اجراي نقشه راه دولت الکترونيک ،دهه فجر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اجراي نقشه راه دولت الکترونيک ،دهه فجر
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
سند جامع نقشه راه دولت الکترونيک که دستگاه هاي اجرايي را موظف مي کند ظرف سه سال آينده تمامي خدمات خود را به صورت الکترونيکي به مردم ارائه دهند از بهمن ماه جاري عملياتي مي شود که براي اجراي اين سند 260 پروژه متناسب با ماموريت هر دستگاه تعريف شده است.

به گزارش مهر ، اجراي دولت الکترونيک در کشور قرار است از مراجعات مردم به دستگاه ها و سازمان ها جلوگيري کرده و خدمات را به صورت يکپارچه و ديجيتالي عرضه کند. اين سند با محوريت سياست هاي کلي نظام و با توجه به اسناد بالادستي توسعه کشور و زيرساخت هاي موجود تدوين شده است.

طبق سند جامع دولت الکترونيک تمامي دستگاههاي اجرايي بايد خدمات مورد نياز مردم که هم اکنون براي انجام آن براساس نوع کار مجبور به مراجعه به چندين دستگاه و سازمان و دريافت تاييديه هاي متعدد هستند را به صورت يکپارچه و الکترونيکي ارائه دهند تا از هدر رفتن سرمايه هاي ملي جلوگيري شود.
 
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري از عرضه و ابلاغ نقشه راه دولت الکترونيک در دهه فجر خبر داد و گفت: طبق اين سند 260 پروژه متناسب با ماموريت دستگاههاي اجرايي تعريف شده که به آنها ابلاغ خواهد شد.
 
احمد بزرگيان با اشاره به مسير موفق تصويب سند جامع نقشه راه دولت الکترونيک اظهار داشت: اين سند مراحل نهايي تصويب را در کارگروه دولت الکترونيک مي گذراند و با توجه به وعده اي که معاون رئيس جمهوري و وزير ارتباطات داده اند در دهه فجر به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ مي شود.
 
وي با بيان اينکه هم اکنون کارگروه دولت الکترونيک جلسات بررسي نهايي را با حضور متخصصان فناوري اطلاعات کشور، بخش خصوصي و اساتيد مرتبط دانشگاهي به عنوان گروه مشاورين برگزار مي کند ، اضافه کرد: هفته آينده آخرين ابهامات اين سند طي جلسه اي به بحث گذاشته مي شود تا با کمترين اشکالات ممکن به تصويب نهايي برسد و براي اجرا ابلاغ شود.
 
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري تصريح کرد: مهمترين ويژگي سند جامع دولت الکترونيک يکپارچگي آن است که 260 پروژه مشخص را براي تمامي دستگاه ها متناسب با ماموريتي که دارند تعريف کرده است.
 
وي با تاکيد بر اينکه ساماندهي پروژه از ناحيه رياست جمهوري قوت اجرايي اين سند را افزايش مي دهد ، افزود: اجراي کامل سند جامع نقشه راه دولت الکترونيک ظرف مدت سه سال آينده تعريف شده و بايد در اين مدت دولت الکترونيک به طور کامل در کشور اجرايي شود.

جدول خدمات الکترونيکي داراي بيشترين متقاضي 

سند جامع دولت الکترونيک که با حضور نمايندگان نهاد رياست جمهوري، دستگاه هاي دولتي، مناطق 5 گانه کشور، نمايندگان 30 استانداري، سازمان ثبت احوال، شورايعالي اطلاع رساني، شورايعالي فناوري اطلاعات، مرکز تحقيقات مخابرات ايران و نمايندگان بخش خصوصي تهيه شده، الکترونيکي شدن 23 خدمت داراي بيشترين متقاضي را در اولويت خود دارد.
 
توسعه کمي و کيفي خدمات الکترونيک، استانداردسازي ارائه اين نوع خدمات و يکپارچه سازي کانال هاي ارائه خدمات الکترونيک از جمله اهداف پنجگانه سند جامع دولت الکترونيک است.
 
23 خدمت داراي بيشترين متقاضي که در اولويت الکترونيکي شدن قرار دارد در جدول زيرآمده است:

 

انواع خدمات الکترونيکي

ارائه اطلاعات (غيرساخت يافته مانند شرح يک فرآيند و ساخت يافته مانند ليست خدمات) به کاربر به صورت غيرتعاملي

ارائه اطلاعات (ساخت يافته مانند دفترچه تلفن يا کد شهرها يا محل امتحان يا دريافت قبض) به کاربر به صورت تعاملي

 پاسخگويي به سئوالات مختلف کاربران به صورت غير تعاملي

 پاسخگويي به سئوالات کاربر به صورت تعاملي (متني، صوتي، تصويري)

 خدمات دريافت اطلاعات ساده از کاربر مانند ارسال خبر يا ارسال نظر

 خدمات ثبت نامي اينترنتي ساده (ثبت نام خودرو، ثبت نام مسکن، درخواست اشتراکآب و برق و گاز)

 خدمات ثبت نام اينترنتي با امکان پرداخت (ثبت نام موبايل)

 خدمات ثبت نام اينترنتي با امکان ويرايش کل يا قسمتي از اطلاعات (ثبت نام کنکور)

 خدمات صدور مجوز تک سازماني (سازمان هاي مردم نهاد، گلخانه)

 صدور مجوز چند سازماني (نيازمند استعلام- مالي/ اعتباري- سوء سابقه – سربازي- مقطع تحصيل- جانبازي- چک برگشتي)

 خدمات داراي فرآينده ساده (بررسي يک مرحله اي)

 خدمات داراي پيوستگي زماني (ارائه گزارش هاي ماهيانه) 

 خدمات صرف پيگيري (مانند پيگيري نامه)

 خدمات  نيازمند تشخيص هويت

 خدمات نيازمند تطابق بين مشخصات ارائه شده و مشخصات  موجود (کاريابي)

 خدمات نيازمند امضاي ديجيتال

 خدمات نيازمند داده کاوي

 خدمات نيازمند تبديل انواع اطلاع به يکديگر

 خدمات نيازمند شناسايي مکان

 خدمات نيازمند جستجو انبار داده ها

 خدمات قابل ارائه بر روي موبايل

 خدمات آموزشي به صورت الکترونيک

 خدمات مالي (واريز وجه صرف، انتقال وجه صرف)

 


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست


مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: