

به هر حال سيستم مورد نظر افشين قطبي، همين 3ـ3ـ4 است و من طبق نظر او در بازوي راست بازي مي‌كنم. شايد در تيم ملي، سال‌ها به عنوان هافبك مياني و دفاعي كار كرده باشم ولي در فوتبال انگليس، 4 سال در پستي بازي كردم كه امروز قطبي برايم در نظر گرفته است. فكر مي‌كنم در اين پست در كارهاي تهاجمي خيلي راحت‌ترم. كارهاي دفاعي هم، بيشتر به تاكتيك‌هاي سرمربي و اين كه هر بازيكني چقدر بتواند خود را با نفر كناري‌اش هماهنگ كند، بستگي دارد. خدا را شكر در اين زمينه من مشكلي نمي‌بينم.

شما، نكونام و پژمان نوري در كنار يكديگر قرار گرفته‌ايد در حالي كه هر سه هم‌پست هستيد. اين قضيه مشكلي برايتان ايجاد نمي‌كند؟

خوشبختانه من و نكونام 8 سالي است كه به بازي در كنار هم عادت كرده‌ايم و به هماهنگي بسيار بالايي رسيده‌ايم. اين هماهنگي با بازيكنان ديگر هم كمابيش به وجود آمده است و روز به روز بيشتر مي‌شود. هماهنگي كه به آن اشاره مي‌كنيد در دو ديدار اخير، نمود خود را در سازمان دفاعي تيم نشان داد و ما در اين دو بازي گل نخورديم....

البته تحليل فني به عهده سرمربي و همكاران اوست ولي به نظر شخصي من، تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود اول بايد گل نخورد و بعد از فرصت‌هايي كه در طول 90 دقيقه ايجاد مي‌كند، بهره ببرد و به گل برسد. دفاع كردن منطقي بخشي از فوتبال است كه تيمي مثل اينتر با اتخاذ آن فاتح ليگ قهرمانان فوتبال اروپا هم شد. درست است تيم ما سيستمي تهاجمي را دنبال مي‌كند ولي همه به اين واقعيت رسيده‌ايم كه در وهله اول خيلي بايد مراقب حفظ دروازه تيم خودي باشيم.

مجيد عباسقلي / گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: