دستگيري عاملان كلاهبرداري از جويندگان كار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستگيري عاملان كلاهبرداري از جويندگان كار
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
مردي كه با تأسيس يك شركت كاغذي اقدام به كلاهبرداري از جويندگان كار كرده بود، با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سال 87 تعدادي از شهروندان تهراني كه بيكار و جوياي كار بودند، با مراجعه به شعبه 9 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران (سعادت‌آباد) طي دادخواستي كه به صورت جداگانه جوياي كار بوده و چند روز قبل از طريق آگهي در يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار با آگهي استخدام شركت كاريابي آذين عرش آسيا رو به رو شده و با آن تماس گرفتند.

اين افراد در متن شكايت نامه خود اظهار داشتند: پس از تماس و حضور به آدرس شركت واقع در خيابان انقلاب و پس از تكميل فرم‌هايي كه يكي از كارمندان به ما داده بود، مبلغ 200 هزارتومان از ما طلب كردند كه به آ‌نها پرداخت كرديم. در پايان آنجا را ترك كرديم تا در روزهاي آينده با توجه به تجربه و تخصص‌مان با ما تماس بگيرند.

يكي از اين شاكيان گفت: چند روز بعد از شركت با ما تماس گرفته و گفتند فردا صبح در شركت حضور داشته باشيد. ما پس از حضور در محل با يك دستگاه اتوبوس كرايه‌اي و براي كار جديدمان و معرفي نوع و محل كار به سمت جاده چالوس منتقل شديم.

در يك نقطه فردي كه از شركت همراه ما و در اتوبوس بود، به بهانه‌اي اتوبوس را متوقف و با استفاده از يك فرصت و با يك دستگاه خودرو پژو 206 كه از قبل منتظرش بود به سمت تهران فرار كرد.

وي ادامه داد: ابتدا فكر كرديم اشتباه متوجه شديم اما بعد از كلي معطلي به موضوع شك كرديم؛ راننده اتوبوس هم كه از موضوع بي‌خبر بود ما را به محل شركت برگرداند تا كرايه‌اش را هم بگيرد اما با اظهارات همسايه‌ها در محل، معلوم شد محل شركت در مدتي كه ما را به سمت جاده اتوبوس منتقل مي‌كردند، تخليه شده است.

با ارجاع پرونده به اداره 14 پليس آگاهي تهران بزرگ (مبارزه با كلاهبرداري)، كارآگاهان تحقيقات اوليه خود را از تعدادي مالباخته كه در پليس آگاهي حاضر شده بودند آغاز كردند. با توجه به برگه رسيد موجود كه تمام اين رسيدها با تاريخ‌هاي روزهاي گذشته و تقريباً متفاوت بود (بين يك روز تا يك ماه قبل از آن) مبالغي از 48 هزار تومان تا 150 هزار تومان از اين افراد دريافت شده بود.

مالباختگان اظهار داشتند: در اين شركت كاريابي براي اين‌كه كار مناسبي به ما معرفي شود مبلغ 200 هزار تومان درخواست شد اما به علت بيكاري، اين افراد توان پرداخت كل مبلغ را در روز مراجعه نداشتند و متعهد شدند پس از شروع به كار مابقي مبلغ را بپردازند.

در مرحله بعد و در تحقيقات پليسي كارآگاهان به محل شركت واقع در خيابان انقلاب رفته و در بررسي از همسايگان مشخص شد تا روز مورد ادعاي آنان اين محل، دفتر فعاليت شركت كاريابي آذين عرش آسيا بوده كه كمتر از يك سال در اين محل حضور داشتند.

در مرحله بعد كارآگاهان با حضور در اداره ثبت شركت‌ها متوجه شدند اين شركت در اواخر سال 86 به نام جوان 30 ساله‌اي با مشخصات «حميد» به ثبت رسيده است. با مراجعه كارآگاهان به آدرس محل سكونت اين فرد مشخص شد وي از چند ماه قبل اين منزل استيجاري را ترك كرده است لذا در مرحله بعد از كاركنان حاضر در شركت از طريق مالباختگان چهره‌نگاري شد كه با چهره‌نگاري‌هاي موجود و بررسي سوابق متهمان سابقه‌دار نتيجه‌اي به دست نيامد.

در تحقيقات پليسي از شاكيان و همسايگان شركت مشخص شد يكي از كاركنان با توجه به لهجه‌اش اهل يكي از استان‌هاي شمالي كشور است. معلوليت يكي از اعضاي بدن اين فرد و نيز مشخصاتي از فرد ديگر كه اهل يكي از استان‌هاي غربي كشور بود و چهره‌نگاري از اين افراد تنها مشخصاتي بود كه كارآگاهان اداره 14 پليس آگاهي تهران در دست داشتند.

با بيش از يك سال تحقيقات پليسي كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري و به صورت اتفاقي در خردادسال جاري و در مراجعه افسر پرونده به يكي از شركت‌هاي كاريابي، چهره يكي از كاركنان شركت و لهجه وي كاملأ با تصوير چهره‌نگاري شده متهم شركت كاريابي آذين عرش آسيا مطابقت داشت.

افسر پرونده پس از خروج از اين محل و با دعوت از يك مالباخته و حضور وي در اين شركت اطمينان حاصل شد فرد مورد نظر همان فردي است كه گفته مي‌شد و اهل يكي از استان‌هاي غربي كشور است. با هماهنگي قضايي با بازپرس پرونده اين متهم به نام «امير» دستگير و به اداره 14 منتقل شد.

با حضور تعدادي از مالباختگان در اداره 14، همگي وي را به عنوان يكي از مديران شركت آذين عرش آسيا شناسايي كردند.

«امير» در اعترافات خود گفت: در اولين روز ورود به تهران و از ترمينال غرب براي رفتن به سمت مركز شهر، يك نفر به من نزديك شد و با احوالپرسي متوجه شد تازه از شهرستان رسيده‌ام و براي پيدا كردن كار به تهران آمده‌ام. به من گفت كار خيلي خوبي برايم سراغ دارد و لحظاتي بعد در اطراف ميدان انقلاب در يك شركت كاريابي و پشت يك ميز به عنوان مدير عامل شروع به كار كردم.

وي افزود: چند ماه بعد وقتي كه شركت تعطيل شد ديگر از متهم اصلي «حميد» اطلاعي ندارم. اين متهم با قرار صادره از سوي مقام قضايي روانه زندان شد و تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري ديگر متهم پرونده ادامه يافت.

با انجام تحقيقات وسيع ميداني كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي پايتخت، در تاريخ 21 آذر امسال، متهم ديگر پرونده در خيابان فلسطين شناسائي و در يك عمليات پليسي دستگير و به اداره 14 منتقل شد.

«حميد» در اعترافاتش خود را از كلاهبرداري‌هاي مورد ادعاي شاكيان بي‌اطلاع دانست اما با قبول اين‌كه شركت را خود به نام «امير» كرده و در مدت فعاليت «امير» به عنوان رئيس هيات‌مديره و خودش (حميد) نيز به عنوان مدير عامل در آن فعاليت داشته، پس از چند ماه و به علت كسادي كار شركت را بدون دريافت مبلغي به يكي از آشنايانش واگذار كرده است.

متهم در مقابل اين سؤال كه چرا در مقابل واگذاري شركت هيچ مبلغي دريافت نكرده‌اي يا شركت را به فردي واگذار كردي كه به نام تو بخواهد كلاهبرداري كند، گفت: اداره ثبت شركت‌ها با دريافت 100 يا 200 هزار تومان شركتي را به ثبت مي‌رساند و ثبت شركت هيچ زحمتي ندارد.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري اين متهم تعدادي از مالباختگان به پليس آگاهي دعوت و اين فرد را به عنوان يكي از مديران شركت مربوطه مورد شناسايي قرار دادند. با توجه به اظهارات وي و مالباختگان به احتمال فراوان تعداد مالباختگان بسيار بيشتر از اين است. لذا از شهرونداني كه بدين وسيله يا در شركت فوق‌الذكر تا سال 87 از آنان كلاهبرداري شده است دعوت مي‌شود براي شناسايي متهم يا پيگيري و طرح شكايت خود به اداره 14 پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

البته تلاش كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري فردي كه ادعا مي‌شود شركت در تاريخ اعلام شكايت به وي واگذار شده است ادامه دارد.

سرهنگ محمديان با هشدار به شهروندان در خصوص دقت بيشتر نسبت به مراجعه به شركت‌هاي كاغذي گفت: برخي شركت‌ها كه يك شبه سر برآورده و به شركت‌هاي كاغذي معروف هستند، با سوء استفاده از نياز برخي شهروندان، ساده‌نگري آنان، عدم تحقيق لازم اين شهروندان درباره موضوع به راحتي اقدام به كلاهبرداري از آنها كرده كه شايد در اين موارد يكي از دلايل اصلي كلاهبرداري در اينگونه شركت‌ها نحوه اعطاي مجوز به متقاضيان از سوي اداره ثبت شركت‌ها باشد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: